Information
Code | EFMS004 |
Name | Project Design in Education |
Term | 2024-2025 Academic Year |
Duration (T+A) | 2-0 (T-A) (17 Week) |
ECTS | 4 ECTS |
National Credit | 2 National Credit |
Teaching Language | Türkçe |
Level | Lisans Dersi |
Mode of study | Uzaktan Öğretim |
Catalog Information Coordinator | Dr. Öğr. Üyesi BUKET TURHAN TÜRKKAN |
Course Instructor |
Doç. Dr. TUBA DEMİRCİOĞLU
(A Group)
(Ins. in Charge)
Dr. Öğr. Üyesi EBRU KAYA (B Group) (Ins. in Charge) Prof. Dr. MEMET KARAKUŞ (C Group) (Ins. in Charge) Prof. Dr. MEMET KARAKUŞ (D Group) (Ins. in Charge) |
Course Goal / Objective
To teach the fundamental concepts related to projects theoretically. To develop skills in preparing education-related projects.
Course Content
The course is generally structured around two main units: Project Cycle Management and the Logical Framework Approach.
Course Precondition
None
Resources
Designing Education Projects a Comprehensive approach to Needs Assessment, Project Planning and Implementation, and Evaluation: Second Edition National Oceanic and Atmospheric Administration U.S. Department of Commerce APRIL 2009
Notes
Publications and documents prepared by national and international project organizations.
Course Learning Outcomes
Order | Course Learning Outcomes |
---|---|
LO01 | Defines the concept of project |
LO02 | Analyzes the edocational project. |
LO03 | Writes national and international project institutions |
LO04 | Explains the stages of project cycle management. |
LO05 | Analyze the logical framework approach. |
LO06 | Develops ideas that can become projects. |
LO07 | İmproves educational project |
LO08 | presents the project he/she prepared |
LO09 | Assessts the project |
Week Plan
Week | Topic | Preparation | Methods |
---|---|---|---|
1 | introduction to project approach | none | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Project examples in education | Analayzing the project examples | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Tartışma |
3 | National and international project institutions | Analyzing project institutions | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
4 | Project cycling management | none | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Grup Çalışması |
5 | logical framework approach | none | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Development of project idea | none | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Grup Çalışması |
7 | Determinig theproject topic | Examining previously completed projects | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Beyin Fırtınası |
8 | Mid-Term Exam | none | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
9 | Analyzing the project | none | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme |
10 | Project planing | none | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması, Altı Şapka |
11 | Project implementation1 | none | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme , Grup Çalışması |
12 | Project implementation2 | none | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması, Benzetim, Proje Temelli Öğrenme |
13 | project assessment | none | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme |
14 | project presentation | none | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması, Tartışma |
15 | Reporting of the project | review of previous project reports | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme |
16 | Term Exams | none | Ölçme Yöntemleri: Portfolyo |
17 | Term Exams |