Information
Code | FAR536 |
Name | In vitro / in vivo Experimental Models in the Urogenital System |
Term | 2024-2025 Academic Year |
Term | Fall and Spring |
Duration (T+A) | 2-0 (T-A) (17 Week) |
ECTS | 4 ECTS |
National Credit | 2 National Credit |
Teaching Language | Türkçe |
Level | Yüksek Lisans Dersi |
Type | Normal |
Mode of study | Yüz Yüze Öğretim |
Catalog Information Coordinator | |
Course Instructor |
Prof. Dr. EDA KUMCU
(A Group)
(Ins. in Charge)
|
Course Goal / Objective
The aim of this course is for the student to gain the ability to apply the research methods required to carry out pharmacological scientific projects in the urogenital system.
Course Content
In vitro experimental models of the urogenital system
Course Precondition
None
Resources
Rasyonel Tedavi Yönünden Tıbbi Farmakoloji, Prof. Dr. Oğuz Kayaalp. Goodman & Gilmans The Pharmacological Basis of Therapeutics, B.G. Katzung Basic and Clinical Pharmacology.
Notes
Related Literature
Course Learning Outcomes
Order | Course Learning Outcomes |
---|---|
LO01 | Ability to explain the smooth muscle pharmacology |
LO02 | Explains smooth muscle physiology |
LO03 | Plans a pharmacological study on the smooth muscle of the urogenital system. |
LO04 | Explain and apply scientific ethical rules |
Relation with Program Learning Outcome
Order | Type | Program Learning Outcomes | Level |
---|---|---|---|
PLO01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ability to use the concepts of pharmacology, pharmacokinetics and pharmacodynamics | 3 |
PLO02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Establishes relationships between drug effects, mechanisms of action, and drug interactions | 3 |
PLO03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Explains the side effects and toxic effects of drugs | |
PLO04 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Uses an experimental setup for an in vitro or in vivo pharmacological study | 4 |
PLO05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Follows scientific literature related to his/her field | 5 |
PLO06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Takes part in the design, maintenance and analysis of data of a research related to his/her field. | 4 |
PLO07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Is aware of the importance of scientific research ethics. | 4 |
PLO08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Expresses scientific thought analytically and establishes hypotheses. | 3 |
PLO09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Takes part in the statistical evaluation of data. | 3 |
PLO10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Aware of the importance of rational drug use |
Week Plan
Week | Topic | Preparation | Methods |
---|---|---|---|
1 | Smooth muscle pharmacology | literature review | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Anlatım, Soru-Cevap |
2 | Uterus smooth muscle pharmacology | literature review | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Bladder smooth muscle pharmacology | literature review | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Anlatım |
4 | Ureter smooth muscle pharmacology | literature review | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Anlatım |
5 | In vitro/in vivo Experimental Models in the Urogenital System -1 | literature review | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Anlatım |
6 | In vitro/in vivo Experimental Models in the Urogenital System -2 | literature review | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım |
7 | In vitro/in vivo Experimental Models in the Urogenital System -3 | literature review | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım, Tartışma |
8 | Mid-Term Exam | Exam preparation | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
9 | n vitro/in vivo Experimental Models in the Urogenital System -4 | literature review | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım |
10 | n vitro/in vivo Experimental Models in the Urogenital System -5 | literature review | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım |
11 | n vitro/in vivo Experimental Models in the Urogenital System -6 | literature review | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım |
12 | n vitro/in vivo Experimental Models in the Urogenital System -7 | literature review | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Anlatım |
13 | n vitro/in vivo Experimental Models in the Urogenital System -8 | literature review | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
14 | n vitro/in vivo Experimental Models in the Urogenital System -9 | literature review | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
15 | n vitro/in vivo Experimental Models in the Urogenital System -10 | Literaure review | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
16 | Term Exams | Exam preparation | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav |
17 | Term Exams | Exam preparation | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav |
Student Workload - ECTS
Works | Number | Time (Hour) | Workload (Hour) |
---|---|---|---|
Course Related Works | |||
Class Time (Exam weeks are excluded) | 14 | 2 | 28 |
Out of Class Study (Preliminary Work, Practice) | 14 | 2 | 28 |
Assesment Related Works | |||
Homeworks, Projects, Others | 1 | 0 | 0 |
Mid-term Exams (Written, Oral, etc.) | 1 | 8 | 8 |
Final Exam | 1 | 24 | 24 |
Total Workload (Hour) | 88 | ||
Total Workload / 25 (h) | 3,52 | ||
ECTS | 4 ECTS |