TYM123 Ses Konuşma

1 AKTS - 0-1 Süre (T+U)- 1. Yarıyıl- 0 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod TYM123
Ad Ses Konuşma
Yarıyıl 1. Yarıyıl
Süre (T+U) 0-1 (T-U) (32 Hafta)
AKTS 1 AKTS
Yerel Kredi 0 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Necmettin Efe ÜNSAL


Dersin Amacı

Ses bilim açısından tüm seslerin doğru ve güzel kullanımını, sesin doğru, güzel ve etkili kullanım tekniklerini, nefes alma tekniklerini, ses-nefes koordinasyon becerisini, vurgu, tonlama, durak, ulama kurallarını öğretici ile birebir çalışarak uygulamak.

Dersin İçeriği

Bu eğitim kapsamında konuşma bozuklukları düzeltilmeye çalışılır. Öğrencilerce söylenemeyen bazı harfler, konuşma organlarının tamamı doğru kullanılarak öğretilir.

Dersin Ön Koşulu

yok

Kaynaklar

Suat Taşer - Konuşma Eğitimi

Notlar

Temrinler


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Konuşma organlarının kullanımını bilir ve işlevsel olarak kullanır
ÖÇ02 Sesin doğru kullanım tekniklerini bilir ve uygular
ÖÇ03 Ses-nefes koordinasyon becerisini işlevsel olarak kullanır
ÖÇ04 Nefes alma tekniklerini bilir ve uygular
ÖÇ05 Nefes kontrol tekniklerini bilir ve uygular
ÖÇ06 Ses biliminin temel kavramlarını bilir ve uygular
ÖÇ07 Vokal ve konsonantların doğru çıkaklarını bilir ve uygular
ÖÇ08 Vurgu, tonlama, durak, ulama kurallarını bilir ve uygular


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Ulusal ve uluslararası Tiyatro - Oyunculuk literatürünü, teknik ve yöntemlerini bütün yönleriyle araştırırken, öğrendiği bilgileri sentezleyip çağın gereklerini dikkate alarak eleştirel bir bakış açısı oluşturur.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Oyunculuk Sanatı; yöntemleri, kuramları, tarihi, ses ve beden kullanım teknikleri, davranış psikolojisi, estetik ve sanat kuramları ile desteklenir. Sanatını kavrayıp, geçmişiyle beraber geleceğe aktaracak düzeyde bilgiye sahiptir. 3
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Oyunculuk sanatı ile ilgili gerekli doküman bulma, araç gereç, kaynak ile arşive sahip olmanın yollarını bilir.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sahne teknolojisi açısından yeterli bilgiye sahip olarak, oyunun sanatsal anlatım imgelerinin nasıl ifade edileceğini kavrar.
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Değişik kitlelere Tiyatro-Oyunculuk Sanatı alanıyla ilgili bilgiler sunma yetisi kazanır.
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Ulusuna, kendine ve insanlığa karşı, üzerine düşen sorumluluğun bilincinde bir sanatçı olma duyarlığı kazanır.
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Mesleki ve bireysel gelişim için; araştırma, keşfetme, alternatif çözüm yolları üretme, bilgiye ulaşma, eleştirel düşünme ve tartışma becerilerine sahiptir.
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Tiyatro-Oyunculuk sanatından yola çıkarak geçmişten geleceğe sanatın gelişim ve dönüşüm çizgilerini kavrar ve çağımızın ihtiyaçlarına göre uygular.
PÖÇ09 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Koordinasyon becerisini geliştirerek kendi bedenini, duygu ve düşünce dünyasını tanımış ve tahlil etmiş olarak sahne üzerinde doğal mekanizmasını bir enstrüman olarak kullanma yetisi kazanır. 3
PÖÇ10 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Oyunculuk teknikleri yanısıra hareket, dans, vücut plastiği ve eskrim disiplinleri ile bedenin sahne üzerinde doğru kullanım yollarını bilir ve uygular.
PÖÇ11 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Sesin sahne üzerinde doğru kullanma yollarını ses ve konuşma tekniği, şan, solfej ve kulak eğitimi ile etkileşimini değerlendirerek uygular. 5
PÖÇ12 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Kendi alanında edindiği bilgi birikimi ile evrensel değerleri yorumlama becerisi kazanır.
PÖÇ13 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Profesyonel disiplin ve sahne koşullarına en yakın bir şekilde hazırlanan tam kapsamlı (kostüm, makyaj, dekor, müzik, ışık, efekt v.b. içeren) bir temsil içerisinde var olarak, karakterini icra eder.
PÖÇ14 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Profesyonel oyunculuk nitelikleri ile birlikte sanat ahlakına ve meslek disiplinine sahip olma bilincini kazanır ve sahne ve set üzerinde prova, temsil ve tüm çalışmalarda uygular. 3
PÖÇ15 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Sanat insanı olarak kendini sürekli geliştirir; mesleki etik kurallara uygun bilgi ve becerileri diğer sanat alanlarıyla ilişkilendirip bağlar kurar.
PÖÇ16 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Mesleki gelişimin yanı sıra bireysel gelişimi için bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda kendini sürekli geliştirir.
PÖÇ17 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Tiyatro-Oyunculuk sanatının doğası gereği iletişim ve sosyal yetkinlik becerisini kazanır. 5
PÖÇ18 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Oyunculuk teknik ve yöntemleri aracılığıyla oynayacağı karakterin duygu ve düşüncelerini sahne üzerinde var etmenin yollarını gösterir ve sağlar. 3
PÖÇ19 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Tiyatro-Oyunculuk sanatından yola çıkarak, sosyal ve estetik bakış açısını kazanır ve sahne sanatları, radyo, televizyon ve sinema alanlarında uygulama yeterliliğini sağlar.
PÖÇ20 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Türkçeyi doğru, güzel ve etkili kullanma yeterliliğine sahip olmanın yollarını gösterir ve sağlar. 5


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Tanışma ve Ders tanımı. Isınma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma
2 Nefes ve ses aygıtlarının tanıtılması. Önceki Egzersizler üzerine Çalışma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma
3 Nefes ve ses aygıtları üzerine çalışma ve uygulama-1 Önceki Egzersizler üzerine Çalışma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma
4 Nefes ve ses aygıtları üzerine çalışma ve uygulama-2 Önceki Egzersizler üzerine Çalışma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma
5 Nefes ve ses aygıtları üzerine çalışma ve uygulama-3 Önceki Egzersizler üzerine Çalışma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma
6 Ses nefes çalışmaları. Konuşmaya giriş. Önceki Egzersizler üzerine Çalışma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma
7 Hece vurguları üzerine çalışma ve uygulama. Önceki Egzersizler üzerine Çalışma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma
8 Ses-nefes üzerine çalışma ve uygulama-1 Önceki Egzersizler üzerine Çalışma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma
9 Ses-nefes üzerine çalışma ve uygulama.-2 Önceki Egzersizler üzerine Çalışma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma
10 Ses-nefes üzerine çalışma ve uygulama-3 Önceki Egzersizler üzerine Çalışma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma
11 Tonlama üzerine çalışma ve uygulama-1 Önceki Egzersizler üzerine Çalışma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma
12 Tonlama üzerine çalışma ve uygulama-2 Önceki Egzersizler üzerine Çalışma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma
13 Tonlama üzerine çalışma ve uygulama-3 Önceki Egzersizler üzerine Çalışma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma
14 Tonlama üzerine çalışma ve uygulama-4 Önceki Egzersizler üzerine Çalışma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma
15 Dönem analizi ve genel tekrar. Önceki Egzersizler üzerine Çalışma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma
16 Ara Sınav Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi
17 Konuşma uygulamalarına giriş Önceki Egzersizler üzerine Çalışma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma
18 Konuşma uygulamaları üzerine uygulamalar Önceki Egzersizler üzerine Çalışma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma
19 "Antik Yunan Tiyatrosundan seçilmiş tiratların konuşma ilkelerine göre çalışılması ve uygulanması."-1 Önceki Egzersizler üzerine Çalışma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma
20 "Antik Yunan Tiyatrosundan seçilmiş tiratların konuşma ilkelerine göre çalışılması ve uygulanması."-2 Önceki Egzersizler üzerine Çalışma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma
21 "Antik Yunan Tiyatrosundan seçilmiş tiratların konuşma ilkelerine göre çalışılması ve uygulanması."-3 Önceki Egzersizler üzerine Çalışma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma
22 Shakespeare Tragedya tirat çalışmaları ve uygulamaları.-1 Önceki Egzersizler üzerine Çalışma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma
23 Shakespeare Tragedya tirat çalışmaları ve uygulamaları.-2 Önceki Egzersizler üzerine Çalışma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma
24 Shakespeare Tragedya tirat çalışmaları ve uygulamaları.-3 Önceki Egzersizler üzerine Çalışma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma
25 Shakespeare Tragedya tirat çalışmaları ve uygulamaları.-4 Önceki Egzersizler üzerine Çalışma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma
26 Shakespeare Tragedya tirat çalışmaları ve uygulamaları.-5 Önceki Egzersizler üzerine Çalışma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma
27 "Seçilen yerli oyunlardan tiratların konuşma ilkelerine göre çalışılması ve uygulanması."-1 Önceki Egzersizler üzerine Çalışma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma
28 "Seçilen yerli oyunlardan tiratların konuşma ilkelerine göre çalışılması ve uygulanması."-2 Önceki Egzersizler üzerine Çalışma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma
29 "Seçilen yerli oyunlardan tiratların konuşma ilkelerine göre çalışılması ve uygulanması."-3 Önceki Egzersizler üzerine Çalışma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma
30 "Seçilen yerli oyunlardan tiratların konuşma ilkelerine göre çalışılması ve uygulanması."-4 Önceki Egzersizler üzerine Çalışma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma
31 Final hazırlığı ve Genel Provalar. sınav programının hazırlığı Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma
32 Final Sınavı sınav programının hazırlığı Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 30 1 30
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 30 0 0
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 1 1
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 1 1
Toplam İş Yükü (Saat) 32
Toplam İş Yükü / 25 (s) 1,28
AKTS 1 AKTS