SUF227 Su Kuşları Sürüngen ve Memeliler

3 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 3. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod SUF227
Ad Su Kuşları Sürüngen ve Memeliler
Yarıyıl 3. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. CANAN TÜRELİ


Dersin Amacı

Sucul omurgalı canlılar hakkında temel bilgileri kazanmak ve mesleki uygulamalarında kullanabilmektir

Dersin İçeriği

Kordalıların genel özellikleri, sucul ortamda yaşayan Aves -kuşlar, Reptilia -sürüngenler ve Mammalia -memeliler'in genel özellikleri, biyolojileri ve sınıflandırılmaları.

Dersin Ön Koşulu

yok

Kaynaklar

Kuru, M. Omurgalı Hayvanlar (5. Baskı). Palme Yayıncılık, Ankara, 841 s. (1999).

Notlar

Demirsoy, A. Yaşamın Temel Kuralları, Omurgalılar/Anamniyota (Cilt 3, Kısım 1). Hacettepe Üniversitesi Yayınları, A/55, Meteksan A.Ş., Ankara, 684 s (1988) Demirsoy, A. Yaşamın Temel Kuralları, Omurgalılar/Amniyota (Cilt 3, Kısım 2). Meteksan A.Ş., Ankara, s. 942 ((1992).


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Omurgalı canlıların sınıflandırılmasında kullanılan prensipleri genel olarak açıklar
ÖÇ02 Sucul omurgalı gruplar hakkında basit , temel biyolojik bilgiyi verir
ÖÇ03 Sucul kuşlar sürüngenler ve memeli grupları ayırt eder
ÖÇ04 sucul omurgalıların ekonomik ve ekolojik önemini açıklar
ÖÇ05 Nesli tükenmekte olan sucul omurgalı gruplarını ayırt eder,koruma ve kontrol için gerekli bilgileri sunar
ÖÇ06 Chordata (Sırt İplikliler) Şubelerini belirtir
ÖÇ07 Omurgalı konularını güncel hayata uyarlar
ÖÇ08 Omurgalı Sınıfları ile ilgili veri tabanını araştırabilme ve elde ettiği bilgileri sözlü ya da yazılı aktarır


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Fen bilimleri ve temel mühendislik dallarında yeterli bilgiye sahip olma; bu alanlarda edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri su ürünleri mühendisliği uygulamalarında bir arada kullanır.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Su ürünleri alanındaki verileri bilimsel yöntemlerle değerlendirir, problemleri belirler, çözüm önerileri geliştirir ve uygular. 3
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Su ürünleri alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak tasarım yapar, olay ve olguları bilimsel yöntem ve tekniklerle inceler ve yorumlar.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Su ürünleri alanında veri toplar, temel deneysel çalışmaları yapar, sonuçları değerlendirir, sorunları tanımlar ve çözüm önerileri geliştirir. 4
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Su ürünleri alanı ile ilgili herhangi bir çalışmayı bireysel olarak planlar, projelendirir ve bağımsız olarak yürütür, danışmanlık ve bilirkişilik yapar. 2
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Karşılaştığı problemleri çözmede bireysel veya ekip üyesi olarak sorumluluk alabilir, sorumluluğu altında çalışanların gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar ve yönetir. 3
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Alanı ile ilgili öğrenme gereksinimlerini belirler, kaynak araştırması yapar, bilgiye ulaşır ve veri tabanlarını kullanır. 4
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Yaşam boyu öğrenme tutumu geliştirir ve elde edilen bilgileri toplum yararına kullanır
PÖÇ09 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Su ürünleri ile ilgili toplumsal bilinç oluşturur ve sucul kaynakların sürdürülebilir kullanımını sağlayacak becerilere sahip olur. 4
PÖÇ10 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanı ile ilgili yazılı ve sözlü etkin iletişim kurar, su ürünleri ile ilgili seminer ve toplantıları izler, düzenler, proje hazırlar ve yabancı dil bilgilerine dayanarak yurt dışı kaynaklı yayınları takip eder.
PÖÇ11 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanlarının gerektirdiği bilgisayar yazılımları ile bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. 3
PÖÇ12 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. 4
PÖÇ13 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Sucul kaynakların mevcut durumunun tespiti, sürdürülebilir kullanımı, su kirliliği ve kontrolü ve biyoteknoloji alanlarında yetkinlik kazanır. 4
PÖÇ14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Doğal çevrenin korunmasını gözeten su ürünleri yetiştiricilik teknikleri ile su ürünleri hastalıkları, avlama ve işleme teknolojisi, balıkçılık sektörünün yapısı, problemleri ve çözümleri konularında çalışmalar yapma ve sonuçları yaygınlaştırabilme yetilerine sahip olur 5
PÖÇ15 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Su ürünleri alanında toplumsal, çevresel ve mesleki etik değerlere ve mevzuata uygun hareket eder. 4


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Kordalıların genel özellikleri ve alt sistematik gruplar Powerpoint sunu 1. hafta Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
2 Vertebrata (omurgalılar) nın genel özellikleri Powerpoint sunu 2. hafta Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
3 Sınıf: Reptilia-Sürüngenlerin karakteristik özellikleri Powerpoint sunu 3. hafta Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
4 Sınıf: Reptilia-Sürüngenlerin sınıflandırılması Powerpoint sunu 4. hafta Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
5 Takım: Chelonia (testudines) kaplumbağalar Powerpoint sunu 5. hafta, ödev hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
6 Tatlısu ve Deniz kaplumbağalarının sınıflandırılması Powerpoint sunu 6. hafta Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
7 Deniz kaplumbağalarının sahillerimizde yuvalama alanları ve koruma Powerpoint sunu 7. hafta Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
8 Ara Sınav sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Takım: Crocodylia-Timsahlar Powerpoint sunu 8. hafta Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
10 Sınıf:Aves (kuşlar) in karakteristik özellikleri Powerpoint sunu 9. hafta Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
11 Kuşlarda davranış ve göç Powerpoint sunu 10. hafta, ödev hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
12 Sucul kuşların sınıflandırılması Powerpoint sunu 11. hafta Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
13 Sınıf: Mammalia (memeliler) nın karakteristik özellikleri Powerpoint sunu 12. hafta Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
14 Deniz memelileri-1 Powerpoint sunu 13. hafta Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
15 Deniz memelileri-2 Powerpoint sunu 14. hafta Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
16 Yarıyıl Sonu Sınavları dönem sonu sınavı Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Sözlü Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları dönem sonu sınavı Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 6 6
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 16 16
Toplam İş Yükü (Saat) 78
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,12
AKTS 3 AKTS