Genel Bilgi
Kod | BAC310 |
Ad | Akademik İngilizce II |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 6. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Etiket | Z Zorunlu |
Öğretim Şekli | Uzaktan Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör.Dr. ELÇİN PETEK GÜVEN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör.Dr. ELÇİN PETEK GÜVEN
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı, öğrencilerin hem genel olarak üniversitede hem de okudukları bölümlerde ihtiyaç duydukları akademik dil becerilerini geliştirmeyi hedeflemektedir.
Dersin İçeriği
Bu derste, öğrenciler planlama, araştırma yapma, bilgi toplama ve düzenleme aşamalarından oluşan etkili bir yazı yazma sürecinden geçerek İngilizce yazı yazma becerilerini geliştirirler.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Evolve Öğrenci Kitabı ve Çalışma Kitabı, Evolve Itools
Notlar
Youtube, google ve başka sitelerden ilgili videolar ve materyaller
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Çalışma alanıyla ilgili kilit kelimeleri tanımlar. |
ÖÇ02 | Konuşmalara göre not alma becerilerini sınıflandırır. |
ÖÇ03 | Belirli bir seyirci grubuna bir sunum yapar. |
ÖÇ04 | Akademik çalışmaları dikkatle okuyup özetler. |
ÖÇ05 | Akademik bir konuşmayı dinleyip, bunun hakkında akademik dil kullanarak konuşabilir. |
ÖÇ06 | Akademik makaleleri spesifik bilgi bulmak amacıyla tarar. |
ÖÇ07 | Basit düzeyde akademik makaleler yazar. |
ÖÇ08 | Çalışma alanıyla ilgili yabancı dilde iletişim sağlayabilecek düzeyde gramer bilgisi gösterir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İşletmenin tüm temel fonksiyonlarını kavramsal olarak açıklar. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Temel ekonomi kavramlarını ve temel ekonomik kavramların işletme yönetimi kavramlarıyla ilişkisini açıklar. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İşletmecilik alanı ile ilgili hukuk disiplinine ilişkin temel bilgileri tanımlar. | |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Etkin sözlü, yazılı ve görsel iletişim yöntemlerini kullanarak işletme alanı ile ilgili bilgi aktarımını öğrenim dilinde yapar. | 3 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İşletmelerin sektörünü, büyüklüğünü, kaynaklarını, kültürünü, hedef ve amaçlarını göz önünde bulundurarak en uygun işletme yönetimi yaklaşım, uygulama ve yöntemlerini belirler. | 2 |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Karşılaştığı işletme sorunlarının çözümü için uygun yöntemleri belirler. | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İşletme alanında bilimsel araştırma yapar ve araştırma sonuçlarını yönetimsel karar verme süreçlerinde kullanmak üzere raporlaştırır. | 3 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Etkin bir biçimde ekip çalışması yapar ve ekip içinde gerekli sorumluluğu alır. | 3 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. | 3 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincinde olarak alanıyla ilgili güncel gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler. | 3 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İşletme yönetiminin temel sayısal ve istatistiksel analiz programlarını kullanır. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | İşletmelerin faaliyetlerini etkileyen sektör yapısı, rekabet, teknoloji, ekonomi, siyaset, kültür gibi dış çevre unsurlarını izleyerek işletmenin dış paydaşları ile etkili iletişim kurar. | 2 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | İşletme yönetiminin gerektirdiği İşletme Bilgi Sistemleri ve alt modüllerini kullanır/raporlar/yorumlar. | 2 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Türkçeyi ve en az bir yabancı dili akademik yaşamın ve iş yaşamının gereklerine uygun biçimde kullanır. | 3 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Mesleki etik, çevre duyarlılığı, sürdürülebilirlik, sosyal sorumluluk, kültürel, toplumsal ve evrensel değerler konularında farkındalık sahibi olur. | 2 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Yenilikçi iş fikirleri geliştirerek kaynakları girişimci faaliyetler için etkin bir şekilde kullanır. | 2 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Makalelerin sonuç bölümlerini okuyup inceleme | Alıştırmalar | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
2 | Makalelerin sonuç bölümlerini okuyup inceleme devam | Alıştırmalar | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
3 | Makalelerin tartışma bölümlerini okuyup inceleme | Alıştırmlar | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
4 | Makalelerin çıkarım bölümlerini okuyup inceleme devam | Alıştırma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
5 | Makalelerin özet bölümlerini okuyup inceleme | Alıştırma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
6 | Akademik çalışmalarda bilgi hırsızlığı | Alıştırmalar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Akademik yazma kuralları -APA stili | Alıştırmalar | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
8 | Ara Sınav | Alıştırmalar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Makalelerin içindeki alıntıların incelenmesi | Alıştırmalar | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Soru-Cevap |
10 | Makalelerin referanslar bölümünün incelenmesi | Alıştırmalar | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
11 | Tanımlayıcı çalışma örneklerinin incelenmesi | Alıştırmalar | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
12 | Tanımlayıcı çalışma örneklerinin incelenmesi devam | Alıştırmalar | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
13 | konu seçme ve o konuda tanımlayıcı çalışma örnekleri araştırma | Alıştırmalar | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
14 | bulunan çalışmaları inceleme ve tanımlayıcı bir çalışma planı hazırlama | Alıştırmalar | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme |
15 | planlanan çalışmanın giriş,literatür taraması ve metod bölümlerinin yazılması | Alıştırmalar | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Değerlendirme | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Değerlendirme | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 7 | 7 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 18 | 18 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 109 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,36 | ||
AKTS | 4 AKTS |