Genel Bilgi
Kod | BDNZ112 |
Ad | Takım Sporları I (Futbol) |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 2. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 1-2 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğretmen NURİ YILDIZ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğretmen NURİ YILDIZ
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Futbolda toplu ve topsuz teknikler teorik olarak açıklanır,basamaklamalı - uygulamalı olarak öğrenci öğrenir. Müsabaka koşulları altında uygulamayı yapar.
Dersin İçeriği
Futbol tanımı,tarihçesi Futbol oyun kuralları Futbolda ısınma Futbolda topsuz(vücut tekniği) teknikler Futbolda toplu teknikler Futbolda markaj teknikleri Kaleci tekniği Bireysel taktikler
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Futbolda Teknik Alıştırmalar ve Alan Uygulamaları (Murat BAŞYAZICIOĞLU)
Notlar
Ders Sunumları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Futbolun tarihçesi hakkında bilgi kazanır. |
ÖÇ02 | Futbol oyun kuralları hakkında bilgi sahibi olur. |
ÖÇ03 | Futbolda toplu ve topsuz teknikleri kavrar. |
ÖÇ04 | Futbolda toplu teknikleri uygulayabilme ve öğretebilme becerisi kazanır. |
ÖÇ05 | Sözlü ve yazılı olarak kendini ifade edebilme becerisi kazanır |
ÖÇ06 | Öğretmenlik meslek bilgisi derslerinde edinilen bilgileri uygulayabilme becerisi kazanır. |
ÖÇ07 | Futbolda taktik konusunda ön bilgi sahibi olur. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Program içerisinde almış olduğu bilgi ve beceriler ile beden eğitimi ve spor dersini planlar, öğrencilerin gelişim özellikleri doğrultusunda hareket öğretim basamaklarını uygular. | 1 |
PÖÇ02 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Beden eğitimi ve spor öğretiminde fiziksel aktivite ve sağlık ile ilgili güncel bilgileri analiz eder, özel gereksinimli öğrencilere yönelik planlamalar yapar. | 2 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mesleki gelişimine yönelik uygulamalarda bilişim teknolojilerini, bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerinden yararlanabilme becerisi kazanır. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Beden eğitimi ve spor alanındaki kavram ve kuramları bilimsel ve teknolojik yöntemlerle inceleme, verileri analiz edebilme ve öğretim sürecine uygun araç-gereç kullanma becerisi kazanır. | 1 |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilir ve bunları uygulayabilir. | 2 |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma ve raporlama becerisi kazanır, öğretmenlik mesleğiyle ilgili bilgileri izleyip yeterli düzeyde anlayabilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir. | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Türk Milli Eğitim Sistemi temel ilkelerini bilir ve uygular, alanı ile ilgili problemleri çözer ve yasalar ile mesleki etik değerlere karşı farkındalık geliştirir. | 1 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Beden eğitimi ve spor bilimleri ve pedagojik temelleri ile ilgili konularında yeterli bilgi birikimine sahip olur. Bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, kavramları yaşam boyu öğrenme ve öğretme becerisini kazanır. | 2 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Öğrencilerin fiziksel ve sportif gelişimlerini belirlemeye yönelik ölçme ve değerlendirme yapar ve sonuçları yorumlayarak geri bildirim sağlar. | 3 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Futbolun tanımı, tarihçesi,oyun kuralları | Araştırma,Uygulama ve Isınma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Futbolda Isınma | Araştırma,Uygulama ve Isınma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Futbolda toplu ve topsuz tekniklerin sınıflandırılması | Araştırma,Uygulama ve Isınma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
4 | Toplu teknikler- ayak içi ve ayak iç üstü vuruş teknikleri | Araştırma,Uygulama ve Isınma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması, Örnek Olay, Problem Çözme |
5 | Toplu teknikler- ayak üstü ve ayak dış üstü vuruş teknikleri | Araştırma,Uygulama ve Isınma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması, Örnek Olay, Problem Çözme |
6 | Toplu teknikler- Vole ve kafa vuruş teknikleri | Araştırma,Uygulama ve Isınma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması, Problem Çözme |
7 | Toplu teknikler-Ayak iç üstü,ayak üstü ve ayak dış üstü top sürme teknikleri | Araştırma,Uygulama ve Isınma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Örnek Olay, Problem Çözme |
8 | Ara Sınav | Ara Sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Performans Değerlendirmesi |
9 | Toplu teknikler-Ayak içi, ayak üstü,ayak dış üstü,ayak tabanı kontrol teknikleri | Araştırma,Uygulama ve Isınma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması, Problem Çözme |
10 | Toplu teknikler-Dizaltı,diz üstü,karın,göğüs ve kafa kontrol teknikleri | Araştırma,Uygulama ve Isınma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması, Örnek Olay, Problem Çözme |
11 | Toplu teknikler-Aldatma teknikleri ve çeşitleri | Araştırma,Uygulama ve Isınma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması, Örnek Olay, Problem Çözme |
12 | Toplu teknikler-Markaj Teknikleri ve çeşitleri | Araştırma,Uygulama ve Isınma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması, Örnek Olay, Problem Çözme |
13 | Toplu teknikler-Kaleci Teknikleri ve çeşitleri | Araştırma,Uygulama ve Isınma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması, Örnek Olay, Problem Çözme |
14 | Toplu teknikler-Taç atış tekniği | Araştırma,Uygulama ve Isınma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması, Örnek Olay, Problem Çözme |
15 | Bireysel Taktikler | Araştırma,Uygulama ve Isınma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Performans Değerlendirmesi, Sözlü Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Performans Değerlendirmesi, Sözlü Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 86 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,44 | ||
AKTS | 3 AKTS |