Genel Bilgi
| Birim | KOZAN İŞLETME FAKÜLTESİ |
| İŞLETME PR. | |
| Kod | BAC108 |
| Ad | Bilgi İşlem Teknikleri |
| Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
| Yarıyıl | 2. Yarıyıl |
| Süre (T+U) | 1-1 (T-U) (17 Hafta) |
| AKTS | 4 AKTS |
| Yerel Kredi | 1.5 Yerel Kredi |
| Eğitim Dil | Türkçe |
| Seviye | Lisans Dersi |
| Tür | Normal |
| Etiket | Z Zorunlu |
| Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
| Bilgi Paketi Koordinatörü | İlker İbrahim AVŞAR |
| Dersin Öğretim Elemanı |
İlker İbrahim AVŞAR
(Bahar)
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı öğrencilere bilgisayar hakkındaki temel konuların öğretilmesidir.
Dersin İçeriği
Bilgisayarın temel bileşenleri, işletim sistemleri, MS Ofis uygulamaların, internet kullanımı.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
https://www.libreoffice.org/discover/libreoffice/
Notlar
https://support.microsoft.com/
Dersin Öğrenme Çıktıları
| Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
|---|---|
| ÖÇ01 | Bilgisayarın temel bileşenlerini açıklar. Bilgisayar bileşenlerini tanır. Girdi İşlem çıktı mantığını öğrenir. Yazılım ve donanım kavramı konusunda fikir sahibi olur. |
| ÖÇ02 | İşletim sistemlerini kullanır, İşletim sistemi türlerini öğrenir. Tek kullanıcılı işletim sistemi, Çok kullanıcılı işletim sistemi, karakter tabanlı işletim sistemi, grafik tabanlı işletim sistemi kavramlarını anlar. |
| ÖÇ03 | MS Ofis programlarını kullanır. Özgür yazılım ofis programlarını bilir. Kelime işlemci, hesap tablosu ve sunu işlemlerini yapabilir. Dosya türlerini tanır. PDF gibi dosya türlerinin önemini anlar. |
| ÖÇ04 | İnterneti kullanır. İNternetin temel mimarisi olan istemci sunucu mimarisini anlar. İstemci sunumcu mimarisinin yanına hhtğ, https, internet tarayıcı, smtp, pop3, intranet, edu, com, gov gibi kavramları anlar. |
| ÖÇ05 | Bilgisayarın iş hayatında kullanımını kavrar. Kelime işlemci, hesap tablosu ve sunu konusunda uygulamalar geliştirir. Bu uygulamaların iş hayatında kullanımına yönelik çoklu örnekler tasarlar. |
| ÖÇ06 | Bilgisayarda uygulamalı grafik uygulamaları yapar. Kelime işlemci, hesap tablosu ve sunu yazılımları üzerinde grafik uygulamaları geliştirir. Farklı örneklerle farklı grafik uygulamaları tasarlayabilir. Farklı grafik türlerini kullanabilir. |
| ÖÇ07 | Bilgisayar kullanım etiği konusunu açıklar. Siber zorbalık, bilgisayar korsanı gibi kavramları açıklayabilir. Bilgisayar korsanı türlerini bilir. Virüs ve bilgisayar güvenlik duvarı hakkında bilgi sahibi olur. |
| ÖÇ08 | Kişisel verileri koruma kanununu açıklar. Kişisel verileri koruma kanununu bilir. kişisel verileri korumanın iş hayatında önemini anlar. Kişisel verilerin kapsamını bilir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
| Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
|---|---|---|---|
| PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İşletmenin tüm temel fonksiyonlarını kavramsal olarak açıklar. | |
| PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Temel ekonomi kavramlarını ve temel ekonomik kavramların işletme yönetimi kavramlarıyla ilişkisini açıklar. | |
| PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İşletmecilik alanı ile ilgili hukuk disiplinine ilişkin temel bilgileri tanımlar. | |
| PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Etkin sözlü, yazılı ve görsel iletişim yöntemlerini kullanarak işletme alanı ile ilgili bilgi aktarımını öğrenim dilinde yapar. | |
| PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İşletmelerin sektörünü, büyüklüğünü, kaynaklarını, kültürünü, hedef ve amaçlarını göz önünde bulundurarak en uygun işletme yönetimi yaklaşım, uygulama ve yöntemlerini belirler. | |
| PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Karşılaştığı işletme sorunlarının çözümü için uygun yöntemleri belirler. | |
| PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İşletme alanında bilimsel araştırma yapar ve araştırma sonuçlarını yönetimsel karar verme süreçlerinde kullanmak üzere raporlaştırır. | |
| PÖÇ08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Etkin bir biçimde ekip çalışması yapar ve ekip içinde gerekli sorumluluğu alır. | |
| PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. | |
| PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincinde olarak alanıyla ilgili güncel gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler. | 4 |
| PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İşletme yönetiminin temel sayısal ve istatistiksel analiz programlarını kullanır. | |
| PÖÇ12 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | İşletmelerin faaliyetlerini etkileyen sektör yapısı, rekabet, teknoloji, ekonomi, siyaset, kültür gibi dış çevre unsurlarını izleyerek işletmenin dış paydaşları ile etkili iletişim kurar. | |
| PÖÇ13 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | İşletme yönetiminin gerektirdiği İşletme Bilgi Sistemleri ve alt modüllerini kullanır/raporlar/yorumlar. | 5 |
| PÖÇ14 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Türkçeyi ve en az bir yabancı dili akademik yaşamın ve iş yaşamının gereklerine uygun biçimde kullanır. | |
| PÖÇ15 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Mesleki etik, çevre duyarlılığı, sürdürülebilirlik, sosyal sorumluluk, kültürel, toplumsal ve evrensel değerler konularında farkındalık sahibi olur. | |
| PÖÇ16 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Yenilikçi iş fikirleri geliştirerek kaynakları girişimci faaliyetler için etkin bir şekilde kullanır. |
Haftalık Akış
| Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
|---|---|---|---|
| 1 | Bilgisayarın tarihçesi, bilgisayar sistem birimleri, çevre birimleri, çıkış birimleri. | İlgili konunun okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
| 2 | Bilgisayar donanımı; dış donanım, iç donanım. | İlgili konunun okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
| 3 | İşletim sistemleri, DOStan Windowsa kadar işletim sistemlerinin genel tanıtımı, Windows İşletim Sistemlerinin çalışma sistemi | İlgili konunun okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
| 4 | Temel Windows ayarları, dosya ve klasör oluşturma, adlandırma, silme, taşıma, kopyalama, gizleme, bulma. | İlgili konunun okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
| 5 | MS Office paket programının tanıtılması, MS Word kelime işlemci programının tanıtılması, Çalışma penceresi öğelerinin tanıtılması. | İlgili konunun okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
| 6 | MS Word kelime işlemci programının tanıtılması | İlgili konunun okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
| 7 | Düz ve sütunlu yazı yazılması, örnek dilekçe çalışması, yazılanı düzenleme, çalışmaları kaydetme, resim ekleme, çıktı alma, e-mail olarak gönderme. | İlgili konunun okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
| 8 | Ara Sınav | Sınava yönelik çalışma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Ödev |
| 9 | MS Word kelime işlemci programının tanıtılması, Düz ve sütunlu yazı yazılması, örnek dilekçe çalışması, yazılanı düzenleme, çalışmaları kaydetme, resim ekleme, çıktı alma, e-mail olarak gönderme. | İlgili konunun okunması Ödev | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
| 10 | MS Word programında tablo oluşturma, madde işaretleri ve numaralandırma, sekme ekleme, örnek word çalışmaları (CV, form vb. hazırlama) | İlgili konunun okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
| 11 | MS Excel programının temel düzeyde kullanımının gösterilmesi. Hücre özelliklerinin, satır ve sütun ayarlarının yapılması. Örnek tablo hazırlanma | İlgili konunun okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
| 12 | Otomatik numaralandırma, alfabetik sıralama özelliklerinin uygulaması Filtreleme, Süzme özelliklerinin uygulaması | İlgili konunun okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
| 13 | Powerpoint programının kullanımı, temel ayarları, basit sunu hazırlama, sunu şablonlarını tanıma | İlgili konunun okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
| 14 | Otomatik geçişli, süreli sunular hazırlama | İlgili konunun okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
| 15 | İnternet kullanımı, web sayfalarında gezinme, internette arama yapma | İlgili konunun okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
| 16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava yönelik çalışma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
| 17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava yönelik çalışma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
| Değerlendirme Türü | Yarıyıl İçi / Yıl İçi Etkisi | Yarıyıl Sonu / Yıl Sonu Etkisi |
|---|---|---|
| 1. Ara Sınav | 100 | 20 |
| Genel Değerlendirme | ||
| Yarıyıl İçi / Yıl İçi Toplam | 100 | 20 |
| 1. Yıl Sonu Sınavı | - | 80 |
| Genel Toplam | - | 100 |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
| Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
| Ödev, Proje, Diğer | 1 | 4 | 4 |
| Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 8 | 8 |
| Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 24 | 24 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 92 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,68 | ||
| AKTS | 4 AKTS | ||