Genel Bilgi
Kod | EBL131 |
Ad | Mikrobiyoloji-Parazitoloji |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 1. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 2 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi PINAR ETİZ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Dr. Öğr. Üyesi PINAR ETİZ
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı, mikrobiyoloji/parazitoloji, genel ve mikrobiyal/parazital hastalıkların mikroorganizmaların ve epidemiyolojisi morfolojisi, klinik belirtileri, tanı ve korunma ile ilgili özel mikrobiyoloji/parazitoloji bilgi ve terminolojisinin genel kavramlarını öğretmektir.
Dersin İçeriği
Temel mikrobiyoloji ve parazitoloji, Mikroorganizma ve parazitlerin neden olduğu hastalıklar ve korunma yolları.
Dersin Ön Koşulu
Dersin ön koşulu yoktur.
Kaynaklar
Temel Mikrobiyoloji Parazitoloji, Kaya Kılıçturgay, Feridun Gökırmak, Nobel Tıp Kitabevi, İstanbul, 1997. Tıbbi Mikrobiyoloji ve İmmünoloji, Levinson Özgünen, Güneş Tıp Kitabevi, Ankara, 2008. Tıbbi Mikrobiyoloji - Renkli Atlas, Şadi Yenen, Özdem Anğ, Nobel Tıp Kitabevi, İstanbul, 2002. Tıbbi Parazitoloji, Kürşat Altıntaş, Nobel Tıp Kitabevi, İstanbul 2002
Notlar
Ders Notları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Mikroorganizmanın yapısal özelliklerini tanımlar. |
ÖÇ02 | Mikroorganizmalar/organizma arasındaki ilişkileri açıklar |
ÖÇ03 | Mikroorganizmaların neden olduğu enfeksiyon hastalıklarını ve korunma yollarını açıklar |
ÖÇ04 | İmmün sistem yapı ve fonksiyonlarını tanımlar |
ÖÇ05 | Bağışıklamayı tanımlar |
ÖÇ06 | Parazitlerin yapısal özelliklerini tanımlar |
ÖÇ07 | Parazitlerin/organizma arasındaki ilişkileri açıklar |
ÖÇ08 | Parazitlerin neden olduğu enfeksiyon hastalıklarını ve korunma yollarını açıklar |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mesleki yasa ve yönetmelikler çerçevesinde ebenin rol ve sorumluluklarını açıklar. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kadın ve üreme sağlığına ilişkin temel kavramları, ulusal ve uluslararası sağlık göstergelerini açıklar. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Anne sağlığının önemini kavrar. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kadın ve erkek üreme organları anatomisi ve fizyolojisini açıklar. | 3 |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | İntrauterin dönemden başlayarak, anne, yenidoğan ve ailesinin fiziksel, psikolojik ve sosyal sağlığının korunması, sürdürülmesi, geliştirmesine yönelik bakım gereksinimlerini karşılar. | 3 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Prekonsepsional dönem, gebelik ve doğum öncesi süreçte gebeye/çifte genetik danışmanlık yapar. | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Doğum eyleminde gebe ve ailesinin bakım gereksinimlerini karşılar. | 2 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Doğum sonu dönemde normal loğusa, yeni doğan ve ailenin bakım gereksinimlerini karşılar. | 2 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Temel sağlık göstergelerini iyileştirmeyi hedefleyip, anne-bebek sağlığını korumaya ve yükseltmeye yönelik hizmet verir. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Kadında görülen jinekolojik sorunlara yönelik, gerekli bakım ve girişimlerini planlar, uygular ve bu konuda sağlık eğitimi yapar. | 3 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Tüm yaşam evrelerinde kadının bakım gereksinimlerini karşılar. | 1 |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mesleki rol ve sorumluluklarının bilincinde ebelik hizmetlerinin planlanması, örgütlenmesi, yürütülmesi, değerlendirilmesi ve koordinasyonu için yönetim aktivitelerini kullanır. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Sağlık uygulamalarını kendi yaşamına aktarır. | 3 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bilgisayar ve bilişim teknolojisini kullanır. | 1 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Sağlıklı/hasta birey ve ekip üyeleri ile etkin iletişim becerilerini kullanarak iletişim kurar. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | İletişim sağlayabilecek düzeyde yabancı dil bilir. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Temel sağlık hizmetleri doğrultusunda gebelik öncesi, gebelik, doğum ve doğum sonrası süreçlerde kadın, gebe, anne ve yenidoğanı etik değerlerle, ailesi ve yaşadığı toplum içinde bütüncül ve insancıl bir anlayışla ele alır. | 3 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Mikrobiyolojiye Giriş, Kapsam ve Sınıflandırma Mikrobiyolojide Kullanılan Araç-Gereç ve Cihazlar | Okuma, araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
2 | Bakteriler | Okuma, araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
3 | Mikroorganizmaların Üretildiği Ortamlar | Okuma, araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
4 | Mikrobiyolojide Boyama Yöntemleri ve Örnek Alma Teknikleri | Okuma, araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
5 | Sterilizasyon ve Dezenfeksiyon | Okuma, araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
6 | İmmün Sistem | Okuma, araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
7 | Bağışıklık, Aşılar ve Serumlar | Okuma, araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
8 | Ara Sınav | Okuma, araştırma, tekrar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Hastane İnfeksiyonları | Okuma, araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
10 | Parazitolojiye giriş Parazitlerin çeşitleri ve parazitlerin sınıflandırılması | Okuma, araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
11 | Vücut boşluğu parazitlikleri | Okuma, araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
12 | Kan parazitlikleri | Okuma, araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
13 | Silyalılar ve parazitlikleri | Okuma, araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
14 | Tıbbi helmintoloji | Okuma, araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
15 | Kan Nematodları ve Parazitlikleri | Okuma, araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 1 | 14 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 4 | 4 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 8 | 8 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 54 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 2,16 | ||
AKTS | 2 AKTS |