SUF205 Limnoloji

3 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 3. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod SUF205
Ad Limnoloji
Dönem 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 3. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. FATMA ÇEVİK
Dersin Öğretim Elemanı Prof. Dr. FATMA ÇEVİK (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Iç sularin özellikleri ve yasayan canli topluluklari hakkinda bilgi saglama ve sucul çalismalar için temel beceri kazanabilme.

Dersin İçeriği

Uygulama alani; sularin özellikleri; su canlilari (algler, plankton, bentoz, nekton); içsularda ekosistem, enerji ve verimlilik; lentik ve lotik ekosistemler; göller (yapisi, evrimi, parametreler, sicaklik tabakalasmasi, su hareketleri, siniflandirilmasi, canlilar); ötrofikasyon; akarsular(özellikleri, parametreler, siniflandirilmasi, canlilar); limnolojik etüdler ve uygulama teknikleri; arazi ve laboratuar çalismalari.

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

GÖKSU, M.Z.L., 2014, LİMNOLOJİ, Akademisyen Kitapevi, ISBN-978-605-4649-96-9, Ankara, 227 s. TANYOLAÇ, J., 2004, Limnoloji. Hatiboğlu Yay., ISBN:975-752-746-6. 2.Bas., 239 s. EKİNGEN, G., 2001, Limnoloji. Mersin Üniversitesi, ISBN-975-6900-4. 208 s. WETZEL, R.G. 2017. Limnoloji, Göl ve Nehir Ekosistemleri. Çeviri editörü: ERGÖNÜL, M.B. Nobel Kitap, ISBN:978-605-320-739-9.

Notlar

Internet


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 İç suları (akarsu, göl, baraj, gölet, lagün, yeraltı suyu) tanımlar
ÖÇ02 İç suları sınıflandırır, arazide bir limnolojik etüt yapar
ÖÇ03 Göllerde evrim, verimlilik ve besin durumu hakkında bilgi verir
ÖÇ04 Göllerde su hareketlerini ve tabakalaşma olaylarını açıklar
ÖÇ05 Göllerde ötrofikasyon ve renkli su olaylarını ayırt eder
ÖÇ06 Akarsularda evrim, verimlilik ve besin durumu hakkında bilgi verir
ÖÇ07 Akarsularda balık dağılımı hakkında bilgi verir
ÖÇ08 Sucul çalışmalar için temel beceri kazanır


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Fen bilimleri ve temel mühendislik dallarında yeterli bilgiye sahip olma; bu alanlarda edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri su ürünleri mühendisliği uygulamalarında bir arada kullanır.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Su ürünleri alanındaki verileri bilimsel yöntemlerle değerlendirir, problemleri belirler, çözüm önerileri geliştirir ve uygular. 4
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Su ürünleri alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak tasarım yapar, olay ve olguları bilimsel yöntem ve tekniklerle inceler ve yorumlar. 3
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Su ürünleri alanında veri toplar, temel deneysel çalışmaları yapar, sonuçları değerlendirir, sorunları tanımlar ve çözüm önerileri geliştirir. 5
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Su ürünleri alanı ile ilgili herhangi bir çalışmayı bireysel olarak planlar, projelendirir ve bağımsız olarak yürütür, danışmanlık ve bilirkişilik yapar. 2
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Karşılaştığı problemleri çözmede bireysel veya ekip üyesi olarak sorumluluk alabilir, sorumluluğu altında çalışanların gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar ve yönetir.
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Alanı ile ilgili öğrenme gereksinimlerini belirler, kaynak araştırması yapar, bilgiye ulaşır ve veri tabanlarını kullanır. 3
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Yaşam boyu öğrenme tutumu geliştirir ve elde edilen bilgileri toplum yararına kullanır 2
PÖÇ09 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Su ürünleri ile ilgili toplumsal bilinç oluşturur ve sucul kaynakların sürdürülebilir kullanımını sağlayacak becerilere sahip olur. 2
PÖÇ10 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanı ile ilgili yazılı ve sözlü etkin iletişim kurar, su ürünleri ile ilgili seminer ve toplantıları izler, düzenler, proje hazırlar ve yabancı dil bilgilerine dayanarak yurt dışı kaynaklı yayınları takip eder. 2
PÖÇ11 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanlarının gerektirdiği bilgisayar yazılımları ile bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
PÖÇ12 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir.
PÖÇ13 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Sucul kaynakların mevcut durumunun tespiti, sürdürülebilir kullanımı, su kirliliği ve kontrolü ve biyoteknoloji alanlarında yetkinlik kazanır. 3
PÖÇ14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Doğal çevrenin korunmasını gözeten su ürünleri yetiştiricilik teknikleri ile su ürünleri hastalıkları, avlama ve işleme teknolojisi, balıkçılık sektörünün yapısı, problemleri ve çözümleri konularında çalışmalar yapma ve sonuçları yaygınlaştırabilme yetilerine sahip olur
PÖÇ15 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Su ürünleri alanında toplumsal, çevresel ve mesleki etik değerlere ve mevzuata uygun hareket eder. 2


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Giris, tanim, uygulama alani, tarihçe; Limnolojik etüt-safhalari Kitaptaki ilgili bölüm okunacak. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 Su özellikleri, çözünmüs maddeler, nutrientler, örnek alma ve analiz Kitaptaki ilgili bölüm okunacak. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
3 Iç sular, siniflandirma, sulak alan; Limnolojik etüt-safhalari, su özellikleri Kitaptaki ilgili bölüm okunacak. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
4 Göl suyunun kimyasal özellikleri O2, CO2, H2S, CH4, N, P ve dolasimlari Kitaptaki ilgili bölüm okunacak. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
5 Enerji, isik-sicaklik, sirkülasyon-tabakalasma-stagnasyon ve haritalama Kitaptaki ilgili bölüm okunacak. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
6 Göllerde su hareketleri, plankton-bentoz örnek alma ve hesaplamasi Kitaptaki ilgili bölüm okunacak. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
7 Göl yapisi, göl bölgeleri, parametreleri ve plankton-bentoz hesaplamasi Kitaptaki ilgili bölüm okunacak. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
8 ARA SINAV Arasınav için hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Ötrofikasyon, renkli su olaylari (red-tide, white-tide) Kitaptaki ilgili bölüm okunacak. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
10 Besin zinciri, göllerde evrim, verimlilik, göl degerlendirme indeksi (GDI) Kitaptaki ilgili bölüm okunacak. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
11 Gölleri siniflandirma (sicaklik, jeolojik olusuma göre), limnolojik etüt filmi Kitaptaki ilgili bölüm okunacak. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
12 Sucul canlilar ve siniflandirilmasi (yasam sekline, islevlerine göre) Kitaptaki ilgili bölüm okunacak. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
13 Türkiye gölleri (dogal, lagün, baraj gölü, gölet) ve film(Van gölü) Kitaptaki ilgili bölüm okunacak. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
14 Akarsu özellikleri, akarsu-göl farki, su kirliligi Kitaptaki ilgili bölüm okunacak. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
15 Akarsularda balık yayılışı, sınıflandırılması, Türkiye akarsuları, film Kitaptaki ilgili bölüm okunacak. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
16 Final sınavı Final sınavı için hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Final sınavı Final sınavı için hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 6 6
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 16 16
Toplam İş Yükü (Saat) 78
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,12
AKTS 3 AKTS

Güncelleme Zamanı: 17.11.2022 11:08