Genel Bilgi
Kod | BDNZ404 |
Ad | Sağlıklı Yaşam İçin Egz.Programlama |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 8. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. MURAT SANRI |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör. MURAT SANRI
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı öprencilerin sağlıklı yaşam için egzersiz programlamasına dair temel olarak bilgi kazanmasını sağlamaktır.
Dersin İçeriği
Sağlıklı yaşam için egzersiz proğramlamaları
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Dündar, U. (2003). Antrenman teorisi. Nobel Yayın Dağıtım.
Notlar
Bayraktar, B., ve Kurtoğlu, M. (2009). Sporda performans, etkili faktörler, değerlendirilmesi ve artırılması. Klinik Gelişim Dergisi, 22(1), 16-24.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Sağlıklı yaşamın önemi hakkında bilgi sahibi olur. |
ÖÇ02 | Temel hareket becerileri hakkında bilgi kazanır. |
ÖÇ03 | Sağlıklı yaşam için temel düzey egzersiz programı hazırlamayı öğrenir. |
ÖÇ04 | Farklı yaş grupları için sağlıklı yaşam egzersizlerinin temellerini kavrar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Program içerisinde almış olduğu bilgi ve beceriler ile beden eğitimi ve spor dersini planlar, öğrencilerin gelişim özellikleri doğrultusunda hareket öğretim basamaklarını uygular. | 3 |
PÖÇ02 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Beden eğitimi ve spor öğretiminde fiziksel aktivite ve sağlık ile ilgili güncel bilgileri analiz eder, özel gereksinimli öğrencilere yönelik planlamalar yapar. | 3 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mesleki gelişimine yönelik uygulamalarda bilişim teknolojilerini, bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerinden yararlanabilme becerisi kazanır. | 3 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Beden eğitimi ve spor alanındaki kavram ve kuramları bilimsel ve teknolojik yöntemlerle inceleme, verileri analiz edebilme ve öğretim sürecine uygun araç-gereç kullanma becerisi kazanır. | 3 |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilir ve bunları uygulayabilir. | 2 |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma ve raporlama becerisi kazanır, öğretmenlik mesleğiyle ilgili bilgileri izleyip yeterli düzeyde anlayabilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir. | 3 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Türk Milli Eğitim Sistemi temel ilkelerini bilir ve uygular, alanı ile ilgili problemleri çözer ve yasalar ile mesleki etik değerlere karşı farkındalık geliştirir. | 2 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Beden eğitimi ve spor bilimleri ve pedagojik temelleri ile ilgili konularında yeterli bilgi birikimine sahip olur. Bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, kavramları yaşam boyu öğrenme ve öğretme becerisini kazanır. | 3 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Öğrencilerin fiziksel ve sportif gelişimlerini belirlemeye yönelik ölçme ve değerlendirme yapar ve sonuçları yorumlayarak geri bildirim sağlar. | 3 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Sağlıklı Yaşam İçin Egz.Programlamanın temelleri | çeşitli görsel ve yazılı dökümasyonlar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
2 | interval pirensip ve interval antrenman proğram amaçları | çeşitli görsel ve yazılı dökümasyonlar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
3 | interval pirensip ve interval antrenman proğram amaçları | çeşitli görsel ve yazılı dökümasyonlar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | yaşlara göre antrenman planlama | çeşitli görsel ve yazılı dökümasyonlar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | yaşlara göre antrenman planlama | çeşitli görsel ve yazılı dökümasyonlar | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
6 | yürüyüş egzersizi planlama ve nabız aralıkları hesaplama | çeşitli görsel ve yazılı dökümasyonlar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
7 | koşu egzersizleri vplanlama ve nabız aralıkları hesaplama | çeşitli görsel ve yazılı dökümasyonlar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
8 | Ara Sınav | çeşitli görsel ve yazılı dökümasyonlar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | ağırlık çalışmaları piramidal çalışma prensipleri | çeşitli görsel ve yazılı dökümasyonlar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
10 | birim kuvvat ve devamlılığı piramidi | çeşitli görsel ve yazılı dökümasyonlar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
11 | çabuk kuvvet ve devamlılığı pramidi | çeşitli görsel ve yazılı dökümasyonlar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
12 | istasyon çalışma prensipleri | çeşitli görsel ve yazılı dökümasyonlar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
13 | üçlü istasyon çalışmaları | çeşitli görsel ve yazılı dökümasyonlar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
14 | antrenman bilgisi yardımcı aletler kullanımı | çeşitli görsel ve yazılı dökümasyonlar | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
15 | çesitli testler ve ölçümler | çeşitli görsel ve yazılı dökümasyonlar | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 78 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,12 | ||
AKTS | 3 AKTS |