Genel Bilgi
Kod | SUF222 |
Ad | Su Ürünleri İşlemede Mikrobiyal Biyoteknoloji |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 4. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. FATİH ÖZOĞUL |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. FATİH ÖZOĞUL
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Su ürünleri islemede mikrobiyal biyoteknoloji hakkinda bilgi verilmesi, ögretilmesi ve kazanilan bilgilerin gida sanayisinde uygulanmasi
Dersin İçeriği
Biyoteknolojinin tanimi, kapsami ve tarihçesi, biyoteknolojinin siniflandirilmasi ve gida biyoteknolojisi, mikroorganizmalarin gelisim süreçleri, mikrobiyal biyoteknolojiye giris, starter kültür ve kullanildigi uygulamalar, küflerin ve mayalarin ürettigi endüstriyel ürünler, genetik mühendisligi ile elde edilen ürünler, su ürünlerinde mikrobiyal fermentasyon, starter kültürlerin ayristirilmasi ve saflastirilmasi, gida sanayinde kullanilan biyoteknolojik uygulamalar, organik asitlerin (laktik asit, asetik asit vb.) üretimi ve analiz yöntemi, transgenik organizmalar
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Ders notu ve internet kaynağı
Notlar
İnternet
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Su ürünleri mikrobiyolojisi ve biyoteknolojisi ile ilgili bilgileri öğrenir. |
ÖÇ02 | Kazandığı bilgilerle mesleki alanda kavramları karşılaştırır ve yorum yapar. |
ÖÇ03 | Mesleki alanda öğrendiği bilgileri gıda sanayisinde uygular |
ÖÇ04 | Mikrobiyal biyoteknolojik uygulamalardan laktik fermantasyonlarından elde edilen ürünlerle ilgili bilgileri öğrenir |
ÖÇ05 | Mikrobiyal biyoteknoloji laboratuvarını kullanma ve ilgili analizleri yapma yeteneği kazanır |
ÖÇ06 | Laboratuvar sonuçları değerlendirme ve rapor etme yeteneğine sahip olur |
ÖÇ07 | Starter mikroorganizmalar hakkında ve kültür koşuları hakkında bilgi ve beceri sahibi olur |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fen bilimleri ve temel mühendislik dallarında yeterli bilgiye sahip olma; bu alanlarda edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri su ürünleri mühendisliği uygulamalarında bir arada kullanır. | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Su ürünleri alanındaki verileri bilimsel yöntemlerle değerlendirir, problemleri belirler, çözüm önerileri geliştirir ve uygular. | 3 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Su ürünleri alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak tasarım yapar, olay ve olguları bilimsel yöntem ve tekniklerle inceler ve yorumlar. | 4 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Su ürünleri alanında veri toplar, temel deneysel çalışmaları yapar, sonuçları değerlendirir, sorunları tanımlar ve çözüm önerileri geliştirir. | 4 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Su ürünleri alanı ile ilgili herhangi bir çalışmayı bireysel olarak planlar, projelendirir ve bağımsız olarak yürütür, danışmanlık ve bilirkişilik yapar. | 3 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Karşılaştığı problemleri çözmede bireysel veya ekip üyesi olarak sorumluluk alabilir, sorumluluğu altında çalışanların gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar ve yönetir. | 4 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanı ile ilgili öğrenme gereksinimlerini belirler, kaynak araştırması yapar, bilgiye ulaşır ve veri tabanlarını kullanır. | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaşam boyu öğrenme tutumu geliştirir ve elde edilen bilgileri toplum yararına kullanır | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Su ürünleri ile ilgili toplumsal bilinç oluşturur ve sucul kaynakların sürdürülebilir kullanımını sağlayacak becerilere sahip olur. | 3 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanı ile ilgili yazılı ve sözlü etkin iletişim kurar, su ürünleri ile ilgili seminer ve toplantıları izler, düzenler, proje hazırlar ve yabancı dil bilgilerine dayanarak yurt dışı kaynaklı yayınları takip eder. | 4 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanlarının gerektirdiği bilgisayar yazılımları ile bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. | 3 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Sucul kaynakların mevcut durumunun tespiti, sürdürülebilir kullanımı, su kirliliği ve kontrolü ve biyoteknoloji alanlarında yetkinlik kazanır. | 3 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Doğal çevrenin korunmasını gözeten su ürünleri yetiştiricilik teknikleri ile su ürünleri hastalıkları, avlama ve işleme teknolojisi, balıkçılık sektörünün yapısı, problemleri ve çözümleri konularında çalışmalar yapma ve sonuçları yaygınlaştırabilme yetilerine sahip olur | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Su ürünleri alanında toplumsal, çevresel ve mesleki etik değerlere ve mevzuata uygun hareket eder. | 3 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Biyoteknolojinin tanimi, kapsami ve tarihçesi | Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
2 | Biyoteknolojinin siniflandirilmasi ve gida biyoteknolojisi | Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
3 | Mikroorganizmalarin gelisim süreçleri | Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
4 | Mikrobiyal biyoteknolojiye giris | Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
5 | Starter kültür ve kullanildigi uygulamalar | Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
6 | Küflerin ve mayalarin ürettigi endüstriyel ürünler | Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
7 | Genetik mühendisligi ile elde edilen ürünler | Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
8 | Ara Sınav | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Su ürünlerinde mikrobiyal fermentasyon | Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
10 | Starter kültürlerin ayristirilmasi ve saflastirilmasi: Teorik bilgi | Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
11 | Starter kültürlerin ayristirilmasi ve saflastirilmasi: Laboratuvar uygulamasi I | Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması, laboratuar hazırlığı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
12 | Starter kültürlerin ayristirilmasi ve saflastirilmasi: Laboratuvar uygulamasi II | Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması, laboratuar hazırlığı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
13 | Gida sanayinde kullanilan biyoteknolojik uygulamalar | Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
14 | Organik asitlerin (laktik asit, asetik asit vb.) üretimi ve analiz yöntemi | Konu ile ilgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
15 | Transgenik organizmalar | Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 78 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,12 | ||
AKTS | 3 AKTS |