SUF108 Ekoloji

3 AKTS - 1-0 Süre (T+U)- 2. Yarıyıl- 1 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod SUF108
Ad Ekoloji
Dönem 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 2. Yarıyıl
Süre (T+U) 1-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 1 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. CEM ÇEVİK
Dersin Öğretim Elemanı Prof. Dr. CEM ÇEVİK (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Su Ürünleri mühendislerinin gelecekteki kariyerli sirasinda sik sik karsilacaklari çesitli ekolojik olaylari ve problemleri, temel ekolojik prensiplere dayanarak yorumlamak ve çözüm yöntemleri gelistirmek

Dersin İçeriği

Dersin Içerigi : Ekolojinin tanimi, Ekolojinin konusu ve kisimlari, Dünyanin olusumu ve evrimi, Türlerin olusumu ve biyoçesitlilik , Habitat,Biyotop,Ekolojik Nis,Populasyon ve kommunite,Ekosistem kavramlari Ekolojik iliskiler,Ekolojik faktörler, Abiyotik Faktörler, Biyotik faktörler, Populasyon ekolojisi ve Populasyon dinamigi, Ekositemin ögeleri, Ekosistemlerde enerji akimi, Ekosistemlerde madde döngüsü, Tatlisu Ekosistemleri, Deniz Ekosistemleri, - Sulak alanlar, Nehir Agizlari, Lagünler ve Mecan resifleri, Ekolojik denge ve Biyoçesitliligin korunmasi, Çevresel Koruma ve Çevre Saglig

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Ekoloji(Çevre Biyolojisi), Deniz Yaşamı Biyolojisine Giriş

Notlar

Speight, M. R., & Henderson, P. A. (2013). Marine ecology: concepts and applications. Molles, M. (2015). Ecology: concepts and applications. McGraw-Hill Education. Moss, B. R. (2018). Ecology of freshwaters: Earth's bloodstream. John Wiley & Sons


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Kabaca Yeryuvarının oluşumunu, tarihsel değişimini, türlerin oluşumununa ve değişimine olan etkisini açıklar.
ÖÇ02 Ekolojik kuram ve kavramları açıklar
ÖÇ03 Biyotik ve abiyotik faktörleri, ekoljik kuram ve kavramlarla birleştirerek ekolojik yorumlar yapar
ÖÇ04 Populasyonun yapısal özellikleri ve populasyon dinamiği konularını açıklar
ÖÇ05 Kommunite ve özelliklerini, Ekositem ve özelliklerini açıklar. Bu bilgiler ışığında, Tatlısu, ve Deniz ekostemleri, Sulak alanlar, Nehir ağızları ve Lagün sistemleri hakkında yorumlar yapar
ÖÇ06 Biyolojik çeşitliliği ve neden önemli olduğunu açıklar
ÖÇ07 Güncel ekolojik olayları yorumlar


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Fen bilimleri ve temel mühendislik dallarında yeterli bilgiye sahip olma; bu alanlarda edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri su ürünleri mühendisliği uygulamalarında bir arada kullanır. 5
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Su ürünleri alanındaki verileri bilimsel yöntemlerle değerlendirir, problemleri belirler, çözüm önerileri geliştirir ve uygular. 3
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Su ürünleri alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak tasarım yapar, olay ve olguları bilimsel yöntem ve tekniklerle inceler ve yorumlar. 3
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Su ürünleri alanında veri toplar, temel deneysel çalışmaları yapar, sonuçları değerlendirir, sorunları tanımlar ve çözüm önerileri geliştirir. 4
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Su ürünleri alanı ile ilgili herhangi bir çalışmayı bireysel olarak planlar, projelendirir ve bağımsız olarak yürütür, danışmanlık ve bilirkişilik yapar. 2
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Karşılaştığı problemleri çözmede bireysel veya ekip üyesi olarak sorumluluk alabilir, sorumluluğu altında çalışanların gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar ve yönetir. 2
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Alanı ile ilgili öğrenme gereksinimlerini belirler, kaynak araştırması yapar, bilgiye ulaşır ve veri tabanlarını kullanır. 4
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Yaşam boyu öğrenme tutumu geliştirir ve elde edilen bilgileri toplum yararına kullanır 3
PÖÇ09 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Su ürünleri ile ilgili toplumsal bilinç oluşturur ve sucul kaynakların sürdürülebilir kullanımını sağlayacak becerilere sahip olur. 3
PÖÇ10 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanı ile ilgili yazılı ve sözlü etkin iletişim kurar, su ürünleri ile ilgili seminer ve toplantıları izler, düzenler, proje hazırlar ve yabancı dil bilgilerine dayanarak yurt dışı kaynaklı yayınları takip eder. 2
PÖÇ11 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanlarının gerektirdiği bilgisayar yazılımları ile bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
PÖÇ12 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. 3
PÖÇ13 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Sucul kaynakların mevcut durumunun tespiti, sürdürülebilir kullanımı, su kirliliği ve kontrolü ve biyoteknoloji alanlarında yetkinlik kazanır. 4
PÖÇ14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Doğal çevrenin korunmasını gözeten su ürünleri yetiştiricilik teknikleri ile su ürünleri hastalıkları, avlama ve işleme teknolojisi, balıkçılık sektörünün yapısı, problemleri ve çözümleri konularında çalışmalar yapma ve sonuçları yaygınlaştırabilme yetilerine sahip olur 4
PÖÇ15 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Su ürünleri alanında toplumsal, çevresel ve mesleki etik değerlere ve mevzuata uygun hareket eder.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Ekolojinin tanimi, konusu ve bölümleri, yeryuvarinin olusumu ve evrimi, türlerin olusumu ve biyoçesitlilik Kitaplardan ilgili konunun okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 Habitat,Biyotop,Ekolojik Nis,Populasyon ve kommunite,Ekosistem kavramlari Kitaplardan ilgili konunun okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
3 Ekolojik iliskiler,Ekolojik faktörler Kitaplardan ilgili konunun okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
4 Abiyotik Faktörler Kitaplardan ilgili konunun okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
5 Biyotik faktörler Kitaplardan ilgili konunun okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
6 Populasyon ekolojisi ve Populasyon dinamigi Kitaplardan ilgili konunun okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
7 Kommuniteyi olusturan Türlerin özellikleri, Tür Çesitliligi, Benzerlik ve Çesitlilik Indexleri Kitaplardan ilgili konunun okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
8 Ara Sınav Sınava Hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Ekositemin ögeleri, Ekosistemlerde enerji akimi Kitaplardan ilgili konunun okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
10 Ekosistemlerde madde döngüsü Kitaplardan ilgili konunun okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
11 Tatlisu ve Deniz Ekosistemleri Kitaplardan ilgili konunun okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
12 Sulak alanlar, Nehir Agizlari, Lagünler ve Mecan resifleri Kitaplardan ilgili konunun okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
13 Ekolojik denge ve Biyoçesitliligin korunmasi Kitaplardan ilgili konunun okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
14 Çevresel Koruma ve Çevre Sagligi Kitaplardan ilgili konunun okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
15 Genel Tekrar Konuların ana hatlarını tekrar gözden geçirilmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 1 14
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 2 5 10
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 6 6
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 10 10
Toplam İş Yükü (Saat) 82
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,28
AKTS 3 AKTS

Güncelleme Zamanı: 17.11.2022 03:42