Field Crops

Doctorate Degree - Instıtute Of Natural And Applıed Scıences

Relation Between Program's Learning Outcomes and National Qualification Framework

NQF-HETR Defination PLO01 PLO02 PLO03 PLO04 PLO05 PLO06 PLO07 PLO08 PLO09 PLO10 PLO11 PLO12 PLO13
Bilgi - Kuramsal, Olgusal
Yüksek lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak Tarım, Orman ve Su Ürünleri alanlarında güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve alanına yenilik getirecek özgün tanıml
5
Bilgi - Kuramsal, Olgusal
Uzmanlaştığı alanın ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar, yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşır.
5
Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı
Alanındaki güncel bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirir ve kullanır.
3 5
Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı
Alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştirir ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygular, özgün bir konuyu araştırır, kavrar, uyarlar ve uygular.
4 5
Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı
Yeni ve farklı düşüncelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapar.
3 4
Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı
Alanı ile ilgili çalışmalarda araştırma yöntemlerini kullanabilmede üst düzey becerilere sahiptir.
4 4
Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
Alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve /veya uygulama geliştiren ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygulayan özgün bir çalışmayı bağımsız olarak gerçekleştirerek alanındaki ilerlemey
4 5
Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
Alanı ile ilgili en az bir bilimsel çalışmayı ulusal ve/veya uluslararası hakemli dergilerde yayınlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletir.
3 4
Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
Özgün ve disiplinler arası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda önderlik yapabilir.
4 3
Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği
Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirir.
4 5
Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği
Alanında edindiği bilgi ve beceriler ile yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir.
3 4
Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, geliştirir ve gerektiğinde değiştirir.
5
Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Uzman kişiler ile alanındaki konuların tartışılmasında özgün görüşlerini savunur ve alanındaki yetkinliğini gösteren etkili bir iletişim kurar.
4 4 3
Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyinde kullanarak ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurar.
4
Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik
Alanında özel konularda uzmanlaşır.
4 3 3
Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik
Akademik ve profesyonel bağlamda teknolojik, sosyal veya kültürel gelişmeleri tanıtır, bilgi toplumu olma sürecine katkıda bulunur.
5
Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik
Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini kullanarak işlevsel etkileşim kurar.
4
Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik
Alanı ile ilgili konularda karşılaşılan toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne katkıda bulunur ve bu değerlerin gelişimini destekler.
4


Program Learning Outcomes

Order Type Program Learning Outcomes
PLO01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Graduates become a specialist on the field crops area by improving their skills.
PLO02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal They comprehend interdisciplinary interaction in his specialization area.
PLO03 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı They can follow the latest developments in field crops area and get access to the knowledge source, gather this knowledge, reach new knowledge and synthesize by evaluating available studies and follow the innovations in his field.
PLO04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı They can synthesize and interpret interdisciplinary knowledge by using theoretical and practical skills at a specialist level in field crops area.
PLO05 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği They find solutions for problems related to field crops by using research methods and establish cause effect relationships.
PLO06 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği They incorporate their knowledge on his special area by combining their knowledge with those from the other scientific areas and produce new knowledge and also solve the problems by using scientific research methods.
PLO07 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği They determine a problem independently in field crops subject, provide solutions, evaluate the results and implement whenever required.
PLO08 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği They are qualified to solve a problem in their field.
PLO09 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği They are equipped with analytical and critical thinking ability to direct their learning and to conduct advanced studies in their fields independently.
PLO10 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik They transfer current developments and their own studies in the field crops area systematically to the his working group and to different groups from other study fields orally or visually by supporting them with qualitative and quantitive data.
PLO11 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik They study and improve the social relationships and standards leading these relationship by a critical point of view and take action when needed.
PLO12 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik They are able to understand and translate an article written in a foreign language.
PLO13 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik They develop policy, strategy and experimental plans related to field crops area and evaluate obtained results within the framework of quality processes.