Information
Code | EFMS013 |
Name | Child Psychology |
Term | 2024-2025 Academic Year |
Duration (T+A) | 2-0 (T-A) (17 Week) |
ECTS | 4 ECTS |
National Credit | 2 National Credit |
Teaching Language | Türkçe |
Level | Belirsiz |
Mode of study | Uzaktan Öğretim |
Catalog Information Coordinator | Dr. Öğr. Üyesi FATOŞ BULUT ATEŞ |
Course Instructor |
Doç. Dr. METEHAN ÇELİK
(A Group)
(Ins. in Charge)
Dr. Öğr. Üyesi FATOŞ BULUT ATEŞ (B Group) (Ins. in Charge) Dr. Öğr. Üyesi İDİL EREN KURT (C Group) (Ins. in Charge) |
Course Goal / Objective
The aim of this course is to enable students to define the developmental characteristics of childhood and to distinguish the problems frequently encountered in childhood.
Course Content
In this course, the developmental characteristics of childhood will be discussed. In this context, the developmental stages of childhood will be explained in the context of different developmental approaches, developmental differences will be emphasized, and information will be given about the emotional and behavioral problems frequently encountered in childhood.
Course Precondition
There are no prerequisites for the course.
Resources
Balcı Çelik, S. Topkaya, N. (2024). Çocuk Psikolojisi. Pegem Akademi
Notes
Aslan Gördesli, M., Örnek, D.B. (2022). Çocuklarla Psikolojik Danışma ve Psikoterapi. Yaygın Sorunlar ve Çözümler. Nobel
Course Learning Outcomes
Order | Course Learning Outcomes |
---|---|
LO01 | Understands basic concepts of child psychology |
LO02 | Explains the developmental characteristics of infancy. |
LO03 | Explains the developmental characteristics of early childhood. |
LO04 | Explains the developmental characteristics of late childhood. |
LO05 | Explains childhood emotional problems. |
LO06 | Explains childhood behavioral problems. |
LO07 | Explains the basic concepts of developmental psychology. |
LO08 | Discusses the importance of play in child development. |
Week Plan
Week | Topic | Preparation | Methods |
---|---|---|---|
1 | Expectations for the course, introduction of the content | No advance preparation is required. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Introducing general concepts related to development | Pre-reading recommended books | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Developmental characteristics of infancy | Pre-reading recommended books | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Developmental characteristics of early childhood-I | Pre-reading recommended books | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | Developmental characteristics of early childhood-II | Pre-reading recommended books | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Developmental characteristics of late childhood-I | Pre-reading recommended books | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
7 | Developmental characteristics of late childhood-II | Pre-reading recommended books | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Mid-Term Exam | Reading from recommended books | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | An overview of childhood adaptation problems | Pre-reading recommended books | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
10 | Childhood emotional problems I | Pre-reading recommended books | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
11 | Childhood emotional problems II | Pre-reading recommended books | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
12 | Childhood behavioral problems I | Pre-reading recommended books | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
13 | Childhood behavioral problems II | Pre-reading recommended books | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
14 | The place and importance of play in child development | Pre-reading recommended books | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
15 | General evaluation | Pre-reading recommended books | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
16 | Term Exams | Reading from recommended books | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Term Exams | Reading from recommended books | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Student Workload - ECTS
Works | Number | Time (Hour) | Workload (Hour) |
---|---|---|---|
Course Related Works | |||
Class Time (Exam weeks are excluded) | 14 | 5 | 70 |
Out of Class Study (Preliminary Work, Practice) | 5 | 5 | 25 |
Assesment Related Works | |||
Homeworks, Projects, Others | 0 | 0 | 0 |
Mid-term Exams (Written, Oral, etc.) | 1 | 3 | 3 |
Final Exam | 1 | 2 | 2 |
Total Workload (Hour) | 100 | ||
Total Workload / 25 (h) | 4,00 | ||
ECTS | 4 ECTS |