Genel Bilgi
Kod | FAR536 |
Ad | Ürogenital Sistemde in vitro / in vivo Deneysel Modeller |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. EDA KUMCU |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı öğrencinin ürogenital sistemde farmakolojik bilimsel projeleri gerçekleştirebilmesi için gereken araştırma yöntemlerini uygulayabilme becerisini kazanmasıdır..
Dersin İçeriği
Düz kas farmakolojisi, uterus düz kas farmakolojisi, mesane düz kası farmakolojisi, ureter düz kas farmakolojisi . Ürogenital Sistemde in vitro deneysel modeller, Ürogenital Sistemde in vivo deneysel modeller,
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Rasyonel Tedavi Yönünden Tıbbi Farmakoloji, Prof. Dr. Oğuz Kayaalp. Goodman & Gilmans The Pharmacological Basis of Therapeutics, B.G. Katzung Basic and Clinical Pharmacology.
Notlar
İlgili literatürler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Düz kas farmakolojisini açıklar |
ÖÇ02 | Düz kas fizyolojisini açıklar |
ÖÇ03 | Ürogenital sistem düz kası ile ilgili farmakolojik bir araştırma planlar. |
ÖÇ04 | Bilimsel etik kurallarını açıklar ve uygular |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Farmakoloji, farmakokinetik ve farmakodinamik kavramlarını açıklar | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İlaçların etkileri, etki mekanizmaları ve ilaç etkileşimleri arasında ilişki kurar | 3 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İlaçların yan tesirlerini ve toksik tesirlerini açıklar | |
PÖÇ04 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | In vitro veya in vivo farmakolojik bir çalışma için deney düzeneğini kullanır | 4 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili bilimsel literatürleri takip eder | 5 |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanı ile ilgili bir araştırmanın projelendirilmesinde, sürdürülmesinde ve verilerin analizinde görev alır. | 4 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel araştırma etiğinin öneminin farkındadır. | 4 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilimsel düşüncesini analitik bir şekilde ifade eder ve hipotez kurar. | 3 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Verilerin istatistiksel olarak değerlendirilmesinde görev alır. | 3 |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Akılcı ilaç kullanımının öneminin farkındadır |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Düz kas farmakolojisi | Literatür tarama | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Anlatım, Soru-Cevap |
2 | Uterus düz kas farmakolojisi | Literatür tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Mesane düz kas farmakolojisi | Literatür tarama | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Anlatım |
4 | Ureter düz kas farmakolojisi | Literatür tarama | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Anlatım |
5 | Ürogenital Sistemde in vitro deneysel modeller-1 | Literatür tarama | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Anlatım |
6 | Ürogenital Sistemde in vitro deneysel modeller 2 | Literatür tarama | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım |
7 | Ürogenital Sistemde in vitro deneysel modeller 3 | Literatür tarama | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım, Tartışma |
8 | Ara Sınavlar | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
9 | Ürogenital Sistemde in vitro deneysel modeller 4 | Literatür tarama | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım |
10 | Ürogenital Sistemde in vitro deneysel modeller 5 | Literatür tarama | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım |
11 | Ürogenital Sistemde in vitro deneysel modeller 6 | Literatür tarama | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım |
12 | Ürogenital Sistemde in vitro deneysel modeller 7 | Literatür tarama | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Anlatım |
13 | Ürogenital Sistemde in vitro deneysel modeller 8 | Literatür tarama | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
14 | Ürogenital Sistemde in vitro deneysel modeller 9 | Literatür tarama | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
15 | Ürogenital Sistemde in vitro deneysel modeller 10 | Literatür tarama | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 8 | 8 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 24 | 24 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 88 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,52 | ||
AKTS | 4 AKTS |