BAC438 Dijital Pazarlama

4 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- 8. Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod BAC438
Ad Dijital Pazarlama
Yarıyıl 8. Yarıyıl
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 4 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. MURAT İSMET HASEKİ


Dersin Amacı

Dersin amacı; Öğrencilerin küreselleşen piyasada dijital pazarlama hakkında bilgi sahibi olmalarını sağlamaktır.

Dersin İçeriği

Bu dersin içeriği; öğrencilerin, dijital platformlara ve dijital pazarlama kampanya yönetimine hakim olabilmelerini sağlayacak markalama öğeleri ve interaktif bir site oluşumu, mobil pazarlamanın dinamikleri ve eğilimler gibi farklı konular incelenmektedir.

Dersin Ön Koşulu

Dersin ön koşulu yok

Kaynaklar

Dijital Pazarlama; Damian Ryan, Çeviri:Mehmet Murat Kemaloğlu, İş Bankası Kültür Yayınları, 2016.

Notlar

Pazarlama 4.0; Philip Kotler, Çeviri:Nadir Özata, Optimist Yayın ve Dağıtım, 2017.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Dijital pazarlama ile ilgili temel kavramları ve bunların gelişimi açıklayan kuramları belirtir.
ÖÇ02 Sosyal medya, ajans ve reklamcılık sektörlerindeki yenilikçi gelişmelere örnek verir.
ÖÇ03 Markaların ihtiyaç duyacağı dijital pazarlama planlarını açıklar.
ÖÇ04 Dijital platformlar aracılığıyla daha etkin pazarlama kampanyaları uygular.
ÖÇ05 Dijital pazarlamanın günümüzdeki trendlerini tartışır.
ÖÇ06 Dijital Pazarlama stratejilerini (Çekme ve İtme stratejisi) açıklar.
ÖÇ07 Dijital pazarlama stratejilerini bulunduğu ilgili pazarlama alanında uygular.
ÖÇ08 Arama Motoru Optimizasyonu ve Arama Motoru Reklamları konusunu tartışır.
ÖÇ09 Online Marketing ve İnteraktif Karşılaştırma konularını tartışır.
ÖÇ10 Viral pazarlama ve içerik üretme konusunda güncel örnekler verir.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İşletmenin tüm temel fonksiyonlarını kavramsal olarak açıklar.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Temel ekonomi kavramlarını ve temel ekonomik kavramların işletme yönetimi kavramlarıyla ilişkisini açıklar.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İşletmecilik alanı ile ilgili hukuk disiplinine ilişkin temel bilgileri tanımlar.
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Etkin sözlü, yazılı ve görsel iletişim yöntemlerini kullanarak işletme alanı ile ilgili bilgi aktarımını öğrenim dilinde yapar. 4
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı İşletmelerin sektörünü, büyüklüğünü, kaynaklarını, kültürünü, hedef ve amaçlarını göz önünde bulundurarak en uygun işletme yönetimi yaklaşım, uygulama ve yöntemlerini belirler.
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Karşılaştığı işletme sorunlarının çözümü için uygun yöntemleri belirler.
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı İşletme alanında bilimsel araştırma yapar ve araştırma sonuçlarını yönetimsel karar verme süreçlerinde kullanmak üzere raporlaştırır.
PÖÇ08 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Etkin bir biçimde ekip çalışması yapar ve ekip içinde gerekli sorumluluğu alır.
PÖÇ09 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. 5
PÖÇ10 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincinde olarak alanıyla ilgili güncel gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler. 3
PÖÇ11 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği İşletme yönetiminin temel sayısal ve istatistiksel analiz programlarını kullanır.
PÖÇ12 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik İşletmelerin faaliyetlerini etkileyen sektör yapısı, rekabet, teknoloji, ekonomi, siyaset, kültür gibi dış çevre unsurlarını izleyerek işletmenin dış paydaşları ile etkili iletişim kurar.
PÖÇ13 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik İşletme yönetiminin gerektirdiği İşletme Bilgi Sistemleri ve alt modüllerini kullanır/raporlar/yorumlar. 3
PÖÇ14 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Türkçeyi ve en az bir yabancı dili akademik yaşamın ve iş yaşamının gereklerine uygun biçimde kullanır. 5
PÖÇ15 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Mesleki etik, çevre duyarlılığı, sürdürülebilirlik, sosyal sorumluluk, kültürel, toplumsal ve evrensel değerler konularında farkındalık sahibi olur. 3
PÖÇ16 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Yenilikçi iş fikirleri geliştirerek kaynakları girişimci faaliyetler için etkin bir şekilde kullanır. 3


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Ders konularına genel bakış. Kitapta İlgili Bölüm Okuma. Öğretim Yöntemleri:
Beyin Fırtınası
2 Internet devri: Internet kullanımıyla birlikte yaşantımızda, ilişkilerimizde ve tüketiminde yaşanan değişimler. Kitapta İlgili Bölüm Okuma. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
3 Medyanın gelişimi ve yeni eğilimler. Kitapta İlgili Bölüm Okuma. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
4 Dijital medyada mecra kullanımında temel bilgiler: Zengin medya, advergaming, banner reklamları, vb, Kitapta İlgili Bölüm Okuma. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
5 Sosyal ağlar: Windows Live, Facebook, Twitter, Friendfeed ve Youtube. Kitapta İlgili Bölüm Okuma. Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Soru-Cevap
6 İçerik yaratma ve bir web sitesinin temel özellikleri. Kitapta İlgili Bölüm Okuma. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
7 Markalama öğeleri ve interaktif bir site oluşumu. Kitapta İlgili Bölüm Okuma. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
8 Ara Sınav Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Online pazarlaması ve stratejileri. Kitapta İlgili Bölüm Okuma. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Beyin Fırtınası
10 Dijital pazarlama ve markalaşma: Markanın online olmasının önemi. Kitapta İlgili Bölüm Okuma. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Beyin Fırtınası
11 Başarılı yerel ve global kampanyalar. Kitapta İlgili Bölüm Okuma. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
12 Arama ve arama motoru pazarlaması. Kitapta İlgili Bölüm Okuma. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
13 Mobil pazarlamanın dinamikleri ve eğilimler. Kitapta İlgili Bölüm Okuma. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
14 Sosyal medya dinamikleri: Logolar, viral, advert gaming, online seeding. Kitapta İlgili Bölüm Okuma. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
15 Dijital ortamda bütünleşik pazarlama iletişiminin yönetimi Kitapta İlgili Bölüm Okuma. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 7 7
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 18 18
Toplam İş Yükü (Saat) 109
Toplam İş Yükü / 25 (s) 4,36
AKTS 4 AKTS