Genel Bilgi
Kod | SUF319 |
Ad | Uygulamalı Balık Farmakolojisi |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 5. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 1-2 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. ARGUN AKİF ÖZAK |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. ARGUN AKİF ÖZAK
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Balık yetiştiriciliğinde karşılaşılan hastalıklarla mücadelede ilaç uygulama metodları hakkında teorik ve pratik bilgisi kazandırmak
Dersin İçeriği
Balık yetiştiriciliğinde karşılaşılan hastalıkların çeşitleri, ilaç çeşitleri, etkin dozun belirlenmesi ve doğru ilaç uygulama metodu seçimi.
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Treves-Brown, K.M. 2000. Applied Fish Pharamacology. Kluwer Academic Publishers, Dordrecht, NL. ISBN 0412-62180-0
Notlar
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Farmakoloji ve alt dalları hakkında bilgi edinir ve terminolojiyi öğrenir. |
ÖÇ02 | İlaçların sınıflandırılmasını öğrenir ve hastalık etkenine göre ilaç seçimini yapar. |
ÖÇ03 | Doğru ilaç, doğru dozu ve doğru tedavi muhakemesini yapar. |
ÖÇ04 | Balıklara ilaç veriliş yollarını öğrenir ve uygular. |
ÖÇ05 | Uygulanacak ilaç dozunu hesaplar ve uygular. |
ÖÇ06 | Balıklara uygulanan ilaçlarla ilgili yasal mevzuatı öğrenir. |
ÖÇ07 | İlaç kalıntısı, yasal arınma sürelerinin hesabı konularında bilgi sahibi olur. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fen bilimleri ve temel mühendislik dallarında yeterli bilgiye sahip olma; bu alanlarda edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri su ürünleri mühendisliği uygulamalarında bir arada kullanır. | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Su ürünleri alanındaki verileri bilimsel yöntemlerle değerlendirir, problemleri belirler, çözüm önerileri geliştirir ve uygular. | 4 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Su ürünleri alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak tasarım yapar, olay ve olguları bilimsel yöntem ve tekniklerle inceler ve yorumlar. | 3 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Su ürünleri alanında veri toplar, temel deneysel çalışmaları yapar, sonuçları değerlendirir, sorunları tanımlar ve çözüm önerileri geliştirir. | 4 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Su ürünleri alanı ile ilgili herhangi bir çalışmayı bireysel olarak planlar, projelendirir ve bağımsız olarak yürütür, danışmanlık ve bilirkişilik yapar. | 3 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Karşılaştığı problemleri çözmede bireysel veya ekip üyesi olarak sorumluluk alabilir, sorumluluğu altında çalışanların gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar ve yönetir. | 5 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanı ile ilgili öğrenme gereksinimlerini belirler, kaynak araştırması yapar, bilgiye ulaşır ve veri tabanlarını kullanır. | 2 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaşam boyu öğrenme tutumu geliştirir ve elde edilen bilgileri toplum yararına kullanır | 3 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Su ürünleri ile ilgili toplumsal bilinç oluşturur ve sucul kaynakların sürdürülebilir kullanımını sağlayacak becerilere sahip olur. | 1 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanı ile ilgili yazılı ve sözlü etkin iletişim kurar, su ürünleri ile ilgili seminer ve toplantıları izler, düzenler, proje hazırlar ve yabancı dil bilgilerine dayanarak yurt dışı kaynaklı yayınları takip eder. | 1 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanlarının gerektirdiği bilgisayar yazılımları ile bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | 1 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. | 2 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Sucul kaynakların mevcut durumunun tespiti, sürdürülebilir kullanımı, su kirliliği ve kontrolü ve biyoteknoloji alanlarında yetkinlik kazanır. | 2 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Doğal çevrenin korunmasını gözeten su ürünleri yetiştiricilik teknikleri ile su ürünleri hastalıkları, avlama ve işleme teknolojisi, balıkçılık sektörünün yapısı, problemleri ve çözümleri konularında çalışmalar yapma ve sonuçları yaygınlaştırabilme yetilerine sahip olur | 5 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Su ürünleri alanında toplumsal, çevresel ve mesleki etik değerlere ve mevzuata uygun hareket eder. | 5 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | farmokoloji bilimi ve alt bilim dalları | yok | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Farmokolojide kullanılan terimler, ilaçların veriliş yolları | önerilen kaynaklar ve verilen bilgilerden hazırlanılacaktır. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri |
3 | ilaçların vücuttaki dağılımı | önerilen kaynaklar ve verilen bilgilerden hazırlanılacaktır. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | ilaçların emilim yolları | önerilen kaynaklar ve verilen bilgilerden hazırlanılacaktır. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri |
5 | ilaçların itrahı | önerilen kaynaklar ve verilen bilgilerden hazırlanılacaktır. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri |
6 | balıklarda ilaç uygulama yöntemleri | önerilen kaynaklar ve verilen bilgilerden hazırlanılacaktır. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri, Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması |
7 | doz kavramı ve hesabı | önerilen kaynaklar ve verilen bilgilerden hazırlanılacaktır. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri, Gösterip Yaptırma |
8 | Ara Sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
9 | balık aşıları | önerilen kaynaklar ve verilen bilgilerden hazırlanılacaktır. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri |
10 | balıklarda aşı uygulama yöntemleri | önerilen kaynaklar ve verilen bilgilerden hazırlanılacaktır. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Gösterip Yaptırma |
11 | yeme ilaç karıştırma uygulaması | önerilen kaynaklar ve verilen bilgilerden hazırlanılacaktır. | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Gösterip Yaptırma |
12 | banyo tarzında ilaç uygulaması | önerilen kaynaklar ve verilen bilgilerden hazırlanılacaktır. | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Gösterip Yaptırma |
13 | balıklara enjeksiyon | önerilen kaynaklar ve verilen bilgilerden hazırlanılacaktır. | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
14 | larval balıklarda daldırma metodu | önerilen kaynaklar ve verilen bilgilerden hazırlanılacaktır. | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Gösterip Yaptırma |
15 | ilaç uygulamalarında alınacak tedbirler | önerilen kaynaklar ve verilen bilgilerden hazırlanılacaktır. | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 86 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,44 | ||
AKTS | 3 AKTS |