Genel Bilgi
Kod | EFMZ203 |
Ad | Öğretim Teknolojileri |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 3. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi MEHMET CAN ŞAHİN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Dr. Öğr. Üyesi HABİBE ALDAĞ
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Öğrenme sürecinde öğretim teknolojilerinin ve materyallerinin önemi ve rolünün anlaşılması, öğretim amacına uygun seçilmesi, geliştirilmesi ve uygulaması becerilerinin kazandırılması amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği
Öğretim teknolojisi ile ilgili kavramlar, çeşitli öğretim teknolojilerinin özellikleri, öğretim teknolojilerinin öğretim sürecindeki yeri ve kullanımı, öğretim teknolojileri yoluyla öğretim materyallerinin geliştirilmesi, incelenmesi ve değerlendirilmesi.
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Öğretim Teknolojileri anı yayıncılık Tuğba Yanpar Yelken
Notlar
yo
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Öğretim teknolojileri ve materyal tasarımı ile ilgili temel kavramları bilir. |
ÖÇ02 | Bu teknolojileri ilgili öğretim ortamlarında kullanabilir; |
ÖÇ03 | Öğretim materyallerini sınıflandırabilir |
ÖÇ04 | Öğretim materyallerini değerlendirebilir. |
ÖÇ05 | Konuya ve amaca uygun, öğretim materyalleri oluşturur, |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Program içerisinde almış olduğu bilgi ve beceriler ile beden eğitimi ve spor dersini planlar, öğrencilerin gelişim özellikleri doğrultusunda hareket öğretim basamaklarını uygular. | |
PÖÇ02 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Beden eğitimi ve spor öğretiminde fiziksel aktivite ve sağlık ile ilgili güncel bilgileri analiz eder, özel gereksinimli öğrencilere yönelik planlamalar yapar. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mesleki gelişimine yönelik uygulamalarda bilişim teknolojilerini, bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerinden yararlanabilme becerisi kazanır. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Beden eğitimi ve spor alanındaki kavram ve kuramları bilimsel ve teknolojik yöntemlerle inceleme, verileri analiz edebilme ve öğretim sürecine uygun araç-gereç kullanma becerisi kazanır. | |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilir ve bunları uygulayabilir. | |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma ve raporlama becerisi kazanır, öğretmenlik mesleğiyle ilgili bilgileri izleyip yeterli düzeyde anlayabilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir. | 4 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Türk Milli Eğitim Sistemi temel ilkelerini bilir ve uygular, alanı ile ilgili problemleri çözer ve yasalar ile mesleki etik değerlere karşı farkındalık geliştirir. | 5 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Beden eğitimi ve spor bilimleri ve pedagojik temelleri ile ilgili konularında yeterli bilgi birikimine sahip olur. Bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, kavramları yaşam boyu öğrenme ve öğretme becerisini kazanır. | 4 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Öğrencilerin fiziksel ve sportif gelişimlerini belirlemeye yönelik ölçme ve değerlendirme yapar ve sonuçları yorumlayarak geri bildirim sağlar. | 4 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Dersin hedeflerinin ve içeriğin belirtilmesi | İlgili ders kaynaklarının incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Eğitim, öğretim ve öğretim teknolojisi kavramları, tarihsel gelişimi | İlgili ders kaynaklarının incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
3 | Öğrenme ve Öğretim İlkeleri | İlgili ders kaynaklarının incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
4 | Öğretim Teknolojileri ve ilgili öğretim alanı temelleri | İlgili ders kaynaklarının incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Beyin Fırtınası |
5 | Öğretim teknolojileri ve iletişim. | İlgili ders kaynaklarının incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
6 | Öğretim teknolojisinde kullanılan görsel-işitsel araçlar | İlgili ders kaynaklarının incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası |
7 | Öğretim materyallerinin tasarlanması ve seçimi | İlgili ders kaynaklarının incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
8 | Ara Sınav | İlgili ders kaynaklarının incelenmesi | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Görsel tasarım ilkeleri | İlgili ders kaynaklarının incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Problem Çözme |
10 | Etkili sunum hazırlama ilkeleri | İlgili ders kaynaklarının incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay |
11 | Eğitimde bilgisayar kullanımı: eğitim yazılımları, grafikler, videolar | İlgili ders kaynaklarının incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
12 | Eğitimde Internet kullanımı: web 2.0 | İlgili ders kaynaklarının incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Örnek Olay |
13 | Öğretim materyallerinin değerlendirilmesi | İlgili ders kaynaklarının incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
14 | Proje sunumları | İlgili ders kaynaklarının incelenmesi | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
15 | Proje sunumları ve değerlendirme | İlgili ders kaynaklarının incelenmesi | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | İlgili ders kaynaklarının incelenmesi | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | İlgili ders kaynaklarının incelenmesi | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |