SUF209 Balık Biyolojisi

4 AKTS - 1-2 Süre (T+U)- 3. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod SUF209
Ad Balık Biyolojisi
Dönem 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 3. Yarıyıl
Süre (T+U) 1-2 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 4 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. MELTEM MANAŞIRLI
Dersin Öğretim Elemanı Prof. Dr. MELTEM MANAŞIRLI (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Balik biyolojisinin tanimi, baliklarin biyolojik sistemler ve isleyisleri hakkinda bilgiler vererek ögretmek .

Dersin İçeriği

Balik biyolojisinin tanimi, baliklarda morfolojik özellikler, baliklarin genel biyolojik özellikleri, anadrom ve katadrom baliklar, baliklarin yasam alanlari, baliklarda üreme, beslenme ve sindirim, gelisme, gelismeye etki eden etkenler, baliklarda göç, çevreye uyum, rekabet iliskilei hakkinda bilgiler vererek ögretmek

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

İhtiyoloji, Balık biyolojisi, Balık Anatomisi ve fizyolojisi ders kitapları

Notlar

Akademik yayınlar


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Balıkların morfolojilerini öğrenir
ÖÇ02 Balıkların yaşam alanlarını ve biyolojik sistemlerini öğrenir.
ÖÇ03 Balıklarda üreme tiplerini ve beslenme tiplerini öğrenir
ÖÇ04 Balıklarda osmoregülasyon kavrar ve öğrenir.
ÖÇ05 İç su balıkları ve deniz balıkları arasındaki farkları öğrenir
ÖÇ06 Balıkların ekosistemdeki yeri ve önemini kavrar


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Fen bilimleri ve temel mühendislik dallarında yeterli bilgiye sahip olma; bu alanlarda edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri su ürünleri mühendisliği uygulamalarında bir arada kullanır. 4
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Su ürünleri alanındaki verileri bilimsel yöntemlerle değerlendirir, problemleri belirler, çözüm önerileri geliştirir ve uygular. 4
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Su ürünleri alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak tasarım yapar, olay ve olguları bilimsel yöntem ve tekniklerle inceler ve yorumlar. 3
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Su ürünleri alanında veri toplar, temel deneysel çalışmaları yapar, sonuçları değerlendirir, sorunları tanımlar ve çözüm önerileri geliştirir.
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Su ürünleri alanı ile ilgili herhangi bir çalışmayı bireysel olarak planlar, projelendirir ve bağımsız olarak yürütür, danışmanlık ve bilirkişilik yapar. 2
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Karşılaştığı problemleri çözmede bireysel veya ekip üyesi olarak sorumluluk alabilir, sorumluluğu altında çalışanların gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar ve yönetir. 4
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Alanı ile ilgili öğrenme gereksinimlerini belirler, kaynak araştırması yapar, bilgiye ulaşır ve veri tabanlarını kullanır. 3
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Yaşam boyu öğrenme tutumu geliştirir ve elde edilen bilgileri toplum yararına kullanır 4
PÖÇ09 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Su ürünleri ile ilgili toplumsal bilinç oluşturur ve sucul kaynakların sürdürülebilir kullanımını sağlayacak becerilere sahip olur. 5
PÖÇ10 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanı ile ilgili yazılı ve sözlü etkin iletişim kurar, su ürünleri ile ilgili seminer ve toplantıları izler, düzenler, proje hazırlar ve yabancı dil bilgilerine dayanarak yurt dışı kaynaklı yayınları takip eder. 3
PÖÇ11 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanlarının gerektirdiği bilgisayar yazılımları ile bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
PÖÇ12 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. 3
PÖÇ13 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Sucul kaynakların mevcut durumunun tespiti, sürdürülebilir kullanımı, su kirliliği ve kontrolü ve biyoteknoloji alanlarında yetkinlik kazanır.
PÖÇ14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Doğal çevrenin korunmasını gözeten su ürünleri yetiştiricilik teknikleri ile su ürünleri hastalıkları, avlama ve işleme teknolojisi, balıkçılık sektörünün yapısı, problemleri ve çözümleri konularında çalışmalar yapma ve sonuçları yaygınlaştırabilme yetilerine sahip olur 2
PÖÇ15 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Su ürünleri alanında toplumsal, çevresel ve mesleki etik değerlere ve mevzuata uygun hareket eder. 5


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Balik nedir, yasam ortamlari Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması, laboratuvar için hazırlık Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 Baliklarin siniflandirilmasi Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması, laboratuvar için hazırlık Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
3 Baliklarin yasam alanlari Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması, laboratuvar için hazırlık Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
4 Baliklarin morfolojik özellikleri Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması, laboratuvar için hazırlık Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Deney / Laboratuvar
5 Baliklarin iskelet sistemi Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması, laboratuvar için hazırlık Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
6 Baliklarin kas sistemi Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması, laboratuvar için hazırlık Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Deney / Laboratuvar
7 Baliklarin solunum sistemi Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması, laboratuvar için hazırlık Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Deney / Laboratuvar
8 Ara Sınav Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması, Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Baliklarin sindirim sistemi Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması, laboratuvar için hazırlık Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Deney / Laboratuvar
10 Baliklarin üreme tipleri Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması, laboratuvar için hazırlık Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Deney / Laboratuvar
11 Baliklarin üreme sistemi Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması, laboratuvar için hazırlık Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Deney / Laboratuvar
12 Baliklarda göç olayi Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması, laboratuvar için hazırlık Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
13 Baliklarin dolasim sistemi Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması, laboratuvar için hazırlık Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Deney / Laboratuvar
14 Ödev Sunumlari tartisma Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması, laboratuvar için hazırlık Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
15 Ödev Sunumları tartışma Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması, laboratuvar için hazırlık Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Sözlü Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Ödev
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Yazılı Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 6 6
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 10 10
Toplam İş Yükü (Saat) 100
Toplam İş Yükü / 25 (s) 4,00
AKTS 4 AKTS

Güncelleme Zamanı: 17.11.2022 11:19