İKT826 İleri Mikro Ekonomik Analiz

8 AKTS - 4-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 4 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Birim SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ
İKTİSAT (DR)
Kod İKT826
Ad İleri Mikro Ekonomik Analiz
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Dönem Güz ve Bahar
Süre (T+U) 4-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 8 AKTS
Yerel Kredi 4 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Doktora Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Doç. Dr. SANLI ATEŞ
Dersin Öğretim Elemanı Doç. Dr. SANLI ATEŞ (Güz) (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Bu ders öğrencilerin tüketici ve üretici denge çalışmalarında ileri düzeyde ilerlemelerini sağlamayı amaçlamaktadır. İlgili literatürde yer alan karşılaştırmalı temel statik ve dinamik analizlerdeki, teorik ve uygulamalı konu başlıklarını içeren durum çalışmalarını takip etmektedir.

Dersin İçeriği

Neo-Klasik Firma Teorisinin Genel Değerlendirmesi / Eksik Rekabet Ortamında Fiyatlandırma Modelleri I: Bain’in Limit Fiyatlandırma Modeli / Eksik Rekabet Ortamında Fiyatlandırma Modelleri II: Limit Fiyatlandırma Teorisine Katkılar / Eksik Rekabet Ortamında Firma Davranışları: Baumol’un Satış Hâsılatı Maksimizasyonu Modeli / Eksik Rekabet Ortamında Firma Davranışları: Marris’in İşletme Yönetim Girişimi Modeli, Cyert ve March’ın Davranışsal Modeli / Tüketici Davranışları, Fayda ve Tüketici Teorisine Katkılar.

Dersin Ön Koşulu

Ders ön koşulu bulunmamaktadır.

Kaynaklar

Varian, H. R. (2014). Intermediate microeconomics with calculus: a modern approach. WW norton & company.

Notlar

Ders Notları


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Tüketici tercihlerini, fayda maksimizasyonunu, üretim fonksiyonlarını ve maliyet yapılarını matematiksel olarak modeller.
ÖÇ02 Arrow-Debreu genel denge modelini kullanarak piyasa dengesini açıklar.
ÖÇ03 Tam ve eksik bilgi altında oyun teorisi modellerini kullanarak firma, tüketici ve politika yapıcıların stratejik kararlarını analiz edebilir.
ÖÇ04 Ters seçim, ahlaki risk ve sinyalleme modellerini kullanarak asimetrik bilgi durumlarını ve piyasa başarısızlıklarını açıklar.
ÖÇ05 Mikro temelli makro modelleri analiz ederek mikroekonomik davranışların makroekonomik sonuçlarını açıklar.
ÖÇ06 İhale teorisi, optimal kontratlar ve teşvik uyumlu mekanizmaları kullanarak piyasa düzenlemeleri ve politika tercihi yapar.
ÖÇ07 Rasyonellik sapmaları, bilişsel önyargılar ve sosyal tercihleri kapsayan davranışsal iktisat modellerini açıklar.
ÖÇ08 Monopol, oligopol, rekabetçi ve monopolcü rekabet piyasalarında firma stratejilerini oyun teorisi çerçevesinde açıklar.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İktisat bilimi uzmanlık yetkinlikleri derinleştirir. 5
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilime katkı sağlayan yeni araştırmalar yapar.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İktisat bilimi ile diğer bilimler arasındaki ilişki ve etkileşimleri derinlikli olarak kavrar.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İktisat biliminde üst düzey bilimsel araştırma yapma becerileri kazanır. 5
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İktisadi sorunlar ile ilgili yeni politika önerilerini bilimsel alanlarda yazılı veya sözlü olarak sunar. 5
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yaratıcı ve eleştirel düşünme, problem çözme ve karar verme gibi üst düzey yetenekleri kullanarak iktisadi analizi yapar. 5
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sorunlara çözüm önerileri geliştirmek üzere, kavramsal düzeyde analiz yapma, kıyaslama, yorumlama, değerlendirme ve sentez yapma becerilerini elde eder.
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İktisat biliminde kullanılan kantitatif ve kalitatif tekniklerin üst düzey bilgisine sahiptir. 5
PÖÇ09 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik İktisadi analiz teknikleri kullanarak yaptığı özgün bilimsel araştırmaları sunar. 5
PÖÇ10 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bireysel olarak ve/veya ekip içinde sorumluluk alarak etkin biçimde çalışır.
PÖÇ11 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincinde olarak alanıyla ilgili güncel gelişmeleri izleme ve kendini geliştirebilme.
PÖÇ12 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Türkçeyi ve en az bir yabancı dili akademik yaşamın ve iş yaşamının gereklerine uygun biçimde kullanma.
PÖÇ13 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır.
PÖÇ14 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Kendisini yazılı ve sözlü olarak doğru bir şekilde ifade eder. 4
PÖÇ15 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bilimsel dergilerde iktisat bilim alanında özgün bir çalışmalarını yayınlar.
PÖÇ16 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Araştırmalarını yapmak üzere tüm bilimsel kaynağı ve veriyi bilişim teknolojileri ile nereden, nasıl bulacağını bilir.
PÖÇ17 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Sosyal bilimlerde araştırmanın gerekliliğini ve önemini anlar. 4


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Karşılaştırmalı Statik ve Ekonominin Paradigması ders notları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Örnek Olay, Alıştırma ve Uygulama
2 Bazı Değişkenlere ait Fonksiyonlar: Homojen Fonksiyonlar ve Euler Teoremi-I ders notları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Örnek Olay, Alıştırma ve Uygulama
3 Bazı Değişkenlere ait Fonksiyonlar: Homojen Fonksiyonlar ve Euler Teoremi-II ders notları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Örnek Olay, Alıştırma ve Uygulama
4 Uzun Dönem ve Kısa Dönem: Le Chatelier Prensibi ders notları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Örnek Olay
5 Karşılaştırmalı Statik: Geleneksel Metodoloji: Maksima ve Minima (Optimizasyon-I ders notları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Örnek Olay
6 Karşılaştırmalı Statik: Geleneksel Metodoloji: Maksima ve Minima (Optimizasyon-II ders notları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Örnek Olay
7 Zarf Teoremi ve Duality: Le Chatelier Etkisi-I ders notları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Örnek Olay
8 Ara Sınavlar ders notları Ölçme Yöntemleri:
Ödev, Yazılı Sınav
9 Zarf Teoremi ve Duality: Le Chatelier Etkisi-II ders notları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Örnek Olay
10 Maliyet Fonksiyonları: Kısa ve Uzun Dönem Faktör Talepleri, Homojenlik-I ders notları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Örnek Olay
11 Maliyet Fonksiyonları: Kısa ve Uzun Dönem Faktör Talepleri, Homojenlik-II ders notları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Örnek Olay, Alıştırma ve Uygulama
12 Maliyet Fonksiyonları: Kısa ve Uzun Dönem Faktör Talepleri, Homojenlik-III ders notları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Örnek Olay
13 Hessian matris ile Optimizasyon Uygulamalarını Kapsayan Problem Kümeleri-I ders notları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Örnek Olay
14 Hessian matris ile Optimizasyon Uygulamalarını Kapsayan Problem Kümeleri-II ders notları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Örnek Olay
15 Hessian matris ile Optimizasyon Uygulamalarını Kapsayan Problem Kümeleri-III ders notları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Örnek Olay
16 Yarıyıl Sonu Sınavları ders notları Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları ders notları Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri

Değerlendirme Türü Yarıyıl İçi / Yıl İçi Etkisi Yarıyıl Sonu / Yıl Sonu Etkisi
1. Ara Sınav 100 40
Genel Değerlendirme
Yarıyıl İçi / Yıl İçi Toplam 100 40
1. Yıl Sonu Sınavı - 60
Genel Toplam - 100


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 2 20 40
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 30 30
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 40 40
Toplam İş Yükü (Saat) 194
Toplam İş Yükü / 25 (s) 7,76
AKTS 8 AKTS

Güncelleme Zamanı: 02.03.2025 11:25