ACCOMMODATION SERVICES

Bachelor's Degree - Tourısm And Hotel Management Academy

Relation Between Program's Learning Outcomes and National Qualification Framework

NQF-HETR Defination PLO01 PLO02 PLO03 PLO04 PLO05 PLO06 PLO07 PLO08 PLO09 PLO10 PLO11 PLO12 PLO13 PLO14 PLO15 PLO16
Bilgi - Kuramsal, Olgusal
Alanındaki ve yakın disiplinlerdeki kavramlar, kuramlar, ilkeler ve olgular ile ilgili kapsamlı ve sistemli bilgi sahibidir.
5 5 4 3 3
Bilgi - Kuramsal, Olgusal
Alanındaki hizmet verme süreçleri ve işlemleri ile ilgili bilgi sahibidir.
5 5 4 3
Bilgi - Kuramsal, Olgusal
Alanındaki örgütlerin iç ve dış çevre faktörleri, örgütün bölümleri ve birbirleriyle ilişkileri ve etkileşimleri, yönetimi, politikaları ve stratejileri konularında bilgi sahibidir.
4 4 4 3 4
Bilgi - Kuramsal, Olgusal
Alanına özgü araştırma yöntemleri konusunda temel düzeyde bilgi sahibidir.
4 4 5 3
Bilgi - Kuramsal, Olgusal
Alanındaki yasal düzenlemeler, meslek standartları ve uygulamalar ile ilgili bilgi sahibidir.
4 5 4 3
Bilgi - Kuramsal, Olgusal
Alanında yer alan belirli bir meslek, iş ile ilgili detaylı bilgi sahibidir.
5 5 3 3
Bilgi - Kuramsal, Olgusal
Alanındaki ve yakın alanlardaki önemli sorunlar ve alternatif çözüm yolları konusunda bilgi sahibidir.
3 4 3 3 4 5 4
Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı
Alanındaki ve yakın disiplinlerdeki bilgileri, kuramları, modelleri genel olarak ve iş ortamında kullanır ve yorumlar.
3 3 5 4
Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı
Alanında faaliyet gösteren örgütlerin iç ve dış çevrelerindeki değişimleri takip eder, akılcı analizler yapar, yorumlar, katkı sağlar ve değişimlere uyum sağlar.
3 5 4 4 4 5
Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı
Alanı ile ilgili planlayabilme, örgütleme, koordinasyon, yöneltme ve kontrol fonksiyonlarını yerine getirir.
5 3 4 5
Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı
Alanı ile ilgili hizmet verme süreçlerini analiz eder, planlar, uygular, denetler ve gerektiğinde hizmet verme süreçlerini yeniden yapılandırır ve geliştirir.
4 3 4 4 5
Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı
Alanı ile ilgili hizmet verme politika ve stratejilerini kullanır, hizmet süreçlerini tüketiciyi tatmin edecek biçimde yerine getirir, gözden geçirir, geliştirir, değerlendirir, hizmet sürecini etkileyecek sorunlara çözüm bulur ve tüketici tatminini
3 4 3 3 4 5
Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı
Alanı ile ilgili konu ve sorunlarla ilgili olarak uygun araştırma yöntemlerini kullanarak proje ve araştırmalar planlar, gerçekleştirir, sonuçları açık ve anlaşılır bir şekilde sunar.
5 4 4 5 4
Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı
Alanı ile ilgili fiziksel ortamı, araç gereçleri ve teknolojileri tanır, kullanır ve bakımını yaparak korur.
3 3 4 4 5
Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı
Alanı ile ilgili sorunlarla ilgili olarak bilinen teknikleri kullanarak bilgileri analiz eder, sorunların çözümünde farklı seçenekleri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve öngörülemeyen ve karmaşık sorunları çözer.
4 5 5 4 5
Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı
Alanı ile ilgili gelişmeleri ve uygulamaları takip eder ve uygulamada kullanır.
5 4 3 5
Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı
Alanındaki uygulamalardan soyut ve kuramsal çıkarımlar yapar.
3 4 4 5
Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı
1Öz değerlendirme yapar.
3 4 4
Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
Başkalarıyla ve bağımsız olarak etkin bir biçimde çalışır.
3 5
Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
Ekip üyesi olarak çalışır , sorumluluk alır ve ekibi yönetir.
3 5 4 5 3
Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
Birlikte çalıştığı insanların mesleki bilgi ve becerilerini geliştirir ve performanslarını değerlendirir.
3 5 4 3 3
Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
Karmaşık ve öngörülemeyen durumlarda, sorunların çözümünde özgün ve özerk olur ve kendi başına karar verir.
3 4 5 4 4 4
Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
Alanı ile ilgili karmaşık, öngörülemeyen ve yeni stratejik yaklaşımlar gerektiren hizmet süreçlerini ve işleri yönetir veya dönüştürür.
3 4 3 4 5
Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
Kendini ve zamanı yönetir ve öz eleştiri yapar.
3 4 4 4 3
Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
Alanı ile ilgili karmaşık ve öngörülemeyen durumlarda teknik ve mesleki faaliyetleri veya projeleri yönetir.
3 5 5 4 5
Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
Mahiyetinde çalışan bireylerin veya grupların mesleki gelişimlerini yönetir.
4 4 4
Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği
Mesleki bilgi, beceri ve yetkinliğini arttırmak için kendi kendine öğrenir.
4 5 4 5 4
Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği
Alanı ve mesleği ile ilgili güncel gelişmeleri ulusal ve uluslar arası düzeyde takip eder.
3 5 4 4 3
Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği
Daha fazla sorumluluk alabilmek için bilgi, beceri ve yetkinliklerini arttırarak kişisel ve mesleki olarak kendini sürekli geliştirir.
4 5
Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği
Alanı ile ilgili bilgi, beceri ve yetkinlikleri yaşam boyu öğrenme bilinciyle günceller ve geliştirir.
5 4 4 3
Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Bireylerarası ve kültürlerarası etkin iletişim kurar ve grup çalışması yapar.
3 4 5
Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Alanı ile ilgili bilgi, tartışma ve analizleri uzmanlara ve alan dışındakilere sunar.
5 4 5 4
Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Bir yabancı dilde an az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde yazılı ve sözlü olarak iletişim kurar.
5 5 4
Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
4 3 4 5
Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik
Alanı ile ilgili düzenli olarak sağlık, güvenlik ve risk değerlendirmesi yapar ve bu amaçla bilgi toplar.
5 3 4
Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik
Alanındaki işleri yasalar ve meslek standartları çerçevesinde yerine getirir.
5 4 5 4
Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik
Alanı ile ilgili etik değerlere bağlı kalır ve sosyal sorumluluk sahibidir.
4 5 4 5
Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik
.Hizmet sunulan kişilerin özel hayatlarının mahremiyeti ve gizliliği konusunda yeterli bilince sahiptir ve bu konuda gerekli tedbirleri alır.
3 5 5
Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik
Alanı ile ilgili işleri gerçekleştirirken insan sağlığını, sosyal ve doğal çevreyi dikkate alır.
4 4 4 5 4
Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik
Temel hak ve hürriyetleri gözetir, insanlar ve kültürler arasındaki farklılıklara duyarlı olur; hoşgörü ve saygı gösterir.
3 3 3 5
Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik
Alanı ile ilgili yasal mevzuatı yorumlar ve mevcut varsayımlara sorgulayıcı bakış açısıyla yaklaşır.
5 3 4 3
Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik
Kişisel bakıma, hijyene, giyime ve görünüme alanının gerektirdiği şekilde özen gösterir.
5 3 2


Program Learning Outcomes

Order Type Program Learning Outcomes
PLO01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Explains the basic concepts of business administration and the strategic, tactical, and operational dimensions of business management.
PLO02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Explains the basic legal, social and moral rules and related legislation covering the business area.
PLO03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Comprehends the planning, organization, execution, coordination and control functions of accommodation establishments management.
PLO04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Can use numerical and statistical information to research, think, analyze, establish cause-effect relationships, make decisions and establish strategies.
PLO05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Updates skills by following the innovations and changes in field.
PLO06 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Can carry out projects and works related to the field within the framework of quality processes, and develops the skills to work independently and in harmony with a team.
PLO07 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği In unforeseen complex situations that may be encountered in relation to hotel management, travel management and other types of touristic businesses, it takes responsibility and finds solutions by examining good examples in other countries and foreign sources.
PLO08 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği As well as being specialized in a certain field of a tourism business, it develops the skills to support other parts of the business and adapt to sudden situations.
PLO09 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Can obtain information from sources of different characteristics and in foreign languages, and observes social, scientific and ethical values.
PLO10 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği In addition to her/his professional development, constantly improves herself/himself by identifying learning needs in scientific, social, cultural and artistic fields in line with her/his interests and abilities.
PLO11 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Can communicate correctly and effectively both in written and oral form in Turkish and foreign languages, and can convey information and ideas about the field in a way that others can understand.
PLO12 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Performs health, safety, quality and risk assessments; works by taking measures for laws, professional conditions, ethics, fundamental personal rights and freedoms, privacy of private life, social responsibility and environmental protection.
PLO13 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Follows national and international external environmental and sectoral conditions at a level that can cope with cyclical fluctuations due to flexible demand conditions in the field of tourism management, uses tools to analyze a tourism business with its internal and external environment, evaluates the findings and decides.
PLO14 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Recognizes information systems used in hotel businesses, uses basic information technologies and software related to the field.
PLO15 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Evaluates domestic and foreign concepts, ideas and data in the field of tourism management with scientific methods.
PLO16 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Understands the socio-economic structure of tourism and its importance for the country and the world within the scope of this structure, and directs the design of the investment phase of a new business to be established in other areas of the tourism and service sector.