RESS800 Seminar

8 ECTS - 0-0 Duration (T+A)- . Semester- 0 National Credit

Information

Code RESS800
Name Seminar
Semester . Semester
Duration (T+A) 0-0 (T-A) (17 Week)
ECTS 8 ECTS
National Credit 0 National Credit
Teaching Language Türkçe
Level Doktora Dersi
Type Seminer
Mode of study Yüz Yüze Öğretim
Catalog Information Coordinator


Course Goal

Bu dersin amacı, öğrencilerin alanlarında derinlemesine çalışmak istedikleri bir konuyu belirleyerek ilgili kaynaklardan bilgi toplaması, bu bilgilerden belirli sonuçlara ulaşması ve konuyla ilgili yapılabilecek çalışma ve uygulamalar konusunda öneriler üretmesini sağlamaktır.

Course Content

This course includes determining the reserch subject, finding related sources and analyzing the sources, gathering data, analyzing the data, preparing a report and presenting the study.

Course Precondition

No prerequisites

Resources

Rita L. Irwin ve Diğ. A/R/Tography: Rendering Self Through Arts-Based Living Inquiry. John W. Creswell, Araştırma Deseni: Nitel, Nicel ve Karma Yöntem Yaklaşımları. John W. Creswell, Nitel Araştırma Yöntemleri. Robert A. Day, Bilimsel Makale Nasıl Yazılır, Nasıl Yayımlanır? Yazım Türk Dil Kurumu Yayınları, Yazım Klavuzu. KlavuzuNimet Keser, Sanat tarihi ve Sanat Eleştirisi Metodolojileri. Nimet keser, sanat Sözlüğü. Ernst Gombrich, Sanatın Öyküsü, Oktay Aslanapa,Türk Sanatı. John Berger, Görme Biçimleri. Şener Büyüköztürk ve Diğr. Eğitimde Bilimsel araştırma Yöntemleri

Notes

All books, theses and articles on art history, art criticism and art education.


Course Learning Outcomes

Order Course Learning Outcomes
LO01 Determines a subject to study in depth.
LO02 Analyzes the related resources about the selected seminar subject.
LO03 Synthesizes the information obtained from resources
LO04 Reports the research, conclusions and suggestions.


Relation with Program Learning Outcome

Order Type Program Learning Outcomes Level
PLO01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Develops current knowledge in the field of arts and arts education at the level of expertise. 3
PLO02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Establishes relationships between art education and different disciplines. 3
PLO03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Conducts advanced research that will produce new knowledge in the field of art. 3
PLO04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal It uses a scientific method to design original research in the field of art.
PLO05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Makes critical analysis, synthesis and evaluation of new and complex ideas.
PLO06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Contributes to the field with original studies that can be published in the field of art. 3
PLO07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal It expands the boundaries of knowledge in the field by publishing scientific articles on the problems of art.
PLO08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Leads in original and interdisciplinary studies in the field of art. 3
PLO09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Can design, conduct and evaluate an independent study.
PLO10 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Thinks creatively and critically; develops new ideas and methods related to the field. 3
PLO11 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Can be a guide in art education and teaching activities. 3
PLO12 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Continues its research processes on an ethical basis. 4
PLO13 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Develops effective teaching strategies to help students gain knowledge and skills related to art education.
PLO14 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Integrate contemporary technologies into the curriculum.
PLO15 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Defends her/his original views on art and arts education in an expert community. 4
PLO16 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Uses a foreign language at a level to support their research.
PLO17 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği It becomes a part of national and international working processes.
PLO18 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Contributes to technological, social and cultural advances in an academic and professional context 4
PLO19 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Develops policies, strategies and practices for solving the problems encountered in the field of art.
PLO20 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Produces solutions for social, scientific and ethical issues related to art education. 3


Week Plan

Week Topic Preparation Methods
1 Determining the seminar topic Examining and pre-studying the resources on the subject Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
2 Accessing and reviewing resources I Examining and pre-studying the resources on the subject Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
3 Accessing and reviewing resources II Examining and pre-studying the resources on the subject Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
4 Accessing and reviewing resources III Examining and pre-studying the resources on the subject Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
5 Accessing and reviewing resources IV Examining and pre-studying the resources on the subject Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
6 Accessing and reviewing resources V Examining and pre-studying the resources on the subject Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
7 Analyzing information I Examining and pre-studying the resources on the subject Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
8 Mid-Term Exam Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi
9 Analyzing information II Examining and pre-studying the resources on the subject Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
10 Analyzing information III Examining and pre-studying the resources on the subject Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
11 Writing the comment and discussion section I Examining and pre-studying the resources on the subject Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
12 Writing the comment and discussion section II Examining and pre-studying the resources on the subject Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
13 Writing the comment and discussion section III Examining and pre-studying the resources on the subject Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
14 Writing conclusions and recommendations Examining and pre-studying the resources on the subject Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
15 Completion of writing conclusions and recommendations Examining and pre-studying the resources on the subject Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
16 Term Exams Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi, Sözlü Sınav
17 Term Exams Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi, Sözlü Sınav


Student Workload - ECTS

Works Number Time (Hour) Workload (Hour)
Course Related Works
Class Time (Exam weeks are excluded) 14 0 0
Out of Class Study (Preliminary Work, Practice) 14 13 182
Assesment Related Works
Homeworks, Projects, Others 1 3 3
Mid-term Exams (Written, Oral, etc.) 1 2 2
Final Exam 1 2 2
Total Workload (Hour) 189
Total Workload / 25 (h) 7,56
ECTS 8 ECTS