Genel Bilgi
Kod | EFMS013 |
Ad | Çocuk Psikolojisi |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Belirsiz |
Öğretim Şekli | Uzaktan Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi FATOŞ BULUT ATEŞ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Doç. Dr. METEHAN ÇELİK
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
Dr. Öğr. Üyesi FATOŞ BULUT ATEŞ (B Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Dr. Öğr. Üyesi İDİL EREN KURT (C Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı öğrencilerin çocukluk dönemi gelişimsel özelliklerini tanımları, çocukluk döneminde sıklıkla karşılaşılan sorunları ayırt edebilmelerini sağlamaktır.
Dersin İçeriği
Bu ders kapsamında çocukluk dönemi gelişimsel özellikleri ele alınacaktır. Bu bağlamda, çocukluk dönemi gelişim evreleri farklı gelişimsel yaklaşımlar bağlamında açıklanacak, gelişimsel farklılıklar vurgulanacak, çocukluk döneminde sıklıkla karşılaşılan duygusal ve davranışsal sorunlar hakkında bilgi verilecektir.
Dersin Ön Koşulu
Dersin ön koşulu yoktur.
Kaynaklar
Balcı Çelik, S. Topkaya, N. (2024). Çocuk Psikolojisi. Pegem Akademi
Notlar
Aslan Gördesli, M., Örnek, D.B. (2022). Çocuklarla Psikolojik Danışma ve Psikoterapi. Yaygın Sorunlar ve Çözümler. Nobel
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Çocuk psikolojisiyle ilgili temel kavramları kavrar |
ÖÇ02 | Bebeklik dönemine ilişkin gelişim özelliklerini açıklar |
ÖÇ03 | İlk çocukluk dönemine ilişkin gelişim özelliklerini açıklar |
ÖÇ04 | Son çocukluk dönemine ilişkin gelişim özelliklerini açıklar. |
ÖÇ05 | Çocukluk dönemi duygusal sorunlarını açıklar. |
ÖÇ06 | Çocukluk dönemi davranışsal sorunlarını açıklar. |
ÖÇ07 | Gelişim psikolojisi ile ilgili temel kavramları açıklar. |
ÖÇ08 | Oyunun çocuğun gelişimindeki önemini tartışır. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Derse ilişkin beklentiler, içeriğin tanıtımı | Ön hazırlık gerekmemektedir. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Gelişimle ilgili genel kavramların tanıtılması | Önerilen kitaplardan ön okumalar yapmak. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Bebeklik dönemi gelişimsel özellikleri | Önerilen kitaplardan ön okumalar yapmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | İlk çocukluk dönemi gelişim özellikleri-I | Önerilen kitaplardan ön okumalar yapmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | İlk çocukluk dönemi gelişim özellikleri-II | Önerilen kitaplardan ön okumalar yapmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Son çocukluk dönemi gelişim özellikleri-I | Önerilen kitaplardan ön okumalar yapmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
7 | Son çocukluk dönemi gelişim özellikleri-II | Önerilen kitaplardan ön okumalar yapmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınavlar | Önerilen kitaplardan okumalar yapmak | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Çocukluk dönemi uyum sorunlarına genel bakış | Önerilen kitaplardan ön okumalar yapmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
10 | Çocukluk dönemi duygusal sorunları I | Önerilen kitaplardan ön okumalar yapmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
11 | Çocukluk dönemi duygusal sorunları II | Önerilen kitaplardan ön okumalar yapmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
12 | Çocukluk dönemi davranışsal sorunları I | Önerilen kitaplardan ön okumalar yapmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
13 | Çocukluk dönemi davranışsal sorunları II | Önerilen kitaplardan ön okumalar yapmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
14 | Çocuk gelişiminde oyunun yeri ve önemi | Önerilen kitaplardan ön okumalar yapmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
15 | Genel değerlendirme | Önerilen kitaplardan ön okumalar yapmak | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Önerilen kitaplardan okumalar yapmak | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Önerilen kitaplardan okumalar yapmak | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 5 | 70 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 5 | 5 | 25 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 3 | 3 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 100 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,00 | ||
AKTS | 4 AKTS |