Genel Bilgi
Kod | SUF203 |
Ad | Genetik |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 3. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. MAKBULE BAYLAN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. MAKBULE BAYLAN
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Genetigin Temel Kavramlari, Mendelizm, Baglanti, Parça Degisimi, Kromozom Haritalari, Genler Arasi Etki Sekilleri, Alleller, Mutasyonlar ve Populasyon Genetigi gibi konulari ögretmek.
Dersin İçeriği
Giriş, genetik olaylar, Mendelizmin temel ilkeleri, generasyonlar arası fiziksel bağlantı, bağlantı, parça değişimi, kromozom haritaları, genler arası etki şekilleri, cinsiyete bağlı genler, multiple genler, gen kavramı, mutasyonlar, populasyon genetiği
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
O. DÜZGÜNEŞ. N. EKİNGEN.1982 GENETİK. A.Ü. ZİRAAT FAKÜLTESİ YAYINLARI 1021. DERS KİTABI 289 ANKARA,
Notlar
EMİN, B., 1969. GENETİK. İSTANBUL ÜNİVERSİTESİ YAYINLARI. VAHA MATBAASI. İSTANBUL. TAVE, D. 1956. GENETİCS FOR FİSHERY HATCERY MANAGERS. AVI PUBLİSHİNG COMPANY INS. WEST PORT USA.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Sucul canlılardaki kalitatif genetik olayların temellerini kavrar |
ÖÇ02 | Genetik metodları balıkçılıkta verim artışı yönünde ilişkilendirir ve kullanır |
ÖÇ03 | Gen, Genotip ve fenotip kavramlarını anlar ve ilişkilendirir |
ÖÇ04 | Genetik alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme yetisini kazanır |
ÖÇ05 | Genetikle su ürünleri arasındaki bağları kavrar ve elde edilen bilgileri toplum yararına kullanır |
ÖÇ06 | Su canlılarının genetik materyallerin yapı ve fonksiyonlarını bilir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fen bilimleri ve temel mühendislik dallarında yeterli bilgiye sahip olma; bu alanlarda edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri su ürünleri mühendisliği uygulamalarında bir arada kullanır. | 2 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Su ürünleri alanındaki verileri bilimsel yöntemlerle değerlendirir, problemleri belirler, çözüm önerileri geliştirir ve uygular. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Su ürünleri alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak tasarım yapar, olay ve olguları bilimsel yöntem ve tekniklerle inceler ve yorumlar. | 3 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Su ürünleri alanında veri toplar, temel deneysel çalışmaları yapar, sonuçları değerlendirir, sorunları tanımlar ve çözüm önerileri geliştirir. | 3 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Su ürünleri alanı ile ilgili herhangi bir çalışmayı bireysel olarak planlar, projelendirir ve bağımsız olarak yürütür, danışmanlık ve bilirkişilik yapar. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Karşılaştığı problemleri çözmede bireysel veya ekip üyesi olarak sorumluluk alabilir, sorumluluğu altında çalışanların gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar ve yönetir. | 3 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanı ile ilgili öğrenme gereksinimlerini belirler, kaynak araştırması yapar, bilgiye ulaşır ve veri tabanlarını kullanır. | 2 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaşam boyu öğrenme tutumu geliştirir ve elde edilen bilgileri toplum yararına kullanır | 3 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Su ürünleri ile ilgili toplumsal bilinç oluşturur ve sucul kaynakların sürdürülebilir kullanımını sağlayacak becerilere sahip olur. | 4 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanı ile ilgili yazılı ve sözlü etkin iletişim kurar, su ürünleri ile ilgili seminer ve toplantıları izler, düzenler, proje hazırlar ve yabancı dil bilgilerine dayanarak yurt dışı kaynaklı yayınları takip eder. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanlarının gerektirdiği bilgisayar yazılımları ile bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Sucul kaynakların mevcut durumunun tespiti, sürdürülebilir kullanımı, su kirliliği ve kontrolü ve biyoteknoloji alanlarında yetkinlik kazanır. | 3 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Doğal çevrenin korunmasını gözeten su ürünleri yetiştiricilik teknikleri ile su ürünleri hastalıkları, avlama ve işleme teknolojisi, balıkçılık sektörünün yapısı, problemleri ve çözümleri konularında çalışmalar yapma ve sonuçları yaygınlaştırabilme yetilerine sahip olur | 3 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Su ürünleri alanında toplumsal, çevresel ve mesleki etik değerlere ve mevzuata uygun hareket eder. | 3 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Giris | Konu ile ilgili ders kaynaklarının ve notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
2 | Genetik Olaylar | Konu ile ilgili ders kaynaklarının ve notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Mendelizmin temel ilkeleri | Konu ile ilgili ders kaynaklarının ve notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
4 | Generasyonlar Arasi Fiziksel Baglanti | Konu ile ilgili ders kaynaklarının ve notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Baglanti | Konu ile ilgili ders kaynaklarının ve notlarının okunması, ödevlerin verilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
6 | Parça Degisimi | Konu ile ilgili ders kaynaklarının ve notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
7 | Kromozom Haritalari | Konu ile ilgili ders kaynaklarının ve notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Arasinav | Arasınav hazırlığı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Genler Arasi Etki Sekilleri | Konu ile ilgili ders kaynaklarının ve notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Cinsiyete Bagli Genler | Konu ile ilgili ders kaynaklarının ve notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Multiple Alleller | Konu ile ilgili ders kaynaklarının ve notlarının okunması, ödevlerin sunulması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
12 | Gen Kavrami | Konu ile ilgili ders kaynaklarının ve notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
13 | Mutasyonlar | Konu ile ilgili ders kaynaklarının ve notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
14 | Populasyon Genetigi I | Konu ile ilgili ders kaynaklarının ve notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Problem Çözme |
15 | Populasyon Genetiği I | Konu ile ilgili ders kaynaklarının ve notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
16 | Final sınavı | Final sınavı hazırlığı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Final sınavı | Final sınavı hazırlığı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 78 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,12 | ||
AKTS | 3 AKTS |