BAC338 Programlama

4 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- 6. Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod BAC338
Ad Programlama
Yarıyıl 6. Yarıyıl
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 4 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü İlker İbrahim AVŞAR


Dersin Amacı

Temel programlama becerisine sahip olmak.

Dersin İçeriği

R ile programlama geliştirmek. R dilinin temel özellikleri. R dilinin temel komutları. R dilinde verinin işlenmesine yönelik temel komutlar.

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

https://www.rdocumentation.org/ https://www.r-project.org/other-docs.html

Notlar

https://www.geeksforgeeks.org/r-object-oriented-programming/


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 İşletme bölümü öğrencisi programlama yeteneğine sahip olur. programlamanın işletme bölümü açısından önemini anlar. Programlama motivasyonu kazanır.
ÖÇ02 İşletme bölümü öğrencisi iş hayatında karşılaştığı problemi programlama yeteneğiyle çözer. problemlerin çözümüne programcı bakış açısıyla yaklaşır. Problem çözüm süresini kısaltır.
ÖÇ03 İşletme bölümü öğrencisinin analitik düşünme yeteneği gelişir. problemlere farklı açılardan yaklaşır. Çözüm odaklı düşünür. Programlama yeteneğinin neler yapabildirigini anlar.
ÖÇ04 İşletme bölümü öğrencisinin problem çözme yeteneği gelişir. Problem çözme sürecine geleneksel yaklaşım dışında yeni bir bakış açısı getirir. Yeni iş süreçlerinin önünü açar. İşletmede fark oluşturur.
ÖÇ05 Nesne temelli programlama yetenekleri kazanır. Nesne kavramını anlar. Nesnelerin nerede kullanıldığını bilir. Nesne temelli programlamanın avantajını bilir. Nesneleri kullanmayı bilir.
ÖÇ06 Bilgisayarın temel donanımları ve programlama arasındaki ilişki anlaşılır. Girdi, işlem ve çıktı ünitelerine yönelik komutları tanır. Bu üniteleri kontrol etmeye yönelik komutları kullanabilir.
ÖÇ07 Farklı veri tiplerine yönelik programlama yeteneği kazanır. Sayısal ve metinsel veri tiplerini tanır. Veri tipleri arasındaki farkları bilir. String gibi temel veri tiplerine yönelik uygulama yapabilir.
ÖÇ08 Fonksiyon yazma yeteneği kazanır. Ana program ve alt program ilişkisini anlar. Fonksiyonların temel özelliklerini bilir. Fonksiyonlar arası veri aktarımını bilir. Ana program içerisinden fonksiyon çağırabilir.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İşletmenin tüm temel fonksiyonlarını kavramsal olarak açıklar.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Temel ekonomi kavramlarını ve temel ekonomik kavramların işletme yönetimi kavramlarıyla ilişkisini açıklar.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İşletmecilik alanı ile ilgili hukuk disiplinine ilişkin temel bilgileri tanımlar.
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Etkin sözlü, yazılı ve görsel iletişim yöntemlerini kullanarak işletme alanı ile ilgili bilgi aktarımını öğrenim dilinde yapar.
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı İşletmelerin sektörünü, büyüklüğünü, kaynaklarını, kültürünü, hedef ve amaçlarını göz önünde bulundurarak en uygun işletme yönetimi yaklaşım, uygulama ve yöntemlerini belirler.
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Karşılaştığı işletme sorunlarının çözümü için uygun yöntemleri belirler.
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı İşletme alanında bilimsel araştırma yapar ve araştırma sonuçlarını yönetimsel karar verme süreçlerinde kullanmak üzere raporlaştırır.
PÖÇ08 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Etkin bir biçimde ekip çalışması yapar ve ekip içinde gerekli sorumluluğu alır.
PÖÇ09 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. 3
PÖÇ10 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincinde olarak alanıyla ilgili güncel gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler. 3
PÖÇ11 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği İşletme yönetiminin temel sayısal ve istatistiksel analiz programlarını kullanır. 3
PÖÇ12 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik İşletmelerin faaliyetlerini etkileyen sektör yapısı, rekabet, teknoloji, ekonomi, siyaset, kültür gibi dış çevre unsurlarını izleyerek işletmenin dış paydaşları ile etkili iletişim kurar.
PÖÇ13 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik İşletme yönetiminin gerektirdiği İşletme Bilgi Sistemleri ve alt modüllerini kullanır/raporlar/yorumlar. 5
PÖÇ14 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Türkçeyi ve en az bir yabancı dili akademik yaşamın ve iş yaşamının gereklerine uygun biçimde kullanır.
PÖÇ15 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Mesleki etik, çevre duyarlılığı, sürdürülebilirlik, sosyal sorumluluk, kültürel, toplumsal ve evrensel değerler konularında farkındalık sahibi olur.
PÖÇ16 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Yenilikçi iş fikirleri geliştirerek kaynakları girişimci faaliyetler için etkin bir şekilde kullanır.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 R ve Rstudio kurulumu Konuya yönelik araştırma ve uygulama yapmak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
2 Veri tipleri Konuya yönelik araştırma ve uygulama yapmak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama
3 Değişkenlerle çalışmak ve temel matematiksel işlemler Konuya yönelik araştırma ve uygulama yapmak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama
4 Vektörlerle çalışmak Konuya yönelik araştırma ve uygulama yapmak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama
5 Matrislerle çalışmak Konuya yönelik araştırma ve uygulama yapmak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama
6 Temel matematiksel fonksiyonlar Konuya yönelik araştırma ve uygulama yapmak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama
7 Temel metin fonksiyonları Konuya yönelik araştırma ve uygulama yapmak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama
8 Ara Sınav Ölçme Yöntemleri:
Ödev, Performans Değerlendirmesi
9 If else döngüsü Konuya yönelik araştırma ve uygulama yapmak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama
10 For döngüsü Konuya yönelik araştırma ve uygulama yapmak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama
11 While döngüsü Konuya yönelik araştırma ve uygulama yapmak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama
12 Veri işleme uygulamları Konuya yönelik araştırma ve uygulama yapmak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama
13 Grafik oluşturma uygulamaları Konuya yönelik araştırma ve uygulama yapmak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama
14 Csv ve txt dosyalarla çalışmak Konuya yönelik araştırma ve uygulama yapmak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama
15 Proje geliştirmek Konuya yönelik araştırma ve uygulama yapmak Öğretim Yöntemleri:
Proje Temelli Öğrenme
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 7 7
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 18 18
Toplam İş Yükü (Saat) 109
Toplam İş Yükü / 25 (s) 4,36
AKTS 4 AKTS