Genel Bilgi
Kod | TBS211 |
Ad | Güneş Pilleri ve Kullanım Alanları |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 3. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Ön Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Etiket | AE Alan Eğitimi Dersleri S Seçmeli |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. Muhittin ÜNAL |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör. Muhittin ÜNAL
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Güneş pili nedir, Nasıl üretilir, Nerelerde kullanılır.
Dersin İçeriği
Güneş pili nedir, Güneş pili gelişimi, Güneş enerjisi, Güneş Enerjisinin ölçümü, Yarıiletkenler, Işığın soğrulması, Güneş Pili verimi, Güneş Pili Kullanım Alanları
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Güneş pilleri-Martin A. Green
Notlar
Güneş pilleri-Prof. Dr. Remzi Engin
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Enerjinin önemini açıklar. |
ÖÇ02 | Güneş ışınım açılarını tanımlar ve ölçüm metodlarını uygular |
ÖÇ03 | Güneş hücrelerinin aygıt yapısını tanımlar |
ÖÇ04 | Yarıiletken fiziği alanındaki temel bilgileri açıklar. |
ÖÇ05 | Güneş hücre teknolojisi alanındaki temel kavram ve ilkeleri açıklar. |
ÖÇ06 | Güneş hücrelerini nesillere göre sınıflandırır |
ÖÇ07 | Güneş enerji santrali kurulumunda lektriksel bağlantıları uygular |
ÖÇ08 | Şebekeye bağlı ve şebekeden bağımsız güneş enerji uygulamalarını tasarlar |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik, temel bilimler ve teknikerlik bilgilerini Elektrik Üretimi, İletimi ve Dağıtımı alanında kullanır. | |
PÖÇ02 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Temel elektrik ve elektronik elemanların niteliklerini uygun donanıma karar verme amacıyla karşılaştırır. | |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanında, gerekli ölçme cihaz ve yöntemlerini kullanarak arızayı belirler. | 3 |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Elektrik devrelerinin bağlantılarını yaparak analizini gerçekleştirir. | 3 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Enerji çeşitlerini ve dönüşümlerini sağlayan bileşenleri proje geliştirme ve problem çözümünde kullanır. | 4 |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Teknolojik gelişmeler doğrultusunda alanıyla ilgili bilgisayar programları kullanarak elektrik devrelerinin tasarım ve analizini yapar. | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Programlama dillerindeki gelişmeleri takip ederek alanındaki uygulamalara yönelik bilgisayar yazılımı geliştirir | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bir sistemi veya süreci mikroişlemci tabanlı kontrol aygıtları ile kontrol eder. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanıyla ilgili bakım, onarım ve montaj işlemlerini gerçekleştirir. | 4 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Edindiği teorik ve deneysel bilgiler ışığında meslek alanında sebep sonuç ilişkisini kurar. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Etkin iletişim kurarak bağımsız ve çok disiplinli takım çalışması yapar. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Sektörün ihtiyaç duyduğu kaliteli hizmeti sunma amacıyla mesleğiyle ilgili konularda sürekli kendini geliştirir. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alandaki bilgi ve iletişim teknolojilerini etkili biçimde kullanır. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | İş güvenliği, işçi sağlığı, ilk yardım, çevre koruma bilgisi ve bilincine sahip olur. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Tarihi değerler saygılı, sosyal sorumluluk, evrensel, toplumsal ve mesleki etik bilincine sahip olur. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Güneş pilli nedir | Ders kitabından ilgili bölümü araştırır | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Beyin Fırtınası |
2 | Güneş pillerinin tarihsel gelişimi | Kronolojik olarak literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
3 | Güneş enerjisi ve ölçümü | Bilimsel çalışmaları okuyup benimser | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma |
4 | Kristal yapıları, Miller indisleri | Birim hücre, burgers vektörü gibi konular ilgili literatür araştırlarak irdelenir | Öğretim Yöntemleri: Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma |
5 | Optik enerji bant aralığı | Karakterizasyon metodları ile gerekli ölçümlerin yorumlanması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap |
6 | Hollerin ve elektronların dinamiği | Akım oluşumu hakkında literatür araştırması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Bireysel Çalışma |
7 | Yarıiletkenlerin kovalent bağlanması | Katkılama atomları ve katkı işlemi hakkında ilgili kaynağın okunması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Gösteri, Benzetim |
8 | Ara Sınavlar | Sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Ödev, Sözlü Sınav, Proje / Tasarım, Performans Değerlendirmesi |
9 | Işığın yarıiletkenle etkileşimi | Alandaki uygulamaların araştırılıp deneysel çalışmaların yapılması | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası |
10 | Işığın soğrulması | Ölçüm mekanizmalarının değerlendirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Soru-Cevap |
11 | pn eklemi | İleri ve geri besleme altında aygıt yapısındaki değişim hakkında literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma |
12 | Güneş pili parametreleri | Elektriksel parametrelerin dış ve iç kuvvetler ile nasıl degiştiğinin irdelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Örnek Olay, Proje Temelli Öğrenme |
13 | Güneş pillerinde verim, verim sınırlamaları, verim ölçümü | Güneş simülatörü ile ışınım arasındaki korelasyonun irdelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
14 | Standart silisyum güneş pili teknolojisi | Öğrenci, ders kitabından ilgili bölümü çalışır | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
15 | Geliştirilmiş silisyum güneş pili teknolojisi | Öğrenci, ders kitabından ilgili bölümü çalışır | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Sözlü Sınav, Ödev, Proje / Tasarım, Performans Değerlendirmesi |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Sözlü Sınav, Ödev, Proje / Tasarım, Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 8 | 8 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 8 | 8 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 102 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,08 | ||
AKTS | 4 AKTS |