Genel Bilgi
Kod | SUF205 |
Ad | Limnoloji |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 3. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. FATMA ÇEVİK |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. FATMA ÇEVİK
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Iç sularin özellikleri ve yasayan canli topluluklari hakkinda bilgi saglama ve sucul çalismalar için temel beceri kazanabilme.
Dersin İçeriği
Uygulama alani; sularin özellikleri; su canlilari (algler, plankton, bentoz, nekton); içsularda ekosistem, enerji ve verimlilik; lentik ve lotik ekosistemler; göller (yapisi, evrimi, parametreler, sicaklik tabakalasmasi, su hareketleri, siniflandirilmasi, canlilar); ötrofikasyon; akarsular(özellikleri, parametreler, siniflandirilmasi, canlilar); limnolojik etüdler ve uygulama teknikleri; arazi ve laboratuar çalismalari.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
GÖKSU, M.Z.L., 2014, LİMNOLOJİ, Akademisyen Kitapevi, ISBN-978-605-4649-96-9, Ankara, 227 s. TANYOLAÇ, J., 2004, Limnoloji. Hatiboğlu Yay., ISBN:975-752-746-6. 2.Bas., 239 s. EKİNGEN, G., 2001, Limnoloji. Mersin Üniversitesi, ISBN-975-6900-4. 208 s. WETZEL, R.G. 2017. Limnoloji, Göl ve Nehir Ekosistemleri. Çeviri editörü: ERGÖNÜL, M.B. Nobel Kitap, ISBN:978-605-320-739-9.
Notlar
Internet
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | İç suları (akarsu, göl, baraj, gölet, lagün, yeraltı suyu) tanımlar |
ÖÇ02 | İç suları sınıflandırır, arazide bir limnolojik etüt yapar |
ÖÇ03 | Göllerde evrim, verimlilik ve besin durumu hakkında bilgi verir |
ÖÇ04 | Göllerde su hareketlerini ve tabakalaşma olaylarını açıklar |
ÖÇ05 | Göllerde ötrofikasyon ve renkli su olaylarını ayırt eder |
ÖÇ06 | Akarsularda evrim, verimlilik ve besin durumu hakkında bilgi verir |
ÖÇ07 | Akarsularda balık dağılımı hakkında bilgi verir |
ÖÇ08 | Sucul çalışmalar için temel beceri kazanır |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fen bilimleri ve temel mühendislik dallarında yeterli bilgiye sahip olma; bu alanlarda edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri su ürünleri mühendisliği uygulamalarında bir arada kullanır. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Su ürünleri alanındaki verileri bilimsel yöntemlerle değerlendirir, problemleri belirler, çözüm önerileri geliştirir ve uygular. | 4 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Su ürünleri alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak tasarım yapar, olay ve olguları bilimsel yöntem ve tekniklerle inceler ve yorumlar. | 3 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Su ürünleri alanında veri toplar, temel deneysel çalışmaları yapar, sonuçları değerlendirir, sorunları tanımlar ve çözüm önerileri geliştirir. | 5 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Su ürünleri alanı ile ilgili herhangi bir çalışmayı bireysel olarak planlar, projelendirir ve bağımsız olarak yürütür, danışmanlık ve bilirkişilik yapar. | 2 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Karşılaştığı problemleri çözmede bireysel veya ekip üyesi olarak sorumluluk alabilir, sorumluluğu altında çalışanların gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar ve yönetir. | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanı ile ilgili öğrenme gereksinimlerini belirler, kaynak araştırması yapar, bilgiye ulaşır ve veri tabanlarını kullanır. | 3 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaşam boyu öğrenme tutumu geliştirir ve elde edilen bilgileri toplum yararına kullanır | 2 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Su ürünleri ile ilgili toplumsal bilinç oluşturur ve sucul kaynakların sürdürülebilir kullanımını sağlayacak becerilere sahip olur. | 2 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanı ile ilgili yazılı ve sözlü etkin iletişim kurar, su ürünleri ile ilgili seminer ve toplantıları izler, düzenler, proje hazırlar ve yabancı dil bilgilerine dayanarak yurt dışı kaynaklı yayınları takip eder. | 2 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanlarının gerektirdiği bilgisayar yazılımları ile bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Sucul kaynakların mevcut durumunun tespiti, sürdürülebilir kullanımı, su kirliliği ve kontrolü ve biyoteknoloji alanlarında yetkinlik kazanır. | 3 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Doğal çevrenin korunmasını gözeten su ürünleri yetiştiricilik teknikleri ile su ürünleri hastalıkları, avlama ve işleme teknolojisi, balıkçılık sektörünün yapısı, problemleri ve çözümleri konularında çalışmalar yapma ve sonuçları yaygınlaştırabilme yetilerine sahip olur | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Su ürünleri alanında toplumsal, çevresel ve mesleki etik değerlere ve mevzuata uygun hareket eder. | 2 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Giris, tanim, uygulama alani, tarihçe; Limnolojik etüt-safhalari | Kitaptaki ilgili bölüm okunacak. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Su özellikleri, çözünmüs maddeler, nutrientler, örnek alma ve analiz | Kitaptaki ilgili bölüm okunacak. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Iç sular, siniflandirma, sulak alan; Limnolojik etüt-safhalari, su özellikleri | Kitaptaki ilgili bölüm okunacak. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Göl suyunun kimyasal özellikleri O2, CO2, H2S, CH4, N, P ve dolasimlari | Kitaptaki ilgili bölüm okunacak. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Enerji, isik-sicaklik, sirkülasyon-tabakalasma-stagnasyon ve haritalama | Kitaptaki ilgili bölüm okunacak. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Göllerde su hareketleri, plankton-bentoz örnek alma ve hesaplamasi | Kitaptaki ilgili bölüm okunacak. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Göl yapisi, göl bölgeleri, parametreleri ve plankton-bentoz hesaplamasi | Kitaptaki ilgili bölüm okunacak. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | ARA SINAV | Arasınav için hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Ötrofikasyon, renkli su olaylari (red-tide, white-tide) | Kitaptaki ilgili bölüm okunacak. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Besin zinciri, göllerde evrim, verimlilik, göl degerlendirme indeksi (GDI) | Kitaptaki ilgili bölüm okunacak. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Gölleri siniflandirma (sicaklik, jeolojik olusuma göre), limnolojik etüt filmi | Kitaptaki ilgili bölüm okunacak. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Sucul canlilar ve siniflandirilmasi (yasam sekline, islevlerine göre) | Kitaptaki ilgili bölüm okunacak. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Türkiye gölleri (dogal, lagün, baraj gölü, gölet) ve film(Van gölü) | Kitaptaki ilgili bölüm okunacak. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Akarsu özellikleri, akarsu-göl farki, su kirliligi | Kitaptaki ilgili bölüm okunacak. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Akarsularda balık yayılışı, sınıflandırılması, Türkiye akarsuları, film | Kitaptaki ilgili bölüm okunacak. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Final sınavı | Final sınavı için hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Final sınavı | Final sınavı için hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 78 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,12 | ||
AKTS | 3 AKTS |