Genel Bilgi
Kod | SUF207 |
Ad | Genel Mikrobiyoloji |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 3. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-2 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. İBRAHİM CENGİZLER |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. İBRAHİM CENGİZLER
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. AYSEL ŞAHAN (A Grubu) (Öğr. Ele. Yrd.) |
Dersin Amacı / Hedefi
Mikroorganizmalarin tanimi ve çesitleri, ökaryotik ve prokaryotik özellikler, bakteriler, virüsler ve mantarlarin özellikleri ile kendi aralarinda ve yüksek organizasyonlu canlilarla olan iliskileri ve laboratuvarda incelenme yöntemlerinin ögrenilmesi
Dersin İçeriği
Mikroorganizma tanimi, Mikrobiyolojinin gelisim evreleri, ökaryot ve prokaryot organizmalarin özellikleri, bakteriler, virüsler ve mantarlarin genel özellikleri ve biyolojik yapilari, laboratuvarda mikroorganizmalari inceleme yöntemleri
Dersin Ön Koşulu
önkoşul bulunmamaktadır
Kaynaklar
genel mikrobiyoloji ders kitabı ,Genel mikrobiyoloji ders notları
Notlar
internet ve kütüphane olanaklarından yararlanma
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Dersi alan öğrenciler; mikroorganizmayı ve büyüklüğünü tanımlar, |
ÖÇ02 | Ökaryotik ve prokaryotik özellikleri açıklar |
ÖÇ03 | Bakteri, virüs, mantar gibi mikroorganizmaların anotomik ve morfolojik yapıları ile inceleme yöntemlerini açıklar. |
ÖÇ04 | Mikroorganizmaların üretilme ortamları ile gerekli maddeleri tanımlar, |
ÖÇ05 | Mikroorganizma ile çevresi arasındaki etkileşimi belirler, |
ÖÇ06 | Su ürünleri hastalıklarında mikroorganizmaların etkisini ve mücadele yöntemlerini tartışır, |
ÖÇ07 | Mikroorganizmaların yararlı ve zararlı faaliyetleri ile çevresel parametrelerin mikroorganizmalar üzerine etkisini açıklar |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fen bilimleri ve temel mühendislik dallarında yeterli bilgiye sahip olma; bu alanlarda edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri su ürünleri mühendisliği uygulamalarında bir arada kullanır. | 2 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Su ürünleri alanındaki verileri bilimsel yöntemlerle değerlendirir, problemleri belirler, çözüm önerileri geliştirir ve uygular. | 1 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Su ürünleri alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak tasarım yapar, olay ve olguları bilimsel yöntem ve tekniklerle inceler ve yorumlar. | 2 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Su ürünleri alanında veri toplar, temel deneysel çalışmaları yapar, sonuçları değerlendirir, sorunları tanımlar ve çözüm önerileri geliştirir. | 2 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Su ürünleri alanı ile ilgili herhangi bir çalışmayı bireysel olarak planlar, projelendirir ve bağımsız olarak yürütür, danışmanlık ve bilirkişilik yapar. | 1 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Karşılaştığı problemleri çözmede bireysel veya ekip üyesi olarak sorumluluk alabilir, sorumluluğu altında çalışanların gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar ve yönetir. | 1 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanı ile ilgili öğrenme gereksinimlerini belirler, kaynak araştırması yapar, bilgiye ulaşır ve veri tabanlarını kullanır. | 2 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaşam boyu öğrenme tutumu geliştirir ve elde edilen bilgileri toplum yararına kullanır | 2 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Su ürünleri ile ilgili toplumsal bilinç oluşturur ve sucul kaynakların sürdürülebilir kullanımını sağlayacak becerilere sahip olur. | 1 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanı ile ilgili yazılı ve sözlü etkin iletişim kurar, su ürünleri ile ilgili seminer ve toplantıları izler, düzenler, proje hazırlar ve yabancı dil bilgilerine dayanarak yurt dışı kaynaklı yayınları takip eder. | 2 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanlarının gerektirdiği bilgisayar yazılımları ile bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. | 2 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Sucul kaynakların mevcut durumunun tespiti, sürdürülebilir kullanımı, su kirliliği ve kontrolü ve biyoteknoloji alanlarında yetkinlik kazanır. | 1 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Doğal çevrenin korunmasını gözeten su ürünleri yetiştiricilik teknikleri ile su ürünleri hastalıkları, avlama ve işleme teknolojisi, balıkçılık sektörünün yapısı, problemleri ve çözümleri konularında çalışmalar yapma ve sonuçları yaygınlaştırabilme yetilerine sahip olur | 2 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Su ürünleri alanında toplumsal, çevresel ve mesleki etik değerlere ve mevzuata uygun hareket eder. | 2 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Mikroorganizma tanimi ve mikrobiyolojinin gelisim süreci | İnternet ve kütüphane veritabanlarını kullanarak kaynak araştırma, ders kitabında ilgili bölümleri çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Mikroorganizma büyüklükleri ve çesitleri, basit ve gram boyama yöntemi-laboratuvar uygulaması | İnternet ve kütüphane veritabanlarını kullanarak kaynak araştırma, ders kitabında ilgili bölümleri çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Bakteri anatomisi, prokaryotik özellikleri | İnternet ve kütüphane veritabanlarını kullanarak kaynak araştırma, ders kitabında ilgili bölümleri çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Riketsiya,klamidya ve inklüzyon cisimcikleri | İnternet ve kütüphane veritabanlarını kullanarak kaynak araştırma, ders kitabında ilgili bölümleri çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Virüsler ve özellikleri | İnternet ve kütüphane veritabanlarını kullanarak kaynak araştırma, ders kitabında ilgili bölümleri çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Ökaryotik mikroorganizmlar, mantarlar ve özellikleri | İnternet ve kütüphane veritabanlarını kullanarak kaynak araştırma, ders kitabında ilgili bölümleri çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Bakteri, virüs ve mantarlarda üreme görünümü | İnternet ve kütüphane veritabanlarını kullanarak kaynak araştırma, ders kitabında ilgili bölümleri çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Vize sinavi | Ders kitabında ilgili bölümleri çalışma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Bakterilerin üretilme ortamlari ve gerekli maddeler, laboratuvar uygulamasi | İnternet ve kütüphane veritabanlarını kullanarak kaynak araştırma, ders kitabında ilgili bölümleri çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Koloni, saf koloni ve koloni özellikleri, laboratuvar uygulaması | İnternet ve kütüphane veritabanlarını kullanarak kaynak araştırma, ders kitabında ilgili bölümleri çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Besiyeri ve çesitleri, laboratuvar uygulamasi | İnternet ve kütüphane veritabanlarını kullanarak kaynak araştırma, ders kitabında ilgili bölümleri çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Çevresel kosullarin mikroorganizmalar üzerine etkisi, laboratuvar uygulamasi | İnternet ve kütüphane veritabanlarını kullanarak kaynak araştırma, ders kitabında ilgili bölümleri çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Mikroorganizmalarla mücadele yöntemleri, laboratuvar uygulamasi | İnternet ve kütüphane veritabanlarını kullanarak kaynak araştırma, ders kitabında ilgili bölümleri çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Mikroorganizmalari inceleme yöntemleri, laboratuvar uygulamasi | İnternet ve kütüphane veritabanlarını kullanarak kaynak araştırma, ders kitabında ilgili bölümleri çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Balık hastalıklarında mikroorganizmaların rolü, laboratuvar uygulaması | İnternet ve kütüphane veritabanlarını kullanarak kaynak araştırma, ders kitabında ilgili bölümleri çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Yıl sonu sınavı | Ders kitabında ilgili bölümleri çalışma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yıl sonu sınavı | Ders kitabında ilgili bölümleri çalışma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 8 | 8 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 108 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,32 | ||
AKTS | 4 AKTS |