Genel Bilgi
Kod | EBS112 |
Ad | Üniversitede Yaşam Kültürü |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 2. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 1-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 2 AKTS |
Yerel Kredi | 1 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi MELİKE ÖZTÜRK |
Dersin Öğretim Elemanı |
Dr. Öğr. Üyesi MELİKE ÖZTÜRK
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı öğrencilerin üniversite kavramı ve anlayışı hakkında genel bilgi edinmesini; üniversite yaşamına ilişkin yönetmelik ve yönergeler konusunda bilgilenmelerini; ulusal ve uluslararası olanaklar hakkında fikir sahibi olmalarını sağlamak ve onlara üniversitenin yönetim ve hizmet birimlerini tanıtmak; öğrencilerin çeşitli bilimsel, kültürel, sanatsal ve sportif etkinliklere katılımını arttırmaktır
Dersin İçeriği
Üniversite bünyesinde bulunan kütüphane, sağlık, kültür, spor merkezleri gibi birimler; öğrenci kulüpleri, sanat ve bilim kulüpleri; üniversitedeki ulusal ve ulusalararası olanaklar ve eğitim konuları; öğrenci işlerine ilişkin yönetmelikler; her ay Adana da düzenlenen bilimsel ve kültürel etkinlikler, Adana tanıtımı
Dersin Ön Koşulu
Dersin ön koşulu yoktur.
Kaynaklar
Ders notu
Notlar
Çukurova Üniversitesi web sayfası. www.cu.edu.tr ÇÜ. Öğrenci Eğitim öğretim Sistemi web sayfası. https://tercih.cu.edu.tr/
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Üniversite kavramını bilir |
ÖÇ02 | Üniversite yaşamına yönelik yönetmelik ve yönergeleri açıklar |
ÖÇ03 | Çukurova Üniversitesi ile ilgili temel bilgileri edinir, Üniversitenin yerleşkelerini ve yakın çevresini tanır. |
ÖÇ04 | Üniversitenin misyon, vizyon, yaklaşım ve kurallarını tanımlar, değerlerini benimser |
ÖÇ05 | sosyal sorumluluk bilinci kazanır |
ÖÇ06 | Bilimsel, sosyal ve kültürel, sanatsal, sportif etkinliklerinin önemini kavrar. |
ÖÇ07 | Yaratıcı ve eleştirel düşünme becerisi kazanır, karar verme becerilerini arttırır. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mesleki yasa ve yönetmelikler çerçevesinde ebenin rol ve sorumluluklarını açıklar. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kadın ve üreme sağlığına ilişkin temel kavramları, ulusal ve uluslararası sağlık göstergelerini açıklar. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Anne sağlığının önemini kavrar. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kadın ve erkek üreme organları anatomisi ve fizyolojisini açıklar. | |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | İntrauterin dönemden başlayarak, anne, yenidoğan ve ailesinin fiziksel, psikolojik ve sosyal sağlığının korunması, sürdürülmesi, geliştirmesine yönelik bakım gereksinimlerini karşılar. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Prekonsepsional dönem, gebelik ve doğum öncesi süreçte gebeye/çifte genetik danışmanlık yapar. | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Doğum eyleminde gebe ve ailesinin bakım gereksinimlerini karşılar. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Doğum sonu dönemde normal loğusa, yeni doğan ve ailenin bakım gereksinimlerini karşılar. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Temel sağlık göstergelerini iyileştirmeyi hedefleyip, anne-bebek sağlığını korumaya ve yükseltmeye yönelik hizmet verir. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Kadında görülen jinekolojik sorunlara yönelik, gerekli bakım ve girişimlerini planlar, uygular ve bu konuda sağlık eğitimi yapar. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Tüm yaşam evrelerinde kadının bakım gereksinimlerini karşılar. | |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mesleki rol ve sorumluluklarının bilincinde ebelik hizmetlerinin planlanması, örgütlenmesi, yürütülmesi, değerlendirilmesi ve koordinasyonu için yönetim aktivitelerini kullanır. | 4 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Sağlık uygulamalarını kendi yaşamına aktarır. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bilgisayar ve bilişim teknolojisini kullanır. | 3 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Sağlıklı/hasta birey ve ekip üyeleri ile etkin iletişim becerilerini kullanarak iletişim kurar. | 4 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | İletişim sağlayabilecek düzeyde yabancı dil bilir. | 4 |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. | 5 |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Temel sağlık hizmetleri doğrultusunda gebelik öncesi, gebelik, doğum ve doğum sonrası süreçlerde kadın, gebe, anne ve yenidoğanı etik değerlerle, ailesi ve yaşadığı toplum içinde bütüncül ve insancıl bir anlayışla ele alır. | 2 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Dersin tanıtımı, faaliyet ve işleyişin açıklanması | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Grup Çalışması |
2 | Üniversite tanıtım (oryantasyon) programı | Okuma, araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Grup Çalışması |
3 | Üniversite kavramı ve anlayışı | Okuma, araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Grup Çalışması |
4 | Öğrenciler için yasa yönetmelik ve yönergeler hakkında bilgi verilmesi | Okuma, araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Grup Çalışması |
5 | Sağlık hizmetleri, mediko, burslar hakkında bilgi verilmesi | Okuma, araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Grup Çalışması |
6 | Kütüphaneye gezi ve kütüphanedeki olanakların tanıtılması | Okuma, araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Grup Çalışması |
7 | Erasmus,Farabi ve Mevlana Programları hakkında bilgi verilmesi | Okuma, araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Grup Çalışması |
8 | Ara Sınav | Okuma | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
9 | Uluslararası olanaklar hakkında bilgi verilmesi | Okuma, araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Grup Çalışması |
10 | Üniversite ve şehirde sosyal etkinlikler | Okuma, araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Grup Çalışması |
11 | Üniversite ve şehirde kültürel etkinlikler | Okuma, araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Grup Çalışması |
12 | Üniversite ve şehirde sanatsal etkinlikler | Okuma, araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Grup Çalışması |
13 | Üniversite ve şehirde sportif etkinlikler | Okuma, araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Grup Çalışması |
14 | Üniversitede mesleki bilimsel etkinlikler | Okuma, araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Grup Çalışması |
15 | Üniversitede sosyal sorumluluk etkinlikleri | Okuma, araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Grup Çalışması |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Okuma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Okuma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 1 | 14 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 2 | 2 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 4 | 4 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 62 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 2,48 | ||
AKTS | 2 AKTS |