Genel Bilgi
Kod | TMD112 |
Ad | Teknik Çizim |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 2. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 1-2 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. TUNAHAN ERDEM |
Dersin Öğretim Elemanı |
Doç. Dr. TUNAHAN ERDEM
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Öğrencilerin çizim yeteneğini artırmak, bir cismi, bir maddeyi çok yönlü çizim becerisini geliştirmek, izdüşüm, kesit görünüş gibi mühendislikte sıklıkla kullanılan çizimler hakkında bilgi sahibi olmasını sağlamak.
Dersin İçeriği
Teknik resim araç, gereçleri. Çizgi çeşitleri, kullanım yerleri. Doğrular, Dikmeler, Açılar ve Çokgen çizimleri.Yaylar, Teğetler, Elips.Parabol, Hiperbol, Spiral, Sikloit, Episikloit, Hiposikloit. Helis eğrisi çizimleri. Paralel ve Konik Perspektif Çizimleri. Konik ve Paralel İzdüşüm Çizimleri, Epür. Görünmeyen kenarların çizimi, Çizgilerin tercih sırası. Tam Kesit, Yarım Kesit.Kırılmış Kesit, Profil Kesit, Kademeli Kesit Çizimleri. Tarama ve tarama çizgiler. Ölçülendirme ve Kuralları. Ölçekler.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Bastaban,S., Öztürk,İ., 1999. Teknik Resim. Bakanlar Matbaacılık, 213 s.
Notlar
internet araştırması
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Öğrencilerin teknik çizim yeteneklerini geliştirmek, |
ÖÇ02 | Çizimlerde çok boyutlu düşünmeyi sağlamak, |
ÖÇ03 | Kesit görünüş gibi cismin iç yüzeyini görebilmesini sağlamak. |
ÖÇ04 | Perspektif çizimleri öğrenmek. |
ÖÇ05 | Ölçülendirme ve ölçülendirme kurallarını öğrenmek. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fen bilimleri ve temel mühendislik dallarında yeterli bilgiye sahip olma; bu alanlarda edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri su ürünleri mühendisliği uygulamalarında bir arada kullanır. | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Su ürünleri alanındaki verileri bilimsel yöntemlerle değerlendirir, problemleri belirler, çözüm önerileri geliştirir ve uygular. | 3 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Su ürünleri alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak tasarım yapar, olay ve olguları bilimsel yöntem ve tekniklerle inceler ve yorumlar. | 4 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Su ürünleri alanında veri toplar, temel deneysel çalışmaları yapar, sonuçları değerlendirir, sorunları tanımlar ve çözüm önerileri geliştirir. | 4 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Su ürünleri alanı ile ilgili herhangi bir çalışmayı bireysel olarak planlar, projelendirir ve bağımsız olarak yürütür, danışmanlık ve bilirkişilik yapar. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Karşılaştığı problemleri çözmede bireysel veya ekip üyesi olarak sorumluluk alabilir, sorumluluğu altında çalışanların gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar ve yönetir. | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanı ile ilgili öğrenme gereksinimlerini belirler, kaynak araştırması yapar, bilgiye ulaşır ve veri tabanlarını kullanır. | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaşam boyu öğrenme tutumu geliştirir ve elde edilen bilgileri toplum yararına kullanır | 4 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Su ürünleri ile ilgili toplumsal bilinç oluşturur ve sucul kaynakların sürdürülebilir kullanımını sağlayacak becerilere sahip olur. | 2 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanı ile ilgili yazılı ve sözlü etkin iletişim kurar, su ürünleri ile ilgili seminer ve toplantıları izler, düzenler, proje hazırlar ve yabancı dil bilgilerine dayanarak yurt dışı kaynaklı yayınları takip eder. | 3 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanlarının gerektirdiği bilgisayar yazılımları ile bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. | 2 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Sucul kaynakların mevcut durumunun tespiti, sürdürülebilir kullanımı, su kirliliği ve kontrolü ve biyoteknoloji alanlarında yetkinlik kazanır. | 2 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Doğal çevrenin korunmasını gözeten su ürünleri yetiştiricilik teknikleri ile su ürünleri hastalıkları, avlama ve işleme teknolojisi, balıkçılık sektörünün yapısı, problemleri ve çözümleri konularında çalışmalar yapma ve sonuçları yaygınlaştırabilme yetilerine sahip olur | 3 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Su ürünleri alanında toplumsal, çevresel ve mesleki etik değerlere ve mevzuata uygun hareket eder. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Teknik resim araç, gereçleri. Çizgi çeşitleri, kullanım yerleri. | Ödev ve alıştırmalar. | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
2 | Doğrular, Dikmeler, Açılar ve Çokgen çizimleri. | Ödev ve alıştırmalar. | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
3 | Yaylar, Teğetler, Elips çizimleri. | Ödev ve alıştırmalar. | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
4 | Parabol, Hiperbol, Spiral çizimleri. | Ödev ve alıştırmalar. | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
5 | Sikloit, Episikloit, Hiposikloit çizimleri. | Ödev ve alıştırmalar. | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
6 | Helis eğrisi çizimi. | Ödev ve alıştırmalar. | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
7 | Paralel Perspektif çizimi. | Ödev ve alıştırmalar. | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
8 | Ara Sınav | Ders notlarına çalışma. | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Konik Perspektif çizimi. | Ödev ve alıştırmalar. | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
10 | Konik İzdüşüm, Paralel İzdüşüm, Epür çizimleri. | Ödev ve alıştırmalar. | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
11 | Görünmeyen kenarların çizimi, Çizgilerin tercih sırası. | Ödev ve alıştırmalar. | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
12 | Tam Kesit, Yarım Kesit çizimleri. | Ödev ve alıştırmalar. | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
13 | Kırılmış Kesit, Profil Kesit, Kademeli Kesit çizimleri. | Ödev ve alıştırmalar. | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
14 | Tarama ve tarama çizgiler. | Ödev ve alıştırmalar. | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
15 | Ölçülendirme ve Kuralları. Ölçekler. | Ödev ve alıştırmalar. | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders notlarına çalışma. | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders notlarına çalışma. | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 7 | 7 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 18 | 18 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 109 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,36 | ||
AKTS | 4 AKTS |