Genel Bilgi
Kod | SUF211 |
Ad | Planktonoloji |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 3. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 1-2 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. SEVİM POLAT |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. SEVİM POLAT
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Planktonik canlilari taniyarak sucul üretimdeki rollerini anlamak, arastirma ve inceleme yöntemleri hakkinda temel bilgileri kazanmaktir.
Dersin İçeriği
Bu derste planktonun tanimi, planktonik organizmalarin siniflandirilmasi anlatilarak, plankton örnekleme yöntemleri ve örneklemede kullanilan ekipmanlar, plankton inceleme yöntemleri konularinda uygulamali dersler gerçeklestirilmekte, fitoplankton taksonomisi ve fitoplankton gruplarinin özellikleri, zooplankton taksonomisi ve gruplarinin özellikleri, planktonun sucul ekosistemdeki rolü, çevresel faktörlerin planktonik canlilara etkisi teorik ders, örnekler ve uygulamalar yoluyla ögretilmektedir.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Planktonoloji Ders notları Planktonoloji konusunda basılı kitaplar
Notlar
Ders ile ilgili makaleler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | 1. Plankton kavramını tanımlar. |
ÖÇ02 | 2. Planktonun sucul üretimdeki rolünü açıklar. |
ÖÇ03 | 3. Bitkisel ve hayvansal planktonu ayırt eder. |
ÖÇ04 | 4. Planktonun nicel ve nitel örneklemesi ve incelenmesinde kullanılan yöntemleri sıralar. |
ÖÇ05 | 5. Plankton teşhisinde kullanılan temel kriterleri belirterek açıklar |
ÖÇ06 | 6. Plankton-su kalitesi ilişkisini yorumlar. |
ÖÇ07 | 7.Planktonun çevresel faktörlerle ilişkisini örneklerle açıklar |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fen bilimleri ve temel mühendislik dallarında yeterli bilgiye sahip olma; bu alanlarda edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri su ürünleri mühendisliği uygulamalarında bir arada kullanır. | 2 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Su ürünleri alanındaki verileri bilimsel yöntemlerle değerlendirir, problemleri belirler, çözüm önerileri geliştirir ve uygular. | 2 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Su ürünleri alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak tasarım yapar, olay ve olguları bilimsel yöntem ve tekniklerle inceler ve yorumlar. | 3 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Su ürünleri alanında veri toplar, temel deneysel çalışmaları yapar, sonuçları değerlendirir, sorunları tanımlar ve çözüm önerileri geliştirir. | 3 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Su ürünleri alanı ile ilgili herhangi bir çalışmayı bireysel olarak planlar, projelendirir ve bağımsız olarak yürütür, danışmanlık ve bilirkişilik yapar. | 3 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Karşılaştığı problemleri çözmede bireysel veya ekip üyesi olarak sorumluluk alabilir, sorumluluğu altında çalışanların gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar ve yönetir. | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanı ile ilgili öğrenme gereksinimlerini belirler, kaynak araştırması yapar, bilgiye ulaşır ve veri tabanlarını kullanır. | 2 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaşam boyu öğrenme tutumu geliştirir ve elde edilen bilgileri toplum yararına kullanır | 2 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Su ürünleri ile ilgili toplumsal bilinç oluşturur ve sucul kaynakların sürdürülebilir kullanımını sağlayacak becerilere sahip olur. | 5 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanı ile ilgili yazılı ve sözlü etkin iletişim kurar, su ürünleri ile ilgili seminer ve toplantıları izler, düzenler, proje hazırlar ve yabancı dil bilgilerine dayanarak yurt dışı kaynaklı yayınları takip eder. | 1 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanlarının gerektirdiği bilgisayar yazılımları ile bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Sucul kaynakların mevcut durumunun tespiti, sürdürülebilir kullanımı, su kirliliği ve kontrolü ve biyoteknoloji alanlarında yetkinlik kazanır. | 4 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Doğal çevrenin korunmasını gözeten su ürünleri yetiştiricilik teknikleri ile su ürünleri hastalıkları, avlama ve işleme teknolojisi, balıkçılık sektörünün yapısı, problemleri ve çözümleri konularında çalışmalar yapma ve sonuçları yaygınlaştırabilme yetilerine sahip olur | 4 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Su ürünleri alanında toplumsal, çevresel ve mesleki etik değerlere ve mevzuata uygun hareket eder. | 1 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Planktonun tanimi ve plankton biliminin tarihçesi | Ders ile ilgili bilgilerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Planktonik organizmalarin siniflandirilmasi | Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
3 | Planktonolojinin ilgi alanlari, Plankton örnekleme yöntemleri | Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
4 | Plankton fiksasyon ve sayim yöntemleri | Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Plankton sayim yöntemleri, Volumetrik analizler | Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması, laboratuvar için hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Planktonik organizmalarin genel özellikleri | Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması, laboratuvar için hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Planktonda üreme sekilleri | Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması, laboratuvar için hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara sinav | Ara sınav için hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Fitoplanktonik organizmalarin sistematigi ve fitoplankton gruplari | Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
10 | Fitoplankton gruplari | Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösteri |
11 | Zooplanktonik organizmalarin sistematigi | Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
12 | Zooplanktonda yer alan gruplar-protozooplankton | Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
13 | Zooplanktonda yer alan gruplar-metazooplankton | Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
14 | Planktonda pelajik yasama uyum özellikleri | Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması, makale tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
15 | Plankton dağılımını etkileyen çevresel faktörler | Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması, makale tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
16 | Final sınavı | Final Sınavı için hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Final sınavı | Final Sınavı için hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 86 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,44 | ||
AKTS | 3 AKTS |