TDE751 Literary Currents in Ottoman Poetry I

5 ECTS - 2-0 Duration (T+A)- . Semester- 2 National Credit

Information

Code TDE751
Name Literary Currents in Ottoman Poetry I
Semester . Semester
Duration (T+A) 2-0 (T-A) (17 Week)
ECTS 5 ECTS
National Credit 2 National Credit
Teaching Language Türkçe
Level Yüksek Lisans Dersi
Type Normal
Mode of study Yüz Yüze Öğretim
Catalog Information Coordinator


Course Goal

The aim of this course is to teach the style, style and stylistic differences in divan poetry.

Course Content

In this course, poets who have style and style in old Turkish literature and the differences between styles are studied.

Course Precondition

None

Resources

Hatice Aynur vd., Sözde ve Anlamda Farklılaşma Sebk-i Hindi, Turkuaz Yay., İst., 2005; Muhsin Macit, Nedim Divanı, Ank., 1997; Haluk İpekten, Naili Hayatı Sanatı Eserleri, Akçağ Yay., Ankara, 1991; Naci Okçu, Şeyh Galib Divanı, Kültür Bak. Yay., Ankara, 1993.

Notes

Hatice Aynur vd., Sözde ve Anlamda Farklılaşma Sebk-i Hindi, Turkuaz Yay., İst., 2005; Muhsin Macit, Nedim Divanı, Ank., 1997; Haluk İpekten, Naili Hayatı Sanatı Eserleri, Akçağ Yay., Ankara, 1991; Naci Okçu, Şeyh Galib Divanı, Kültür Bak. Yay., Ankara, 1993.


Course Learning Outcomes

Order Course Learning Outcomes
LO01 Learns the features that make up different literary schools in Divan poetry.
LO02 Learns the representatives of different literary schools and styles in Divan poetry.
LO03 Recognize the types of prose works written in the period of Divan literature.
LO04 Sebk-i Hindi, Türk-i Basit, Localization etc. comprehend the schools, styles and tendencies.
LO05 Distinguish the styles in the period of Divan literature.


Relation with Program Learning Outcome

Order Type Program Learning Outcomes Level
PLO01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Comprehends the historical and contemporary materials of Turkish Language and Literature with the help of scientific methods and theoretical knowledge. 4
PLO02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal List the importance of the basic concepts of Turcology. 2
PLO03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Analyzes language and literature materials with comparative methods. 2
PLO04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Study on literary texts with independent or group. 4
PLO05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Reaches reference sources related to the field. 4
PLO06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Understands the historical development process of Turkish Language and Literature. 4
PLO07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal List the theoretical foundations of the relationship between literature, language and culture. 2
PLO08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Evaluates old and new texts. 5
PLO09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Gains intellectual accumulation related to the field. 4
PLO10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Supports the development of Turkology. 2
PLO11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Understands the place of Turkish Language and Literature among the world languages and literatures.
PLO12 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Gains a philological and linguistic view.
PLO13 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Uses scientific methods and philological information effectively in literary text analysis.
PLO14 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Evaluates the problems related to Turcology. 4
PLO15 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Gains communication skills on issues related to Turkology. 3
PLO16 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Analyzes the relationship between language, culture and literature. 3
PLO17 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Gains the ability to transfer the acquired knowledge and knowledge. 3
PLO18 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Makes scientific analyzes related to the field. 4


Week Plan

Week Topic Preparation Methods
1 Style, ecoles,trends at divan poem. Source Reading Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Soru-Cevap
2 The causes of Sebki Hindi. Source Reading Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Bireysel Çalışma
3 Important characteristics of Sebk-i Hindî Source Reading Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
4 Attornies of Sebk-i Hindî Source Reading Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
5 Relationships between Sebk-i Hindî and other styles. Source Reading Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama
6 Text analysis I Source Reading Öğretim Yöntemleri:
Grup Çalışması
7 Text analysis II Source Reading Öğretim Yöntemleri:
Grup Çalışması
8 Mid-Term Exam Repeating the topics described in lecture notes and sources Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 The basic characteristics of "Türki-i Basit". Source Reading Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
10 The attornies of "Türki-i Basit". Source Reading Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama
11 Being publicly at divan poem. Source Reading Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
12 To compare different styles. Source Reading Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması
13 Text analysis III Source Reading Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
14 Text analysis IV Source Reading Öğretim Yöntemleri:
Grup Çalışması
15 Text analysis V Source Reading Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
16 Term Exams Repeating the topics described in lecture notes and sources Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Term Exams Repeating the topics described in lecture notes and sources Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Student Workload - ECTS

Works Number Time (Hour) Workload (Hour)
Course Related Works
Class Time (Exam weeks are excluded) 14 2 28
Out of Class Study (Preliminary Work, Practice) 14 4 56
Assesment Related Works
Homeworks, Projects, Others 0 0 0
Mid-term Exams (Written, Oral, etc.) 1 10 10
Final Exam 1 20 20
Total Workload (Hour) 114
Total Workload / 25 (h) 4,56
ECTS 5 ECTS