Genel Bilgi
Kod | SUF317 |
Ad | Su Ürünlerinde Bozulma İndikatörleri |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 5. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 1-2 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. YEŞİM ÖZOĞUL |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. YEŞİM ÖZOĞUL
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Su ürünlerinin kalitesini belirlemede kullanilan duyusal, kimyasal ve mikrobiyolojik analizler hakkinda bilgi verilmesi ve uygulamali olarak bu analizlerin bireysel olarak yapilmasi
Dersin İçeriği
Su ürünlerinde tazelik ve etkileyen faktörler, kaliteyi koruma metodlari ve alinacak önlemler, su ürünlerinde besin madde bilesenlerinin önemi ve kimyasal yapilari, besin madde ve yag asit analizi, post-mortem kimyasal degisimler ve nedenleri, kalite belirlemede kullanilan duyusal, kimyasal, fiziksel ve mikrobiyolojik metotlar, TVB-N, TBA analizleri, biyojenik aminler ve nukleitid yikim ürünleri analizleri, lipit oksidasyonu (FFA, PV yapilmasi), mikrobiyolojik bozulma ve lab. uygulama
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Ders Notu ve Kitaplar Diger Kaynaklar
Notlar
internet
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Su ürünlerinde tazelik ve tazeliği etkileyen faktörleri öğrenir |
ÖÇ02 | Post mortem kimyasal değişimler ve nedenlerini açıklar |
ÖÇ03 | Kaliteyi koruma metodları ve alınacak önlemleri listeler |
ÖÇ04 | Laboratuarda çalışırken dikkat edilmesi gereken unsurları listeler |
ÖÇ05 | Deniz ürünlerinde besin madde bileşenleri analizleri yapabilir |
ÖÇ06 | Duyusal, fiziksel, kimyasal ve mikrobiyolojik analiz metodları kavrar |
ÖÇ07 | Su ürünlerinin tazelik kalitesini ölçmede kullanılan metotlar ile bozulma parametreleri hakkında bilgi edinir |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fen bilimleri ve temel mühendislik dallarında yeterli bilgiye sahip olma; bu alanlarda edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri su ürünleri mühendisliği uygulamalarında bir arada kullanır. | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Su ürünleri alanındaki verileri bilimsel yöntemlerle değerlendirir, problemleri belirler, çözüm önerileri geliştirir ve uygular. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Su ürünleri alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak tasarım yapar, olay ve olguları bilimsel yöntem ve tekniklerle inceler ve yorumlar. | 3 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Su ürünleri alanında veri toplar, temel deneysel çalışmaları yapar, sonuçları değerlendirir, sorunları tanımlar ve çözüm önerileri geliştirir. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Su ürünleri alanı ile ilgili herhangi bir çalışmayı bireysel olarak planlar, projelendirir ve bağımsız olarak yürütür, danışmanlık ve bilirkişilik yapar. | 3 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Karşılaştığı problemleri çözmede bireysel veya ekip üyesi olarak sorumluluk alabilir, sorumluluğu altında çalışanların gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar ve yönetir. | 3 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanı ile ilgili öğrenme gereksinimlerini belirler, kaynak araştırması yapar, bilgiye ulaşır ve veri tabanlarını kullanır. | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaşam boyu öğrenme tutumu geliştirir ve elde edilen bilgileri toplum yararına kullanır | 4 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Su ürünleri ile ilgili toplumsal bilinç oluşturur ve sucul kaynakların sürdürülebilir kullanımını sağlayacak becerilere sahip olur. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanı ile ilgili yazılı ve sözlü etkin iletişim kurar, su ürünleri ile ilgili seminer ve toplantıları izler, düzenler, proje hazırlar ve yabancı dil bilgilerine dayanarak yurt dışı kaynaklı yayınları takip eder. | 4 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanlarının gerektirdiği bilgisayar yazılımları ile bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | 2 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. | 3 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Sucul kaynakların mevcut durumunun tespiti, sürdürülebilir kullanımı, su kirliliği ve kontrolü ve biyoteknoloji alanlarında yetkinlik kazanır. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Doğal çevrenin korunmasını gözeten su ürünleri yetiştiricilik teknikleri ile su ürünleri hastalıkları, avlama ve işleme teknolojisi, balıkçılık sektörünün yapısı, problemleri ve çözümleri konularında çalışmalar yapma ve sonuçları yaygınlaştırabilme yetilerine sahip olur | 3 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Su ürünleri alanında toplumsal, çevresel ve mesleki etik değerlere ve mevzuata uygun hareket eder. | 3 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Su ürünlerinde tazelik ve etkileyen faktörler | Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Kaliteyi koruma metodlari ve alinacak önlemler | Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Beyin Fırtınası |
3 | Su ürünlerinin besin madde bilesenleri, Kimyasal yapilari ve önemi | Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Beyin Fırtınası |
4 | Su ürünlerinin besin madde bilesenlerinin analizi Ögrenciye proje ödevi verilir | Analizeri yapmak için laboratuvar hazırlığı, proje hazırlığı | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
5 | Su ürünlerinin besin madde bilesenlerinin analizi | Analizeri yapmak için laboratuvar hazırlığı, proje hazırlığı | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
6 | Post-mortem kimyasal degisimler ve nedenleri | Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması, proje hazırlığı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Beyin Fırtınası |
7 | Kalite belirlemede kullanilan duyusal, kimyasal, fiziksel ve mikrobiyolojik metotlar | Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması, proje hazırlığı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Beyin Fırtınası |
8 | Arasinav | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Subjektif ve objektif duyusal metotlar ve fiziksel metotlar | Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması, proje hazırlığı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Beyin Fırtınası |
10 | Kimyasal ve Biyokimyasal metotlar | Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması, proje hazırlığı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Beyin Fırtınası |
11 | TVB-N, TBA gibi kimyasal analizlerin uygulanmasi | Laboratuvar hazırlığı, proje hazırlığı | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
12 | Biyojenik aminler ve nukleitid yikim ürünleri, lab. uygulama | Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması, Laboratuvar hazırlığı, proje hazırlığı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
13 | Lipit oksidasyonu ve önemi | Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması, proje hazırlığı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Beyin Fırtınası |
14 | Lipit oksidasyonu ve labaratuvar uygulama (FFA, PV yapilmasi) | Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması, Laboratuvar hazırlığı, proje hazırlığı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
15 | Mikrobiyolojik bozulma ve labaratuvar uygulama, Proje teslimi | Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması, Laboratuvar hazırlığı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
16 | Final | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Final 1 | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 86 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,44 | ||
AKTS | 3 AKTS |