Genel Bilgi
Kod | KIM107 |
Ad | Kimya |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 1. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. GÜZİDE YÜCEBİLGİÇ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. GÜZİDE YÜCEBİLGİÇ
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Kimya ile ilgili temel kavram ve ilkeleri kazandırmaktır.
Dersin İçeriği
Maddenin özellikleri ve ölçümü Atomlar ve atom kurami Kimyasal bilesikler Kimyasal tepkimeler Sulu çözelti tepkimeleri Gazlar Atomun elektron yapisi Periyodik çizelge ve bazi atom özellikleri Kimyasal Baglar: Temel Kavramlar Kimyasal dengenin ilkeleri Asitler ve Bazlar Asit-Baz Dengeleri Organik Kimya
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Genel Kimya 1-2 - İlkeler ve Modern Uygulamalar: Petrucci-Herring-Madura-Bissonnette
Notlar
Genel Kimya Raymond Chang, Kenneth A. Goldsby, Kenneth A. Myers
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Maddenin özellikleri ve ölçümünü kavrar. |
ÖÇ02 | Atom ve Atom kuramını kavrar. |
ÖÇ03 | Kimyasal bileşikleri kavrar. |
ÖÇ04 | Kimyasal tepkimeleri yazabilir. |
ÖÇ05 | Sulu Çözelti tepkimelerini kavrar. |
ÖÇ06 | Gazlar konusunu kavrar |
ÖÇ07 | Asitler ve bazlerı kavrar. |
ÖÇ08 | Organik bileşikleri kavrar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fen bilimleri ve temel mühendislik dallarında yeterli bilgiye sahip olma; bu alanlarda edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri su ürünleri mühendisliği uygulamalarında bir arada kullanır. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Su ürünleri alanındaki verileri bilimsel yöntemlerle değerlendirir, problemleri belirler, çözüm önerileri geliştirir ve uygular. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Su ürünleri alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak tasarım yapar, olay ve olguları bilimsel yöntem ve tekniklerle inceler ve yorumlar. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Su ürünleri alanında veri toplar, temel deneysel çalışmaları yapar, sonuçları değerlendirir, sorunları tanımlar ve çözüm önerileri geliştirir. | 3 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Su ürünleri alanı ile ilgili herhangi bir çalışmayı bireysel olarak planlar, projelendirir ve bağımsız olarak yürütür, danışmanlık ve bilirkişilik yapar. | 3 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Karşılaştığı problemleri çözmede bireysel veya ekip üyesi olarak sorumluluk alabilir, sorumluluğu altında çalışanların gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar ve yönetir. | 3 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanı ile ilgili öğrenme gereksinimlerini belirler, kaynak araştırması yapar, bilgiye ulaşır ve veri tabanlarını kullanır. | 3 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaşam boyu öğrenme tutumu geliştirir ve elde edilen bilgileri toplum yararına kullanır | 3 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Su ürünleri ile ilgili toplumsal bilinç oluşturur ve sucul kaynakların sürdürülebilir kullanımını sağlayacak becerilere sahip olur. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanı ile ilgili yazılı ve sözlü etkin iletişim kurar, su ürünleri ile ilgili seminer ve toplantıları izler, düzenler, proje hazırlar ve yabancı dil bilgilerine dayanarak yurt dışı kaynaklı yayınları takip eder. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanlarının gerektirdiği bilgisayar yazılımları ile bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Sucul kaynakların mevcut durumunun tespiti, sürdürülebilir kullanımı, su kirliliği ve kontrolü ve biyoteknoloji alanlarında yetkinlik kazanır. | 3 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Doğal çevrenin korunmasını gözeten su ürünleri yetiştiricilik teknikleri ile su ürünleri hastalıkları, avlama ve işleme teknolojisi, balıkçılık sektörünün yapısı, problemleri ve çözümleri konularında çalışmalar yapma ve sonuçları yaygınlaştırabilme yetilerine sahip olur | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Su ürünleri alanında toplumsal, çevresel ve mesleki etik değerlere ve mevzuata uygun hareket eder. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Maddenin özellikleri ve ölçümü | Kitapta ilgili bölüm çalışılır | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
2 | Atomlar ve atom kurami | Kitapta ilgili bölüm çalışılır | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
3 | Kimyasal bilesikler | Kitapta ilgili bölüm çalışılır | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
4 | Kimyasal tepkimeler | Kitapta ilgili bölüm çalışılır | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
5 | Sulu çözelti tepkimeleri | Kitapta ilgili bölüm çalışılır | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
6 | Gazlar | Kitapta ilgili bölüm çalışılır | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
7 | Atomun elektron yapisi | Kitapta ilgili bölüm çalışılır | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
8 | Ara Sınav | Genel tekrar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Periyodik çizelge ve bazi atom özellikleri | Kitapta ilgili bölüm çalışılır | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
10 | Kimyasal Baglar: Temel Kavramlar | Kitapta ilgili bölüm çalışılır | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
11 | Kimyasal dengenin ilkeleri | Kitapta ilgili bölüm çalışılır | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
12 | Asitler ve Bazlar | Kitapta ilgili bölüm çalışılır | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
13 | Asit-Baz Dengeleri | Kitapta ilgili bölüm çalışılır | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
14 | Organik Kimya | Kitapta ilgili bölüm çalışılır | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
15 | Organik Kimyada temel kavramlar, organik bileşikler ve reaksiyonlar | Kitapta ilgili bölüm çalışılır | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Genel tekrar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Genel tekrar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 8 | 8 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 24 | 24 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 88 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,52 | ||
AKTS | 4 AKTS |