SUF215 Algal Biyoteknoloji

3 AKTS - 1-2 Süre (T+U)- 3. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod SUF215
Ad Algal Biyoteknoloji
Yarıyıl 3. Yarıyıl
Süre (T+U) 1-2 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. OYA IŞIK


Dersin Amacı

Deniz ve içsularda yaşayan mikroalg türlerini büyük hacimlerde kültüre almak, değerli metabolitler üretmelerini sağlamak,elde edilen algal biyokütleye farklı kullanım alanlarında ticari değer kazandırmaktır.

Dersin İçeriği

Algal Biyoteknoloji tanımı, mikroalgal üretimin kara tarımına göre avantaları, ticari önemi olan alg türleri, fototrofik mikroalglerin kütle üretiminin fizyolojik prensipleri, havuzlarda ve fotobiyoreaktörlerde mikroalg kültürü, Endüstriyel ölçekli alg üretiminin biyolojik prensipleri, mikroalg hasatı, alg biyoması kurutma yöntemleri, kuru alg paketleme, alglerin kullanım alanları.

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

E.W.BECKER (1994) Microalgae:Biotechnology ve Microbiology,Cambridge University Press, 293 sayfa.  A. Richmond (2004), Handbook of Microalgal Culture, Biotechnology and Applied Phycology, Blackwell Science Ltd,sf:545. Zvi Cohen (1999) Chemicals from Microalgae, Taylor & Francis, 419 sayfa. Ders notları

Notlar

Ders notları


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Biyoteknoloji tanımını yapar.
ÖÇ02 Algal Biyoteknoloji tanımını yapar, Algal Biyoteknolojinin tarihçesini kavrar.
ÖÇ03 Alglerin kullanım alanlarını sıralar.
ÖÇ04 Ticari önemi olan ve yaygın olarak kültüre alınan alg türlerini sayar.
ÖÇ05 Fototrofik mikroalglerin kütle üretiminin fizyolojik prensiplerini sayar ve açıklar.
ÖÇ06 Açık sistem havuzlarda ve kapalı sistem fotobiyoreaktörlerde alg üretim koşullarını kavrar.
ÖÇ07 Mikroalg kültür havuzları şekil ve yapım materyallerini açıklar.
ÖÇ08 Havuzlarda bulaşma nedenlerini sıralar ve önlemlerini sayar.
ÖÇ09 Mikroalglere uygulanan stres koşullarını sayar, uygulama sonrası hücre içindeki değişiklikleri açıklar.
ÖÇ10 Dunaliella salina kültürü ve beta karoten üretimi, Haematococcus pluvialis kültürü ve astaksantin üretimini kavrar.
ÖÇ11 Mikroalgal yağ üretiminde yaygin olarak kültüre alınan türleri sayar, yağ uretimi için stres koşullarını açıklar.
ÖÇ12 Mikroalg hasat yöntemlerini kavrar ve yöntemlerin avantaj ve dezavantajlarini açıklar
ÖÇ13 Mikroalg kurutma ve paketleme koşullarını ve prensiplerini açıklar.
ÖÇ14 Endüstriyel ölçekli alg üretimi ekonomik analizi,
ÖÇ15 Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Fen bilimleri ve temel mühendislik dallarında yeterli bilgiye sahip olma; bu alanlarda edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri su ürünleri mühendisliği uygulamalarında bir arada kullanır. 3
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Su ürünleri alanındaki verileri bilimsel yöntemlerle değerlendirir, problemleri belirler, çözüm önerileri geliştirir ve uygular. 3
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Su ürünleri alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak tasarım yapar, olay ve olguları bilimsel yöntem ve tekniklerle inceler ve yorumlar. 2
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Su ürünleri alanında veri toplar, temel deneysel çalışmaları yapar, sonuçları değerlendirir, sorunları tanımlar ve çözüm önerileri geliştirir. 4
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Su ürünleri alanı ile ilgili herhangi bir çalışmayı bireysel olarak planlar, projelendirir ve bağımsız olarak yürütür, danışmanlık ve bilirkişilik yapar. 4
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Karşılaştığı problemleri çözmede bireysel veya ekip üyesi olarak sorumluluk alabilir, sorumluluğu altında çalışanların gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar ve yönetir. 3
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Alanı ile ilgili öğrenme gereksinimlerini belirler, kaynak araştırması yapar, bilgiye ulaşır ve veri tabanlarını kullanır. 2
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Yaşam boyu öğrenme tutumu geliştirir ve elde edilen bilgileri toplum yararına kullanır 3
PÖÇ09 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Su ürünleri ile ilgili toplumsal bilinç oluşturur ve sucul kaynakların sürdürülebilir kullanımını sağlayacak becerilere sahip olur. 3
PÖÇ10 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanı ile ilgili yazılı ve sözlü etkin iletişim kurar, su ürünleri ile ilgili seminer ve toplantıları izler, düzenler, proje hazırlar ve yabancı dil bilgilerine dayanarak yurt dışı kaynaklı yayınları takip eder. 4
PÖÇ11 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanlarının gerektirdiği bilgisayar yazılımları ile bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
PÖÇ12 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. 2
PÖÇ13 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Sucul kaynakların mevcut durumunun tespiti, sürdürülebilir kullanımı, su kirliliği ve kontrolü ve biyoteknoloji alanlarında yetkinlik kazanır. 3
PÖÇ14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Doğal çevrenin korunmasını gözeten su ürünleri yetiştiricilik teknikleri ile su ürünleri hastalıkları, avlama ve işleme teknolojisi, balıkçılık sektörünün yapısı, problemleri ve çözümleri konularında çalışmalar yapma ve sonuçları yaygınlaştırabilme yetilerine sahip olur 4
PÖÇ15 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Su ürünleri alanında toplumsal, çevresel ve mesleki etik değerlere ve mevzuata uygun hareket eder. 4


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Biyoteknoloji tanımı, Alg Biyoteknolojisi tanımı, Biyoteknoloji ve Algal Biyoteknolojinin tarihçesi, Algal biyoteknoloji laboratuarının tanıtımı Dersi tanır, ders notunu edinir Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Deney / Laboratuvar
2 Alglerin kullanım alanları Alglerin gıda olarak kullanımı, Hayvan yemi olarak kullanımı, Gübre (toprak yapısı iyileştirmede) kullanımı, konularında kültüre alınan alg türlerinin laboratuarda incelenmesi. Ders notunu okuyup gelirler Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Deney / Laboratuvar
3 Ticari önemi olan alg türleri, değerli metabolitlerin üretilmesindeki stres koşulları. Ders notu ve laboratuar çalışması için föyü okuyarak gelirler. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Deney / Laboratuvar
4 Fototrofik mikroalglerin kütle üretiminin fizyolojik prensipleri.Besin eksikliği, yüksek ışık, vb stres koşulları. Ders notunu okuyup gelirler. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Deney / Laboratuvar
5 Alg üretim sistemleri, Laboratuar kültürleri, Havuz üretimi, Fotobiyoreaktör üretiminin tanıtılması. Ders notunu okuyup gelirler Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Deney / Laboratuvar
6 Dışarı alg Üretim sistemleri Havuzlar Havuz tipleri Havuz yapımında malzeme çeşitleri Karıştırma-Havalandırma (Pedal sistemler, kompresör vb). Ders notu ve Dışarı alg kültürü pilot tesisin tanıtımı, havuzların tanıtımı notlarını okuyarak gelirler. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Deney / Laboratuvar
7 Fotobiyoreaktör sistemler,Reaktör tasarımları (Tubular reaktörler, Panel reaktörler),Fotobiyoreaktörlerde kültür parametrelerinin optimizasyonu, Ders notunu okuyarak ve fotobiyoreaktörler hakkında araştırma yaparak gelirler. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Deney / Laboratuvar, Problem Çözme
8 Ara Sınav Sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Mikroalg hasat yöntemleri. Filtrasyon, Santrifüj, flokülasyon, sedimantasyon yöntemleri),Hasat etkinliği, Ders notunu okuyup gelirler. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Deney / Laboratuvar
10 Mikroalglere uygulanan stres faktörleri, strese bağlı hücre içindeki fizyolojik değişiklikler. Ders notunu okuyup gelirler. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Deney / Laboratuvar
11 Dunaliella salina kültürü ve beta karoten üretimi, Chlorella vulgaris dışarı kültürü. Ders notunu okuyup gelirler.Verilen ödevi yaparlar. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Deney / Laboratuvar
12 Haematococcus pluvialis kültürü ve astaksantin üretimi. Spirulina platensis dışarı kültürü. Ders notunu okuyup gelirler. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası
13 Lipid üretiminde yaygin olarak kültüre alınan mikroalg türleri, mikroalgal yağ uretimi için uygulanan stres faktörleri Ders notunu okuyup gelirler ve verilen ödevi yaparlar. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Deney / Laboratuvar
14 Endüstriyel ölçekli alg üretimi ekonomik analizi, Ders notunu okuyup gelirler. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Deney / Laboratuvar
15 Alg biyoması kurutma yöntemleri ve uyulması gereken kurallar. Güneşte kurutma, kurutma fırınları, spray kurutucular, soğuk kurutucular. Kuru alg ürün paketleme ve uyulması gereken kurallar. Ders notunu okuyup gelirler. Verilen ödevi yaparlar. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Deney / Laboratuvar
16 Final Sınavı Sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Final Sınavı Sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 6 6
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 10 10
Toplam İş Yükü (Saat) 86
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,44
AKTS 3 AKTS