Genel Bilgi
Kod | BDNZ406 |
Ad | Uyarlanmış Beden Eğitimi ve Spor |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 8. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 1-2 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. GONCA İNCE |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. GONCA İNCE
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Kaynaştırılmış eğitim alan engelli bireylerin tipik gelişim gösteren akranlarıyla aktif beden eğitimi dersine ve fiziksel aktivitelere katılımını sağlamak.
Dersin İçeriği
Engellilik tanımı, engellilik nedenleri, türleri (down sendromu, otizm spektrum bozukluğu, dikkat eksikliği ve hiperaktivite bozukluğu, öğrenme güçlüğü, işitme, görme, zihinsel engellilik vb.), kaynaştırma eğitimi alan engelli bireylerin beden eğitimi ve spor derslerinde ve fiziksel aktivitelerinde kullanılan öğretim yöntemleri, uyarlanmış beden eğitimi tanımı, uyarlamaları ve örnekleri, bireysel eğitim programı (BEP) ve örnekleri, uyarlanmış beden eğitimi proje uygulamaları.
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Notlar
İnternet kaynakları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Engellilik tanımı ve türlerini bilir. |
ÖÇ02 | Engelli grupların özelliklerini açıklar. |
ÖÇ03 | Kaynaştırılmış eğitimde uyarlanmış beden eğitimi programı hazırlayabilir. |
ÖÇ04 | Uyarlanmış beden eğitimi dersinin anlamını bilir ve açıklar. |
ÖÇ05 | Uyarlanmış beden eğitimi dersinde kullanılacak öğretim yöntemlerini bilir. |
ÖÇ06 | Uyarlanmış beden eğitimi dersi uygulaması sonuçlarını test eder ve değerlendirir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Program içerisinde almış olduğu bilgi ve beceriler ile beden eğitimi ve spor dersini planlar, öğrencilerin gelişim özellikleri doğrultusunda hareket öğretim basamaklarını uygular. | 5 |
PÖÇ02 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Beden eğitimi ve spor öğretiminde fiziksel aktivite ve sağlık ile ilgili güncel bilgileri analiz eder, özel gereksinimli öğrencilere yönelik planlamalar yapar. | 5 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mesleki gelişimine yönelik uygulamalarda bilişim teknolojilerini, bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerinden yararlanabilme becerisi kazanır. | 5 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Beden eğitimi ve spor alanındaki kavram ve kuramları bilimsel ve teknolojik yöntemlerle inceleme, verileri analiz edebilme ve öğretim sürecine uygun araç-gereç kullanma becerisi kazanır. | 3 |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilir ve bunları uygulayabilir. | 1 |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma ve raporlama becerisi kazanır, öğretmenlik mesleğiyle ilgili bilgileri izleyip yeterli düzeyde anlayabilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir. | 5 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Türk Milli Eğitim Sistemi temel ilkelerini bilir ve uygular, alanı ile ilgili problemleri çözer ve yasalar ile mesleki etik değerlere karşı farkındalık geliştirir. | 5 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Beden eğitimi ve spor bilimleri ve pedagojik temelleri ile ilgili konularında yeterli bilgi birikimine sahip olur. Bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, kavramları yaşam boyu öğrenme ve öğretme becerisini kazanır. | 5 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Öğrencilerin fiziksel ve sportif gelişimlerini belirlemeye yönelik ölçme ve değerlendirme yapar ve sonuçları yorumlayarak geri bildirim sağlar. | 5 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Uyarlanmış Beden Eğitimi (UBE) hakkında bilgilendirme. UBE nasıl yapılır. Neden gereklidir. UBE yapılırken nelere dikkat edilmelidir. | konu araştırması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Engellilik tanımı, türleri, özellikleri, engellilerde spor ve fiziksel aktivite kategorileri. | konu araştırması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | UBE tanımı, kullanım nedenleri, kimler yararlanır. Engellilerde Bireysel Eğitim Programı (BEP) nasıl yapılmalı. Nelere dikkat edilmelidir. | konu araştırması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | UBE de uyarlamalar nasıl yapılır. Örnek çalışma grupları oluşturma ve tartışma. | konu araştırması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Problem Çözme |
5 | UBE de kullanılabilecek Uygulamalı Davranış Analizi (UDA) nedir. Nasıl kullanılmalı. Beden Eğitimi dersine nasıl modifiye edilmelidir. UBE de öğretim yöntemleri ve stratejileri nelerdir. | konu araştırması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Problem Çözme |
6 | UBE de öğretim yöntemleri ve stratejileri nelerdir. | konu araştırması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Problem Çözme |
7 | Farklı engel gruplarında hangi öğretim yöntemleri ve stratejilerinin kullanılması gerektiğinin anlatılması. | konu araştırması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Problem Çözme |
8 | Ara Sınav | arasınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | UBE teorik bilgilerin uygulamasının yapılması | konu araştırması | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme |
10 | UBE dersi ile ilgili proje çalışması sunuları | konu araştırması, uygulama ve ders sunusu | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme |
11 | UBE dersi ile ilgili proje çalışması sunuları | konu araştırması, uygulama ve ders sunusu | |
12 | UBE dersi ile ilgili proje çalışması sunuları | konu araştırması, uygulama ve ders sunusu | |
13 | UBE dersi ile ilgili proje çalışması sunuları | konu araştırması, uygulama ve ders sunusu | |
14 | UBE dersi ile ilgili proje çalışması sunuları | konu araştırması, uygulama ve ders sunusu | |
15 | UBE dersi ile ilgili proje çalışması sunuları | konu araştırması, uygulama ve ders sunusu | |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav, Ödev, Proje / Tasarım, Performans Değerlendirmesi |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav, Ödev, Proje / Tasarım, Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 7 | 7 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 18 | 18 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 109 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,36 | ||
AKTS | 4 AKTS |