EBL134 Kişilerarası İlişkiler

2 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 2. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod EBL134
Ad Kişilerarası İlişkiler
Dönem 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 2. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 2 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Doç. Dr. BURCU AVCIBAY VURGEÇ
Dersin Öğretim Elemanı Doç. Dr. ŞÜKRİYE DENİZ MUTLUAY (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Doç. Dr. BURCU AVCIBAY VURGEÇ (A Grubu) (Öğr. Ele. Yrd.)


Dersin Amacı / Hedefi

Bu dersin sonunda öğrenciler, kişilerarası iletişim tekniklerini kullanarak, sağlık iletişimi düzeyleri, iletişimin davranış üzerindeki etkilerini ve iletişime karşı direnç mekanizmalarını öğreneceklerdir.

Dersin İçeriği

İletişim - İletişim Araçları - İletişim Türleri, İletişim Engelleri, Çağdaş Yaşamda Kişilik ve Kişilerarası İlişkiler, Başarılı İletişim Ve İletişimi Kolaylaştıran Etmenler, Bazı Özel Durumlarda İletişim

Dersin Ön Koşulu

Dersin ön koşulu yoktur.

Kaynaklar

Ders notları

Notlar

1) Dökmen, Ü.,(1996) İletişim Çatışmaları ve Empati, Sistem Yayıncılık, İstanbul. 2) Öz F.(2004) Sağlık Alanında Temel Kavramlar. İmaj İç ve Dış Tic. AŞ.Ankara. 3) Özcan, A., (1996) Hemşire-Hasta İlişkisi ve İletişim, Saray Tıp Kitabevleri, İzmir. 4) Terakye, G., (1993) Ebelikte İletişim ve Hasta Hemşire İlişkileri, Se&Ra Matbaacılık, Ankara. 5) Cüceloğlu,D.(2007)Yeniden İnsan İnsana, Remzi Kitapevi. 6) Dökmen, Ü.,(2010 )İletişim Çatışmaları ve Empati,Remzi Kitapevi


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 İnsanı, kendini tanımayı, iletişimi, mesleki iletişimi, yardım edici iletişimi tanımlar.
ÖÇ02 İnsanın bilişsel yönünün ilişkileri üzerindeki etkisinin, kendi bilişlerinin, davranış özelliklerinin, benlik kavramının farkına varır.
ÖÇ03 Terapötik iletişim becerilerini hasta-ebe ilişkilerine uyarlar.
ÖÇ04 İletişimi etkileyen değişkenleri bilir.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Mesleki yasa ve yönetmelikler çerçevesinde ebenin rol ve sorumluluklarını açıklar.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Kadın ve üreme sağlığına ilişkin temel kavramları, ulusal ve uluslararası sağlık göstergelerini açıklar.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Anne sağlığının önemini kavrar.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Kadın ve erkek üreme organları anatomisi ve fizyolojisini açıklar.
PÖÇ05 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik İntrauterin dönemden başlayarak, anne, yenidoğan ve ailesinin fiziksel, psikolojik ve sosyal sağlığının korunması, sürdürülmesi, geliştirmesine yönelik bakım gereksinimlerini karşılar. 3
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Prekonsepsional dönem, gebelik ve doğum öncesi süreçte gebeye/çifte genetik danışmanlık yapar.
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Doğum eyleminde gebe ve ailesinin bakım gereksinimlerini karşılar. 3
PÖÇ08 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Doğum sonu dönemde normal loğusa, yeni doğan ve ailenin bakım gereksinimlerini karşılar. 3
PÖÇ09 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Temel sağlık göstergelerini iyileştirmeyi hedefleyip, anne-bebek sağlığını korumaya ve yükseltmeye yönelik hizmet verir.
PÖÇ10 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Kadında görülen jinekolojik sorunlara yönelik, gerekli bakım ve girişimlerini planlar, uygular ve bu konuda sağlık eğitimi yapar. 3
PÖÇ11 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Tüm yaşam evrelerinde kadının bakım gereksinimlerini karşılar. 5
PÖÇ12 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Mesleki rol ve sorumluluklarının bilincinde ebelik hizmetlerinin planlanması, örgütlenmesi, yürütülmesi, değerlendirilmesi ve koordinasyonu için yönetim aktivitelerini kullanır.
PÖÇ13 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Sağlık uygulamalarını kendi yaşamına aktarır. 5
PÖÇ14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Bilgisayar ve bilişim teknolojisini kullanır. 3
PÖÇ15 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Sağlıklı/hasta birey ve ekip üyeleri ile etkin iletişim becerilerini kullanarak iletişim kurar. 5
PÖÇ16 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği İletişim sağlayabilecek düzeyde yabancı dil bilir.
PÖÇ17 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. 3
PÖÇ18 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Temel sağlık hizmetleri doğrultusunda gebelik öncesi, gebelik, doğum ve doğum sonrası süreçlerde kadın, gebe, anne ve yenidoğanı etik değerlerle, ailesi ve yaşadığı toplum içinde bütüncül ve insancıl bir anlayışla ele alır. 3


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 İletişim Tanımı, Amacı, İnsan İlişkilerindeki Önemi Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
2 Sözlü Sözsüz İletişim Biçimleri İnsanın Temel Özellikleri ve Gereksinimleri Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
3 Kendini Tanıma ve Kendini Tanıma Yöntemleri Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
4 Bilişsel Yönüyle İnsan ve Duygulanım Süreci Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
5 Bilişsel çarpıtmaların akılcı düşüncelerle yer değiştirilmesi Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
6 İletişimde etkin dinleme Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
7 Etkin dinleme becerileri Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
8 Ara Sınav Okuma, Tekrar Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Ben Dili Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
10 İnsan Davranış Özellikleri (pasif, saldırgan, manipülatif, girişken/atılgan davranış) Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
11 Girişken/atılgan davranış geliştirme teknikleri Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
12 Empati Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
13 Özel Durumlarda İletişim Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
14 özel durumu olan hastada iletişim Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
15 Öfke Yönetimi Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Okuma, Tekrar Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Okuma,Tekrar Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 4 4
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 8 8
Toplam İş Yükü (Saat) 54
Toplam İş Yükü / 25 (s) 2,16
AKTS 2 AKTS

Güncelleme Zamanı: 17.11.2022 03:04