Genel Bilgi
Kod | BDNZ313 |
Ad | Yüzme |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 5. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 1-2 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. SÜLEYMAN KAZİM VARDAL |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör. SÜLEYMAN KAZİM VARDAL
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
Öğr. Gör. SÜLEYMAN KAZİM VARDAL (B Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Öğr. Gör. LÜTFİ TOLGA ÇELİK (C Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) |
Dersin Amacı / Hedefi
Sportif etkinliklerden biri olarak temel yüzme becerilerinin sergilenmesi, ve bu becerileri başkalarına doğru metotlarla aktararak yüzme öğretilebilmesi, yüzmenin günlük yaşamda ve sportif alandaki kullanım ve öneminin oluşturulması
Dersin İçeriği
Bu ders, beden eğitimi öğretmeninin ihtiyaç duyacağı suda hareket becerisi, yüzmedeki öğretme metotlarının öncülüğünde 4 teknik, çıkış ve dönüşlerle yarışmaların kuralları ve tesislerinin özelliklerini, yüzmenin günlük yaşamdaki kullanım alanları ile profesyonel alandaki sportif önemini kapsamaktadır
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Ders Notu
Notlar
Herkez İçin Yüzme , Kare Yayınları, Ana Maria Olaru
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Temel Yüzme Tekniklerini kullanarak yüzer |
ÖÇ02 | Temel eğitimde kullanılan araç gereçleri tanır |
ÖÇ03 | Havuz kullanım kurallarını ve çalışma düzenini kavrar |
ÖÇ04 | Yüzme öğretim basamaklamalarını bilir |
ÖÇ05 | Yüzmede uygulanan yarışma kurallarını bilir |
ÖÇ06 | Yüzmenin hayati öneme sahip olduğunun farkına varır |
ÖÇ07 | Yüzme tesislerini tanır ve tesis özelliklerini bilir |
ÖÇ08 | Mesleki etik ilkelere uygun davranır |
ÖÇ09 | Spor tesislerini ve teknolojilerini tanır ve gelişimlerini takip eder ve bilgi teknolojilerini spor bilimlerine uygun kullanır |
ÖÇ10 | Seçmiş olduğu spor branşının teknik taktik ve yönetsel becerilerini kavrar ve yorumlar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Program içerisinde almış olduğu bilgi ve beceriler ile beden eğitimi ve spor dersini planlar, öğrencilerin gelişim özellikleri doğrultusunda hareket öğretim basamaklarını uygular. | 5 |
PÖÇ02 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Beden eğitimi ve spor öğretiminde fiziksel aktivite ve sağlık ile ilgili güncel bilgileri analiz eder, özel gereksinimli öğrencilere yönelik planlamalar yapar. | 3 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mesleki gelişimine yönelik uygulamalarda bilişim teknolojilerini, bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerinden yararlanabilme becerisi kazanır. | 3 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Beden eğitimi ve spor alanındaki kavram ve kuramları bilimsel ve teknolojik yöntemlerle inceleme, verileri analiz edebilme ve öğretim sürecine uygun araç-gereç kullanma becerisi kazanır. | 3 |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilir ve bunları uygulayabilir. | |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma ve raporlama becerisi kazanır, öğretmenlik mesleğiyle ilgili bilgileri izleyip yeterli düzeyde anlayabilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir. | 1 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Türk Milli Eğitim Sistemi temel ilkelerini bilir ve uygular, alanı ile ilgili problemleri çözer ve yasalar ile mesleki etik değerlere karşı farkındalık geliştirir. | 3 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Beden eğitimi ve spor bilimleri ve pedagojik temelleri ile ilgili konularında yeterli bilgi birikimine sahip olur. Bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, kavramları yaşam boyu öğrenme ve öğretme becerisini kazanır. | 3 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Öğrencilerin fiziksel ve sportif gelişimlerini belirlemeye yönelik ölçme ve değerlendirme yapar ve sonuçları yorumlayarak geri bildirim sağlar. | 1 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Yüzmenin tarihçesi, havuzlar ve malzemeleri, tesis kullanım kuralları ve önemi | Litaretür Tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Neden yüzme bilmeliyiz, yararları. Suya uyum ve beceri alıştırmaları ve öğretim basamakları | Litaretür Tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
3 | Krawl tekniğine giriş. Özellikleri | Litaretür Tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
4 | Krawl tekniğinde kol çekişi ve ayak vuruşu. Koordinasyon | Litaretür Tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
5 | Krawl tekniğinde kol, ayak ve nefes uyumu. Koordinasyonun incelikleri | Litaretür Tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
6 | Yüzmede çıkış (start) | Litaretür Tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
7 | Sırtüstü tekniğine giriş. Özellikleri | Litaretür Tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
8 | Ara Sınav | Tekrar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
9 | Sırtüstü tekniğinde kol çekişi ve ayak vuruşu. Koordinasyon | Litaretür Tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma, Alıştırma ve Uygulama |
10 | Sırtüstü tekniğinde kol çekişi, ayak vuruşu ve nefes . Uluslar arası yüzme yarış kuralları. | Litaretür Tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma, Alıştırma ve Uygulama |
11 | Kurbağalama tekniğine giriş. Özellikleri | Litaretür Tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
12 | Kurbağalama tekniğinde kol çekişi ve ayak vuruşu. Koordinasyon | Litaretür Tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
13 | Kurbağalama tekniğinde kol, ayak ve nefes uyumu. Koordinasyonun incelikleri | Litaretür Tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Problem Çözme |
14 | Kelebek yüzme, Yüzme stillerinin dönüş ve çıkış özelliklerine bakış. | Litaretür Tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
15 | Genel Tekrar | Litaretür Tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 86 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,44 | ||
AKTS | 3 AKTS |