Information
Code | İKT826 |
Name | Advanced Microeconomic Analysis |
Term | 2024-2025 Academic Year |
Semester | . Semester |
Duration (T+A) | 4-0 (T-A) (17 Week) |
ECTS | 8 ECTS |
National Credit | 4 National Credit |
Teaching Language | Türkçe |
Level | Doktora Dersi |
Type | Normal |
Mode of study | Yüz Yüze Öğretim |
Catalog Information Coordinator | Doç. Dr. SANLI ATEŞ |
Course Goal / Objective
Bu ders öğrencilerin tüketici ve üretici denge çalışmalarında ileri düzeyde ilerlemelerini sağlamayı amaçlamaktadır. İlgili literatürde yer alan karşılaştırmalı temel statik ve dinamik analizlerdeki, teorik ve uygulamalı konu başlıklarını içeren durum çalışmalarını takip etmektedir.
Course Content
Neo-Klasik Firma Teorisinin Genel Değerlendirmesi / Eksik Rekabet Ortamında Fiyatlandırma Modelleri I: Bain’in Limit Fiyatlandırma Modeli / Eksik Rekabet Ortamında Fiyatlandırma Modelleri II: Limit Fiyatlandırma Teorisine Katkılar / Eksik Rekabet Ortamında Firma Davranışları: Baumol’un Satış Hâsılatı Maksimizasyonu Modeli / Eksik Rekabet Ortamında Firma Davranışları: Marris’in İşletme Yönetim Girişimi Modeli, Cyert ve March’ın Davranışsal Modeli / Tüketici Davranışları, Fayda ve Tüketici Teorisine Katkılar.
Course Precondition
yok
Resources
ders notları
Notes
ders notları
Course Learning Outcomes
Order | Course Learning Outcomes |
---|---|
LO01 | İktisat teorisinin matematiksel altyapısının sağlanması |
LO02 | Üretici dengesinin farklı cebirsel metotlarla elde edilişi |
LO03 | Tüketici-üretici dengesi ve pareto optimumu eş anlı şekilde elde edebilme |
LO04 | Zincir kuralı, esneklik, zımni-açık fonksiyonların iktisat teorisi açısından öğrenme |
Relation with Program Learning Outcome
Order | Type | Program Learning Outcomes | Level |
---|---|---|---|
PLO01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Explains the importance of demand and supply and the conditions of the market economy to work better | 5 |
PLO02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Conducts new research that contributes to science. | 5 |
PLO03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Specifies the role of the market economy, the price advantage of the event. | 5 |
PLO04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Specifies the role of the price advantage in market economy | 5 |
PLO05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Faces with challenges, produces a numerical and policy options. | |
PLO06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Applies the methods of economic analysis. | |
PLO07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Acquires the ability of analyzing in the conceptual level ,compares interprets, evaluates and synthesizes ideas in order to develop solutions to the problems. | |
PLO08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Has the knowledge of quantitative and qualitative techniques used in Economics. | |
PLO09 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Builds, decodes and interprets models by using quantitative and qualitative techniques | |
PLO10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Takes responsibility individually and / or in a team,leads a team and works effectively | |
PLO11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | With the awareness of the necessity of life-long learning, follows the latest developments about his field and improves himself | |
PLO12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Speaks Turkish, and at least one other foreign language in accordance with the requirements of academic and business life. | |
PLO13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Recognize and apply social, scientific and professional ethical values. | |
PLO14 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Expresses himself/herself accurately, both orally and in writing. | |
PLO15 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Publishes original studies in the field of economics in scientific journals. | |
PLO16 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Knows where and how to find all scientific resources and data with information technologies to do research. | |
PLO17 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Understands the necessity and importance of research in social sciences. |
Week Plan
Week | Topic | Preparation | Methods |
---|---|---|---|
1 | Karşılaştırmalı Statik ve Ekonominin Paradigması | ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Bazı Değişkenlere ait Fonksiyonlar: Homojen Fonksiyonlar ve Euler Teoremi-I | ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Bazı Değişkenlere ait Fonksiyonlar: Homojen Fonksiyonlar ve Euler Teoremi-II | ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Uzun Dönem ve Kısa Dönem: Le Chatelier Prensibi | ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Karşılaştırmalı Statik: Geleneksel Metodoloji: Maksima ve Minima (Optimizasyon-I | ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Karşılaştırmalı Statik: Geleneksel Metodoloji: Maksima ve Minima (Optimizasyon-II | ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Zarf Teoremi ve Duality: Le Chatelier Etkisi-I | ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Mid-Term Exam | ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
9 | Zarf Teoremi ve Duality: Le Chatelier Etkisi-II | ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Maliyet Fonksiyonları: Kısa ve Uzun Dönem Faktör Talepleri, Homojenlik-I | ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Maliyet Fonksiyonları: Kısa ve Uzun Dönem Faktör Talepleri, Homojenlik-II | ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Maliyet Fonksiyonları: Kısa ve Uzun Dönem Faktör Talepleri, Homojenlik-III | ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Hessian matris ile Optimizasyon Uygulamalarını Kapsayan Problem Kümeleri-I | ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Hessian matris ile Optimizasyon Uygulamalarını Kapsayan Problem Kümeleri-II | ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Hessian matris ile Optimizasyon Uygulamalarını Kapsayan Problem Kümeleri-III | ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Term Exams | ders notları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Term Exams | ders notları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Student Workload - ECTS
Works | Number | Time (Hour) | Workload (Hour) |
---|---|---|---|
Course Related Works | |||
Class Time (Exam weeks are excluded) | 14 | 3 | 42 |
Out of Class Study (Preliminary Work, Practice) | 14 | 3 | 42 |
Assesment Related Works | |||
Homeworks, Projects, Others | 2 | 20 | 40 |
Mid-term Exams (Written, Oral, etc.) | 1 | 30 | 30 |
Final Exam | 1 | 40 | 40 |
Total Workload (Hour) | 194 | ||
Total Workload / 25 (h) | 7,76 | ||
ECTS | 8 ECTS |