Genel Bilgi
Kod | SUF204 |
Ad | Balıkçı Gemileri ve Donanımı |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 4. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 1-2 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. İSMET SAYGU |
Dersin Öğretim Elemanı |
Doç. Dr. İSMET SAYGU
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Balıkçı gemilerinin bölgesel farklılıkları, av araçlarına göre sınıflandırılması, yapısı, donanımı, av operasyonlarında farklı donanımların işlevleri, balıkçı gemilerinin bakım ve onarım aşamaları, balıkçı gemilerinde kullanılan seyir ve av operasyonuna ait elektronik donanım ve çalışma prensipleri, Balıkçı gemilerinin teknik özellikleri, boy- hız ilişkisi, Boy- Beygir gücü ilişkisi, balıkçı gemilerinin temel boyutlarının aktarılması dersin amacını oluşturmaktadır.
Dersin İçeriği
Balıkçı gemisi tanımı, yapım materyalleri, özellikleri, balıkçı gemilerinde aranan özellikler, temel ölçüler, tonaj ölçüleri, hız, hız-boy, hız-beygir gücü arasındaki bağıntı, trol, çevirme, uzatma, voli avcılığı gemi/tekneleri ve donanım ekipmanları
Dersin Ön Koşulu
3- Hangi av araci kullanildigin açiklaya bilmesi,
Kaynaklar
Ders Notu ve Kitaplar
Notlar
İnternet
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Balıkçı gemilerinin tanımlanması ve sınıflandırılmasını kavrayabilme |
ÖÇ02 | Balıkçı gemisinin bölümlerini kavrayabilme |
ÖÇ03 | Balıkçılık av yöntemlerine göre balıkçı gemilerini sınıflayabilme ve av yöntemi ile balıkçı gemisi arasında ilişki kurabilme |
ÖÇ04 | Balıkçı gemilerinde seyir ve balık bulucu donanımını av operasyonları ile ilişkilendirebilme |
ÖÇ05 | Balıkçı gemilerinde av operasyon vinçlerinin çalışma prensini algılayabilme |
ÖÇ06 | Balıkçı gemilerinde temel boyutlar ile makine gücü arasında ilişki kurabilme |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fen bilimleri ve temel mühendislik dallarında yeterli bilgiye sahip olma; bu alanlarda edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri su ürünleri mühendisliği uygulamalarında bir arada kullanır. | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Su ürünleri alanındaki verileri bilimsel yöntemlerle değerlendirir, problemleri belirler, çözüm önerileri geliştirir ve uygular. | 4 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Su ürünleri alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak tasarım yapar, olay ve olguları bilimsel yöntem ve tekniklerle inceler ve yorumlar. | 4 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Su ürünleri alanında veri toplar, temel deneysel çalışmaları yapar, sonuçları değerlendirir, sorunları tanımlar ve çözüm önerileri geliştirir. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Su ürünleri alanı ile ilgili herhangi bir çalışmayı bireysel olarak planlar, projelendirir ve bağımsız olarak yürütür, danışmanlık ve bilirkişilik yapar. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Karşılaştığı problemleri çözmede bireysel veya ekip üyesi olarak sorumluluk alabilir, sorumluluğu altında çalışanların gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar ve yönetir. | 3 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanı ile ilgili öğrenme gereksinimlerini belirler, kaynak araştırması yapar, bilgiye ulaşır ve veri tabanlarını kullanır. | 4 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaşam boyu öğrenme tutumu geliştirir ve elde edilen bilgileri toplum yararına kullanır | 3 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Su ürünleri ile ilgili toplumsal bilinç oluşturur ve sucul kaynakların sürdürülebilir kullanımını sağlayacak becerilere sahip olur. | 3 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanı ile ilgili yazılı ve sözlü etkin iletişim kurar, su ürünleri ile ilgili seminer ve toplantıları izler, düzenler, proje hazırlar ve yabancı dil bilgilerine dayanarak yurt dışı kaynaklı yayınları takip eder. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanlarının gerektirdiği bilgisayar yazılımları ile bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | 3 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. | 3 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Sucul kaynakların mevcut durumunun tespiti, sürdürülebilir kullanımı, su kirliliği ve kontrolü ve biyoteknoloji alanlarında yetkinlik kazanır. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Doğal çevrenin korunmasını gözeten su ürünleri yetiştiricilik teknikleri ile su ürünleri hastalıkları, avlama ve işleme teknolojisi, balıkçılık sektörünün yapısı, problemleri ve çözümleri konularında çalışmalar yapma ve sonuçları yaygınlaştırabilme yetilerine sahip olur | 5 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Su ürünleri alanında toplumsal, çevresel ve mesleki etik değerlere ve mevzuata uygun hareket eder. | 4 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Balıkçı gemisinin tanımı ve Türkiyede balıkçı gemilerinin yapısal analizi | Ders materyali okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Balikçi gemisine özel bölüm yapilarin tanimlanmasi | Ders materyali okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Balikçi gemilerinde aranilan özelliklerin, tanilanmasi; Hiz, manevra, direnç,seyir mesafesi. | Ders materyali okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Balikçi gemilerinde köprü üstü donanimi, balik bulucu cihazlar ve çalisma prensipleri | Ders materyali okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Balikçi gemilerinde güverte üstü donanimi; vinçler krenler, matafora tipleri, arma donanimi | Ders materyali okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Balikçi gemilerinin tasariminda dikkate alinan temel kriterler | Ders materyali okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Balikçi gemlerinde makine, sanziman, saft ve pervane yapilarinin incelenmesi | Ders materyali okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınav | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Trol balikçi gemileri, Girgir balikçi gemileri | Ders materyali okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Balikçi gemilerinde denge, GM hesaplamalari, kararli ve kararsiz gemiler | Ders materyali okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Ahsap ve sac balikçi gemilerinde bakim ve onarim asamalari | Ders materyali okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Balikçi gemilerinin resmi kayit islemleri, plakalandirma ve balikçi gemisi tonilatosu | Ders materyali okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Teknik Gezi-1 | Uygulama | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
14 | Teknik Gezi-2 | Uygulama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
15 | Proje | İnternet araştırması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 86 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,44 | ||
AKTS | 3 AKTS |