SUF325 Balık Yem Teknolojisi

3 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 5. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod SUF325
Ad Balık Yem Teknolojisi
Yarıyıl 5. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. ORHAN TUFAN EROLDOĞAN


Dersin Amacı

Dersin amaci ögrencilerin yem teknolojisi, yem çesitleri, temel ve komplex ham maddeler hakkinda bilgi edinmesi, yem formulasyonun analizi yapabilmesini ve degerlendirmesi, kültürü yapilan farkli türlerin yem formulasyonlarini tanimasini, temel besleme ve alternatif lipit ve protein kaynaklarini tanimasini saglamaktir.

Dersin İçeriği

Yemin tanimi, yemlerin siniflandirilmasi, pellet yemler, ekpanded yemler, ekstrüde yemler, yem katki maddeleri, karma yem üretimi ve yem analiz teknikleri, yemlerin depolanmasi, hayvansal orijinli ham maddeler, protein ve lipit kaynaklari, tek hücre proteinleri, diger katki maddeleri, yemin yapisi ve sindirilebilirligi, temel yem formulasyonu, alternatif protein ve lipit kaynaklari.

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

1-Balık Besleme (https://www.elsevier.com/books/fish-nutrition/hardy/978-0-12-819587-1) 2-Yem Formulasyonu (Sergio F. Nates) Link (https://www.sciencedirect.com/book/9780128008737/aquafeed-formulation)Balık ve Karideslerde 2-Besin ihtiyaçları (https://nap.nationalacademies.org/catalog/13039/nutrient-requirements-of-fish-and-shrimp) 3-Towards Sustainable Fish Feed Production Using Novel Protein Sources 4-Dietary Nutrients, Additives, and Fish Health

Notlar

1-Aquaculture Nutrition: Gut Health, Probiotics and Prebiotics 2-HANDBOOK ON INGREDIENTS FOR AQUACULTURE FEEDS


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Balık yem teknolojisi ile ilgili problemleri belirler ve çözümler üretir
ÖÇ02 Bir fikri analiz edip projelendirip sürdürülebilir çözümleri sınıflandırır
ÖÇ03 Ekip çalışmasına uygun şekilde projelendirme yapar
ÖÇ04 Balık yem formulayonunu bilir.
ÖÇ05 Küresel yem sektörünü bilir
ÖÇ06 Farklı su canlılarıın yemlerini sınıflandırabilir.
ÖÇ07 Ekstrüderin çalışma prensiplerini açıklayabilir.
ÖÇ08 Alternatif ham madde kaynaklarını yorumlar.
ÖÇ09 Yem formulasyonlarını karşılaştırabilir.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Fen bilimleri ve temel mühendislik dallarında yeterli bilgiye sahip olma; bu alanlarda edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri su ürünleri mühendisliği uygulamalarında bir arada kullanır. 4
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Su ürünleri alanındaki verileri bilimsel yöntemlerle değerlendirir, problemleri belirler, çözüm önerileri geliştirir ve uygular. 3
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Su ürünleri alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak tasarım yapar, olay ve olguları bilimsel yöntem ve tekniklerle inceler ve yorumlar. 3
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Su ürünleri alanında veri toplar, temel deneysel çalışmaları yapar, sonuçları değerlendirir, sorunları tanımlar ve çözüm önerileri geliştirir. 3
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Su ürünleri alanı ile ilgili herhangi bir çalışmayı bireysel olarak planlar, projelendirir ve bağımsız olarak yürütür, danışmanlık ve bilirkişilik yapar. 2
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Karşılaştığı problemleri çözmede bireysel veya ekip üyesi olarak sorumluluk alabilir, sorumluluğu altında çalışanların gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar ve yönetir. 3
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Alanı ile ilgili öğrenme gereksinimlerini belirler, kaynak araştırması yapar, bilgiye ulaşır ve veri tabanlarını kullanır. 3
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Yaşam boyu öğrenme tutumu geliştirir ve elde edilen bilgileri toplum yararına kullanır 3
PÖÇ09 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Su ürünleri ile ilgili toplumsal bilinç oluşturur ve sucul kaynakların sürdürülebilir kullanımını sağlayacak becerilere sahip olur. 4
PÖÇ10 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanı ile ilgili yazılı ve sözlü etkin iletişim kurar, su ürünleri ile ilgili seminer ve toplantıları izler, düzenler, proje hazırlar ve yabancı dil bilgilerine dayanarak yurt dışı kaynaklı yayınları takip eder. 4
PÖÇ11 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanlarının gerektirdiği bilgisayar yazılımları ile bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. 3
PÖÇ12 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. 2
PÖÇ13 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Sucul kaynakların mevcut durumunun tespiti, sürdürülebilir kullanımı, su kirliliği ve kontrolü ve biyoteknoloji alanlarında yetkinlik kazanır. 3
PÖÇ14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Doğal çevrenin korunmasını gözeten su ürünleri yetiştiricilik teknikleri ile su ürünleri hastalıkları, avlama ve işleme teknolojisi, balıkçılık sektörünün yapısı, problemleri ve çözümleri konularında çalışmalar yapma ve sonuçları yaygınlaştırabilme yetilerine sahip olur 2
PÖÇ15 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Su ürünleri alanında toplumsal, çevresel ve mesleki etik değerlere ve mevzuata uygun hareket eder.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Yem tanimi, Ders Notları, Sunumlar ve ev ödevi Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma
2 yemlerin siniflandirilmasi, pellet yemler, ekpanded yemler, ekstrüde yemler I Ders Notları, Sunumlar ve ev ödevi Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme
3 yemlerin siniflandirilmasi, pellet yemler, ekpanded yemler, ekstrüde yemler II Ev ödevi ve grup çalışması Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
4 yem katki maddeleri, Ders Notları, Sunumlar ve ev ödevi Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Anlatım, Bireysel Çalışma
5 karma yem üretimi ve yem analiz teknikleri, Ev ödevi ve grup çalışması Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme
6 Hayvansal orijinli ham maddeler, protein ve lipit kaynaklari, Sunumlar, ev ödevi ve grup çalışması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma
7 Tek hücre proteinleri, diger katki maddeleri Ders Notları ve Sunumlar Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme
8 Ara Sınav Ders Notları, Sunumlar Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Yemin yapisi ve sindirilebilirligi, Ders Notları, ev ödevi ve grup çalışması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma, Problem Çözme
10 Yem formulasyonu I Ev ödevi ve grup çalışması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme
11 Yem formulasyonu II Ev ödevi ve grup çalışması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme
12 Yem formulasyonu III Ev ödevi ve grup çalışması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme
13 Alternatif protein lipit kaynaklari Ders Notları, Sunumlar ve ev ödevi Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Anlatım
14 Alternatif lipit kaynaklari I Ders Notları, Sunumlar ve ev ödevi Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
15 Alternatif lipit kaynakları II Ders Notları, Sunumlar ve ev ödevleri Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Anlatım, Tartışma, Bireysel Çalışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 2 2 4
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 6 6
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 16 16
Toplam İş Yükü (Saat) 82
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,28
AKTS 3 AKTS