Information
Code | TBS211 |
Name | Solar Cells and Usage Areas |
Term | 2024-2025 Academic Year |
Semester | 3. Semester |
Duration (T+A) | 2-0 (T-A) (17 Week) |
ECTS | 4 ECTS |
National Credit | 2 National Credit |
Teaching Language | Türkçe |
Level | Ön Lisans Dersi |
Type | Normal |
Label | E Elective |
Mode of study | Yüz Yüze Öğretim |
Catalog Information Coordinator | Muhittin ÜNAL |
Course Instructor |
Muhittin ÜNAL
(A Group)
(Ins. in Charge)
|
Course Goal / Objective
What is a solar cell, how is it produced, where is it used?
Course Content
What is a solar cell, Solar cell development, Solar energy, Measurement of Solar Energy, Semiconductors, Light absorption, Solar Cell efficiency, Solar Cell Usage Areas
Course Precondition
Not
Resources
Solar Cells -Martin A. Green
Notes
Güneş Pilleri-Prof. Dr. Remzi Engin
Course Learning Outcomes
Order | Course Learning Outcomes |
---|---|
LO01 | Explains the importance of energy. |
LO02 | Explains the basic information in the field of semiconductor physics. |
LO03 | Explains the basic concepts and principles in the field of technology. |
LO04 | Explains the importance of technology. |
LO05 | Explains the transition from science to technology. |
LO06 | Designs technological devices. |
Relation with Program Learning Outcome
Order | Type | Program Learning Outcomes | Level |
---|---|---|---|
PLO01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik, fen bilimleri ve temel mühendislik konularında alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal bilgileri kazanmak. | 3 |
PLO02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik, fen bilimleri ve temel mühendislik konularında alanı ile ilgili temel düzeydeki uygulamalı bilgileri kazanmak. | |
PLO03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme becerisine sahip olmak. | 4 |
PLO04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili uygulamalar için gerekli olan modern teknikleri, araçları ve bilişim teknolojilerini seçebilmek ve etkin kullanabilmek. Fen ve teknoloji alanındaki bilgileri bilimsel yöntemleri kullanarak sorgular. | 4 |
PLO05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Teknik resim, bilgisayar destekli çizim, simülasyon programları kullanarak tasarım yapma ve çeşitli yazılımları kullanarak alanı ile ilgili sistemleri ve bileşenlerini seçebilme, temel boyutlandırma hesaplarını yapabilme, mesleki plan ve projeleri çizebilme becerisini kazanmak. | |
PLO06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | ||
PLO07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili uygulamalarda öngörülmeyen durumlarla karşılaştığında çözüm üretebilmek, takımlarda sorumluluk alabilmek veya bireysel çalışma yapabilme becerisini kazanmak. | 3 |
PLO08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | ||
PLO09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme bilincini kazanmak. | 2 |
PLO10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Etkili iletişim kurma tekniklerine hâkim ve alanındaki yenilikleri takip edebilecek düzeyde bir yabancı dil bilgisine sahip olmak. | |
PLO11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Tarihi değerlere saygılı, sosyal sorumluluk, evrensel, toplumsal ve mesleki etik bilincine sahip olmak. | |
PLO12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Sanayi ve hizmet sektöründeki ilgili süreçleri yerinde inceleyerek uygulama becerisi kazanmak. |
Week Plan
Week | Topic | Preparation | Methods |
---|---|---|---|
1 | What is a solar cell? | The student studies the relevant section from the textbook | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
2 | Historical development of solar cells | The student studies the relevant section from the textbook | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
3 | Solar energy and measurement | The student studies the relevant section from the textbook | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
4 | Crystal structures, Miller indices | The student studies the relevant section from the textbook | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
5 | Optical energy band gap | The student studies the relevant section from the textbook | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
6 | Dynamics of holes and electrons | The student studies the relevant section from the textbook | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
7 | Covalent bonding of semiconductors | The student studies the relevant section from the textbook | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
8 | Mid-Term Exam | Exam | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Ödev |
9 | Interaction of light with semiconductor | The student studies the relevant section from the textbook | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
10 | absorption of light | The student studies the relevant section from the textbook | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
11 | pn junction | The student studies the relevant section from the textbook | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
12 | Solar cell parameters | The student studies the relevant section from the textbook | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
13 | Efficiency in solar cells, efficiency limitations, efficiency measurement | The student studies the relevant section from the textbook | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
14 | Standard silicon solar cell technology | The student studies the relevant section from the textbook | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
15 | Improved silicon solar cell technology | The student studies the relevant section from the textbook | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
16 | Term Exams | Exam | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Term Exams | Exam | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Student Workload - ECTS
Works | Number | Time (Hour) | Workload (Hour) |
---|---|---|---|
Course Related Works | |||
Class Time (Exam weeks are excluded) | 14 | 2 | 28 |
Out of Class Study (Preliminary Work, Practice) | 14 | 3 | 42 |
Assesment Related Works | |||
Homeworks, Projects, Others | 1 | 8 | 8 |
Mid-term Exams (Written, Oral, etc.) | 1 | 8 | 8 |
Final Exam | 1 | 16 | 16 |
Total Workload (Hour) | 102 | ||
Total Workload / 25 (h) | 4,08 | ||
ECTS | 4 ECTS |