Genel Bilgi
Kod | BDNZ104 |
Ad | Cimnastik |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 2. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 1-2 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. BANU NURDAN ÖZSU |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör. BANU NURDAN ÖZSU
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
Öğr. Gör. SİBEL VURAL (B Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Öğr. Gör. SİBEL VURAL (C Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) |
Dersin Amacı / Hedefi
Cimnastiğin temelini oluşturan hareketlerin öğretimi ile Temel Jimnastik hareketlerinin grup oluşturarak öğretimi ve Temel Jimnastik aletleri kullanımının öğretimi.
Dersin İçeriği
Ders Salonunun tanıtımı, Cimnastiğe genel bakış ve Cimnastik aletlerinin tanıtımı, Düzen Alıştırmaları, Temel duruşlar, Temel duruşlar ve düzen alıştırmaları grup çalışmaları, Eşli çalışmalar, Isınma ve Esneklik çalışmaları, Cimnastik kasası, Cimnastik labutu, Tırmanma halatı ve merdiveni, Trampolin, Sağlık topu, İp atlama, Cimnastik sopası.
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Tüm Branşlarıyla Cimnastik, Y. I. Doğan, Gazi Kitabevi, Ankara, 2022.
Notlar
Artistik Cimnastik Öğretim Metodları, S. Suveren, S. Suveren, Gazi Kitabevi, Ankara.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Beden eğitimi ve sporda öğretim yöntemleri derslerinde edindiği bilgilerle hareket öğretim basamaklarını uygulayabilme becerisi kazanır |
ÖÇ02 | Öğrencilerin kendi gelişimlerin değerlendirmelerini sağlar ve bu sonuçları öğretimi geliştirmek için kullanır.Türk Milli Eğitim Sistemi temel ilkelerini bilir ve uygular. |
ÖÇ03 | Beden eğitimi ve spor alanında yeterli düzeyde bilgi sahibi olma ve bilgilerini aktarabilme becerisi kazanır. Öğretim kalitesini arttırmak için gerekli bilişim, iletişim ve öğretim teknolojilerini kullanabilme becerisi kazanır. |
ÖÇ04 | Öğrencileri yeteneklerine göre spor branşlarına yönlendirir. Spor organizasyonları düzenler ve yürütür. 23 Nisan ve 19 Mayıs bayramlarını hazırlama ve yönetme becerileri kazanır. Öğrencileri yaş grubu ve seviyelerine uygun sportif yüklenme ve antrenman yöntemleri uygular. |
ÖÇ05 | Sözlü ve yazılı olarak kendini ifade edebilme becerisi kazanır |
ÖÇ06 | Öğretmenlik meslek bilgisi derslerinde edinilen bilgileri uygulayabilme becerisi kazanır. |
ÖÇ07 | Öğretmenlik mesleğiyle ilgili bilgileri izleyip yeterli düzeyde anlayabilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Program içerisinde almış olduğu bilgi ve beceriler ile beden eğitimi ve spor dersini planlar, öğrencilerin gelişim özellikleri doğrultusunda hareket öğretim basamaklarını uygular. | 2 |
PÖÇ02 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Beden eğitimi ve spor öğretiminde fiziksel aktivite ve sağlık ile ilgili güncel bilgileri analiz eder, özel gereksinimli öğrencilere yönelik planlamalar yapar. | 2 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mesleki gelişimine yönelik uygulamalarda bilişim teknolojilerini, bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerinden yararlanabilme becerisi kazanır. | 1 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Beden eğitimi ve spor alanındaki kavram ve kuramları bilimsel ve teknolojik yöntemlerle inceleme, verileri analiz edebilme ve öğretim sürecine uygun araç-gereç kullanma becerisi kazanır. | 3 |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilir ve bunları uygulayabilir. | 2 |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma ve raporlama becerisi kazanır, öğretmenlik mesleğiyle ilgili bilgileri izleyip yeterli düzeyde anlayabilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir. | 3 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Türk Milli Eğitim Sistemi temel ilkelerini bilir ve uygular, alanı ile ilgili problemleri çözer ve yasalar ile mesleki etik değerlere karşı farkındalık geliştirir. | 1 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Beden eğitimi ve spor bilimleri ve pedagojik temelleri ile ilgili konularında yeterli bilgi birikimine sahip olur. Bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, kavramları yaşam boyu öğrenme ve öğretme becerisini kazanır. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Öğrencilerin fiziksel ve sportif gelişimlerini belirlemeye yönelik ölçme ve değerlendirme yapar ve sonuçları yorumlayarak geri bildirim sağlar. | 3 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Ders Salonunun tanıtımı, Cimnastiğe genel bakış ve Cimnastik aletlerinin tanıtımı. | uygulama | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma |
2 | Düzen Alıştırmaları | uygulama | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma |
3 | Temel duruşlar | uygulama | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma |
4 | Temel duruşlar ve düzen alıştırmaları grup çalışmaları | uygulama | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma |
5 | Eşli çalışmalar Cimnastik kasası | uygulama | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma |
6 | Isınma ve Esneklik çalışmaları | uygulama | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma |
7 | Ara sınav hazırlık | uygulama | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma |
8 | Ara Sınav | uygulama | Yöntem Seçilmemiş |
9 | Cimnastik labutu | uygulama | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma |
10 | Tırmanma halatı ve merdiveni | uygulama | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma |
11 | Trampolin | uygulama | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma |
12 | Sağlık topu | uygulama | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma |
13 | İp atlama | uygulama | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma |
14 | Cimnastik sopası | uygulama | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma |
15 | Grup çalışmaları Final Sınavı Hazırlık | uygulama | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | uygulama | Yöntem Seçilmemiş |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | uygulama | Yöntem Seçilmemiş |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 7 | 7 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 18 | 18 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 109 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,36 | ||
AKTS | 4 AKTS |