BAC107 Etkin İletişim Kurma Teknikleri

4 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 1. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod BAC107
Ad Etkin İletişim Kurma Teknikleri
Yarıyıl 1. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 4 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Öğr. Gör. GÜNSELİ YELDA GÜNDÜZALP İLBEYLİ


Dersin Amacı

Etkin İletişim Kurma Teknikleri dersi, iletişimin toplumsal yaşamdaki önemi, işleyişi ile ilgili temel bilgileri, kavramları ve kuramsal tartışmaları vermeyi amaçlayan bir derstir. Bu dersle iletişim eğitimi gören ve iletişim alanında meslek sahibi olmayı planlayan gençlerin, iletişimin işleyişi hakkında bilgilenecekleri ve entelektüel yaratıcılıklarını geliştirebilecekleri bir akademik ortama adım atmaları amaçlanmaktadır.

Dersin İçeriği

Etkin İletişim Kurma Teknikleri dersi, İletişim süreci, İletişim biçimleri, Kitle iletişim kuramları, Seçici dikkat, seçici algılama, tutumlar, Kitle iletişim araçları, Tarihsel gelişim: yazıdan internete, Ses ve görüntünün çekiciliği: Sinema-Radyo-Televizyon, Popüler kültür ve Kültürel Çalışmalar, İletişim Bilimleri Araştırma yöntemleri, Haberler, Reklamlar ve Büyük Medya Endüstrisi, Ulusal ve global iletişim sistemleri, Medya ve Etik: iletişim etiği ve meslek etiği gibi konuları içermektedir.

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Genel ve Teknik İletişim Doç. Dr. Hasan Tutar, M. Kemal Yılmaz, Ömer Eroğlu SEÇKİN YAYINCILIK,İletişimin ABC'si, Ünsal OSKAY, İnkılap Kitabevi ; İletişim Çatışmaları ve Empati Üstün Dökmen Remzi Kitabevi

Notlar

Kitle İletişim Kuramları ,Burak Özçetin


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Toplumsal İletişimin araçsal (Radyo, Televizyon, Sinema, Reklamcılık, Halkla İlişkiler, Gazetecilik gibi) ve amaçsal (Kamusal Alan, Kamuoyu, Kültürel Üretim Alanları, Yurttaş Katılımı, Popüler Kültür vb.) alanlarıyla ilgili temel oluşturacak konuları açıklar.
ÖÇ02 Alandaki temel kavramlardan açıklar.
ÖÇ03 İletişim kavramına disiplinlerarası bir perspektifle yaklaşır.
ÖÇ04 Birey, grup, kitle, kurum ya da farklı kültürlerde iletişimin her yönüyle nasıl işlediği açıklar.
ÖÇ05 Bilimsel bilgi ve yöntemi bilimsel olmayandan ayırt eder.
ÖÇ06 Öğrenci iletişimin toplumdaki önemi ve işleyiş süreci ile ilgili temel kavramları bilerek karşılaştırmalı olarak yorumlar.
ÖÇ07 İletişimde algının rolünü tanımlar.
ÖÇ08 İknaya direnme kavramını tanımlar.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İşletmenin tüm temel fonksiyonlarını kavramsal olarak açıklar.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Temel ekonomi kavramlarını ve temel ekonomik kavramların işletme yönetimi kavramlarıyla ilişkisini açıklar.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İşletmecilik alanı ile ilgili hukuk disiplinine ilişkin temel bilgileri tanımlar.
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Etkin sözlü, yazılı ve görsel iletişim yöntemlerini kullanarak işletme alanı ile ilgili bilgi aktarımını öğrenim dilinde yapar. 5
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı İşletmelerin sektörünü, büyüklüğünü, kaynaklarını, kültürünü, hedef ve amaçlarını göz önünde bulundurarak en uygun işletme yönetimi yaklaşım, uygulama ve yöntemlerini belirler. 4
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Karşılaştığı işletme sorunlarının çözümü için uygun yöntemleri belirler.
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı İşletme alanında bilimsel araştırma yapar ve araştırma sonuçlarını yönetimsel karar verme süreçlerinde kullanmak üzere raporlaştırır. 4
PÖÇ08 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Etkin bir biçimde ekip çalışması yapar ve ekip içinde gerekli sorumluluğu alır. 5
PÖÇ09 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. 5
PÖÇ10 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincinde olarak alanıyla ilgili güncel gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler. 5
PÖÇ11 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği İşletme yönetiminin temel sayısal ve istatistiksel analiz programlarını kullanır.
PÖÇ12 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik İşletmelerin faaliyetlerini etkileyen sektör yapısı, rekabet, teknoloji, ekonomi, siyaset, kültür gibi dış çevre unsurlarını izleyerek işletmenin dış paydaşları ile etkili iletişim kurar. 5
PÖÇ13 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik İşletme yönetiminin gerektirdiği İşletme Bilgi Sistemleri ve alt modüllerini kullanır/raporlar/yorumlar. 4
PÖÇ14 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Türkçeyi ve en az bir yabancı dili akademik yaşamın ve iş yaşamının gereklerine uygun biçimde kullanır.
PÖÇ15 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Mesleki etik, çevre duyarlılığı, sürdürülebilirlik, sosyal sorumluluk, kültürel, toplumsal ve evrensel değerler konularında farkındalık sahibi olur. 5
PÖÇ16 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Yenilikçi iş fikirleri geliştirerek kaynakları girişimci faaliyetler için etkin bir şekilde kullanır.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Tanışma, dersin tanıtımı, toplumsal iletişime giriş İlgili konunun okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
2 İletişim süreci, kodlar, mesajlar ve anlamlar İlgili konunun okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
3 İletişim biçimleri (sözel-sözel olmayan-tek kişilik-kişiler arası-kitlesel) İlgili konunun okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası
4 Kitle iletişim kuramları (Medya bize ne yapıyor Biz medyayla ne yapıyoruz) İlgili konunun okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası
5 Seçici dikkat, seçici algılama, tutumlar (sosyal psikoloji) İlgili konunun okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası
6 Kitle iletişim araçları ve toplum (neler kitle iletişim araçlarıdır) İlgili konunun okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
7 İkna edici iletişim kavramı İlgili konunun okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
8 Ara Sınav Sınava yönelik çalışma Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Ses ve görüntünün çekiciliği: Sinema-Radyo-Televizyon İlgili konunun okunması Ödev Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
10 Popüler kültür ve Kültürel Çalışmalar İlgili konunun okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası
11 İletişim Bilimleri Araştırma yöntemleri İlgili konunun okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası
12 Haberler, Reklamlar ve Büyük Medya Endüstrisi İlgili konunun okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
13 Ulusal ve global iletişim sistemleri İlgili konunun okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
14 Medya ve Etik: iletişim etiği ve meslek etiği İlgili konunun okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
15 Genel değerlendirme İlgili konunun okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
16 Final Sınavı Sınava yönelik çalışma Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Final Sınavı Sınava yönelik çalışma Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 12 12
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 12 12
Toplam İş Yükü (Saat) 94
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,76
AKTS 4 AKTS