Genel Bilgi
Kod | SUF225 |
Ad | İşletme Yönetimi ve Organizasyonu |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 3. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. OĞUZ TAŞBOZAN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. OĞUZ TAŞBOZAN
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Su ürünleri işletmelerinin yönetimi hakkında temel bilgiler
Dersin İçeriği
Su ürünleri işletmeleri yönetimi
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
ders notu, ilgili bilimsel makaleler
Notlar
ders notu, ilgili bilimsel makaleler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Su ürünleri işletmeleri hakkında bilgi edinir |
ÖÇ02 | İşletmelerin çeşitleri hakkında bilgi edinir |
ÖÇ03 | Su ürünleri işletmelerinin yönetimi konusunda bilgi ve beceri kazanır |
ÖÇ04 | Su ürünleri işletmelerinin organizasyonu konusunda bilgi ve beceri kazanır |
ÖÇ05 | Farklı yetiştiricilik teknikleri hakkında bilgi edinir |
ÖÇ06 | Personelin yönetimi konusunda beceri kazanır |
ÖÇ07 | Ürün alımı ve satışı konusunda bilgi edinir |
ÖÇ08 | Ürünlerin pazarlanması ve reklam konusunda bilgi edinir |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fen bilimleri ve temel mühendislik dallarında yeterli bilgiye sahip olma; bu alanlarda edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri su ürünleri mühendisliği uygulamalarında bir arada kullanır. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Su ürünleri alanındaki verileri bilimsel yöntemlerle değerlendirir, problemleri belirler, çözüm önerileri geliştirir ve uygular. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Su ürünleri alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak tasarım yapar, olay ve olguları bilimsel yöntem ve tekniklerle inceler ve yorumlar. | 2 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Su ürünleri alanında veri toplar, temel deneysel çalışmaları yapar, sonuçları değerlendirir, sorunları tanımlar ve çözüm önerileri geliştirir. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Su ürünleri alanı ile ilgili herhangi bir çalışmayı bireysel olarak planlar, projelendirir ve bağımsız olarak yürütür, danışmanlık ve bilirkişilik yapar. | 2 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Karşılaştığı problemleri çözmede bireysel veya ekip üyesi olarak sorumluluk alabilir, sorumluluğu altında çalışanların gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar ve yönetir. | 1 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanı ile ilgili öğrenme gereksinimlerini belirler, kaynak araştırması yapar, bilgiye ulaşır ve veri tabanlarını kullanır. | 2 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaşam boyu öğrenme tutumu geliştirir ve elde edilen bilgileri toplum yararına kullanır | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Su ürünleri ile ilgili toplumsal bilinç oluşturur ve sucul kaynakların sürdürülebilir kullanımını sağlayacak becerilere sahip olur. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanı ile ilgili yazılı ve sözlü etkin iletişim kurar, su ürünleri ile ilgili seminer ve toplantıları izler, düzenler, proje hazırlar ve yabancı dil bilgilerine dayanarak yurt dışı kaynaklı yayınları takip eder. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanlarının gerektirdiği bilgisayar yazılımları ile bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. | 2 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Sucul kaynakların mevcut durumunun tespiti, sürdürülebilir kullanımı, su kirliliği ve kontrolü ve biyoteknoloji alanlarında yetkinlik kazanır. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Doğal çevrenin korunmasını gözeten su ürünleri yetiştiricilik teknikleri ile su ürünleri hastalıkları, avlama ve işleme teknolojisi, balıkçılık sektörünün yapısı, problemleri ve çözümleri konularında çalışmalar yapma ve sonuçları yaygınlaştırabilme yetilerine sahip olur | 2 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Su ürünleri alanında toplumsal, çevresel ve mesleki etik değerlere ve mevzuata uygun hareket eder. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Su ürünleri işletmeleri hakkinda temel kavramlar | Ders konusu ile ilgili notların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Su ürünleri işletmeleri hakkında temel kavramlar 2 | Ders konusu ile ilgili notların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
3 | Su Ürünleri işletme çeşitleri | Ders konusu ile ilgili notların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Su Ürünleri işletme çeşitleri hakkında temel bilgiler | Ders konusu ile ilgili notların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | Kuluçkahaneler | Ders konusu ile ilgili notların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Kuluçkahaneler 2 | Ders konusu ile ilgili notların okunması ve kaynak tarama çalışması, odev | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım, Tartışma |
7 | Kafes işletmeleri | Ders konusu ile ilgili notların okunması ve kaynak tarama çalışması, odev | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Anlatım |
8 | Ara sınav | Ders konusu ile ilgili notların okunması ve sınav çalışması | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Su ürünleri işleme üniteleri | Ders konusu ile ilgili notların okunması ve kaynak tarama çalışması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
10 | Su ürünleri işletme çeşitlerine göre yönetim ve organizasyon | Ders konusu ile ilgili notların okunması ve kaynak tarama çalışması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
11 | İşletme çeşitlerine göre yönetim ve organizasyon | Ders konusu ile ilgili notların okunması ve kaynak tarama çalışması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
12 | İşletme çeşitlerine göre yönetim ve organizasyon 2 | Ders konusu ile ilgili notların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
13 | İşletme çeşitlerine göre yönetim ve organizasyon 3 | Ders konusu ile ilgili notların okunması ve kaynak tarama çalışması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap |
14 | İşletme çeşitlerine göre yönetim ve organizasyon 4 | Ders konusu ile ilgili notların okunması ve kaynak tarama çalışması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
15 | Genel değerlendirme | Ders konusu ile ilgili notların okunması ve kaynak tarama çalışması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Final sınavı | Ders konusu ile ilgili notların okunması ve sınav çalışması | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Final sınavı | Ders konusu ile ilgili notların okunması ve sınav çalışması | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 78 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,12 | ||
AKTS | 3 AKTS |