Genel Bilgi
Kod | EBS111 |
Ad | Tıbbi Terminoloji |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 1. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 1-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 1 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. ŞÜKRİYE DENİZ MUTLUAY |
Dersin Öğretim Elemanı |
Doç. Dr. ŞÜKRİYE DENİZ MUTLUAY
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı; Hareket Sistemi, Solunum Sistemi, GastrointestinalSistem, MerkeziSinir Sistemi, Dolaşım Sistemi, ÜrogenitalSistem ve diğer organlarla ilgili tıbbi terimlerin ayırt edilmesi, doğru biçimde telaffuz edilmesi, yazılmasıve kullanabilmesi için gerekli bilgi, becerilerive yeterliklerikazandırmaktır
Dersin İçeriği
Hareket Sistemi, Solunum Sistemi, GastrointestinalSistem, MerkeziSinir Sistemi, Dolaşım Sistemi, Ürogenital Sistem
Dersin Ön Koşulu
Dersin ön koşulu yoktur.
Kaynaklar
Yıldırım M. Resimli İnsan anatomisi.İstanbul, 2002 Özden M. Anatomi ve Fizyoloji,Ankara, 2012
Notlar
Ders notları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | İnsan anatomisine ilişkin tıbbi terimleri ayırt eder. |
ÖÇ02 | Vücut sistemlerive hastalıklara ilişkin tıbbi terimler bilir. |
ÖÇ03 | Duyu organlarına ilişkin tıbbi terimleri bilir. |
ÖÇ04 | Hareketi oluşturan, iskelet ve kas yapısını açıklar. |
ÖÇ05 | Solunum sistemi organ yapı ve yerlerini tanımlar. |
ÖÇ06 | Üriner sistem organ yapı ve yerlerini tanımlar. |
ÖÇ07 | Kadın-erkek üreme organlarının yapı ve yerlerini tanımlar. |
ÖÇ08 | Merkezi sinir sistemi organ yapı ve yerlerini tanımlar. |
ÖÇ09 | Lenfatik sistemi tanımlar. |
ÖÇ10 | Sindirim sistemi organ yapı ve yerlerini tanımlar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mesleki yasa ve yönetmelikler çerçevesinde ebenin rol ve sorumluluklarını açıklar. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kadın ve üreme sağlığına ilişkin temel kavramları, ulusal ve uluslararası sağlık göstergelerini açıklar. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Anne sağlığının önemini kavrar. | 2 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kadın ve erkek üreme organları anatomisi ve fizyolojisini açıklar. | 5 |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | İntrauterin dönemden başlayarak, anne, yenidoğan ve ailesinin fiziksel, psikolojik ve sosyal sağlığının korunması, sürdürülmesi, geliştirmesine yönelik bakım gereksinimlerini karşılar. | 2 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Prekonsepsional dönem, gebelik ve doğum öncesi süreçte gebeye/çifte genetik danışmanlık yapar. | 3 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Doğum eyleminde gebe ve ailesinin bakım gereksinimlerini karşılar. | 2 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Doğum sonu dönemde normal loğusa, yeni doğan ve ailenin bakım gereksinimlerini karşılar. | 2 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Temel sağlık göstergelerini iyileştirmeyi hedefleyip, anne-bebek sağlığını korumaya ve yükseltmeye yönelik hizmet verir. | 2 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Kadında görülen jinekolojik sorunlara yönelik, gerekli bakım ve girişimlerini planlar, uygular ve bu konuda sağlık eğitimi yapar. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Tüm yaşam evrelerinde kadının bakım gereksinimlerini karşılar. | 2 |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mesleki rol ve sorumluluklarının bilincinde ebelik hizmetlerinin planlanması, örgütlenmesi, yürütülmesi, değerlendirilmesi ve koordinasyonu için yönetim aktivitelerini kullanır. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Sağlık uygulamalarını kendi yaşamına aktarır. | 3 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bilgisayar ve bilişim teknolojisini kullanır. | 3 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Sağlıklı/hasta birey ve ekip üyeleri ile etkin iletişim becerilerini kullanarak iletişim kurar. | 2 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | İletişim sağlayabilecek düzeyde yabancı dil bilir. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. | 3 |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Temel sağlık hizmetleri doğrultusunda gebelik öncesi, gebelik, doğum ve doğum sonrası süreçlerde kadın, gebe, anne ve yenidoğanı etik değerlerle, ailesi ve yaşadığı toplum içinde bütüncül ve insancıl bir anlayışla ele alır. | 3 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Tıbbi Terminolojiye giriş | Okuma, araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması |
2 | Kelime Kökleri | Okuma, araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması |
3 | Ön Ekler-1 | Okuma, araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması |
4 | Ön Ekler-2 | Okuma, araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması |
5 | Son Ekler-1 | Okuma, araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması |
6 | Son Ekler-2 | Okuma, araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması |
7 | İnsan anatomisine ilişkin terimler | Okuma, araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması |
8 | Ara Sınav | Okuma, araştırma, tekrar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Hareket Sistemine İlişkin TıbbiTerimler | Okuma, araştırma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması |
10 | Sinir Sistemine İlişkin TıbbiTerimler | Okuma, araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Grup Çalışması |
11 | Solunum Sistemine İlişkin TıbbiTerimler | Okuma, araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması |
12 | Sindirim Sistemine İlişkin TıbbiTerimler | Okuma, araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması |
13 | Kan ve Dolaşım Sistemine İlişkin TıbbiTerimler | Okuma, araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması |
14 | Duyu Organlarına İlişkin TıbbiTerimler | Okuma, araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması |
15 | Üro-Genital Ve Endokrin Sisteme İlişkin TıbbiTerimler | Okuma, araştırma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Okuma, araştırma, tekrar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Okuma, araştırma, tekrar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 1 | 14 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 2 | 5 | 10 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 82 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,28 | ||
AKTS | 3 AKTS |