Genel Bilgi
Kod | SUF326 |
Ad | Deniz Hukuku ve Su Ürünleri Mevzuatı |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 6. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. HACER YELDAN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Doç. Dr. HACER YELDAN
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Su ürünleri ve denizcilik faaliyetleri ile ilgili yasal düzenlemeleri tanımlama ve açıklama.
Dersin İçeriği
Normlar hiyerarşisi, su ürünleri yasası bölüm 1-2, su ürünleri yasası bölüm 3-4, su ürünleri yasası bölüm 5-6, su ürünleri yasası bölüm 7-8-9, Su ürünleri yönetmeliği-1, Su ürünleri yönetmeliği-2, Yetiştiricilik yönetmeliği-1,Yetiştiricilik yönetmeliği-2, Su ürünleri Sirküleri, Bakanlık merkez ve taşra teşkilatı yapısı, Deniz ticaret hukuku, deniz idari hukuku.
Dersin Ön Koşulu
ALAN İÇİ SEÇMELİ DERSLER
Kaynaklar
Deniz hukuk, su ürünleri mevzuatı
Notlar
Deniz hukuk, su ürünleri mevzuatı
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Normlar hiyerarşisini tanımlar |
ÖÇ02 | Hukukun Su Ürünleri etkisini açıklar. |
ÖÇ03 | Su ürünleri yasasını açıklar |
ÖÇ04 | Su ürünleri yönetmeliğini açıklar |
ÖÇ05 | Yetiştiricilik yönetmeliğini açıklar |
ÖÇ06 | Deniz hukukunu tanımlar |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fen bilimleri ve temel mühendislik dallarında yeterli bilgiye sahip olma; bu alanlarda edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri su ürünleri mühendisliği uygulamalarında bir arada kullanır. | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Su ürünleri alanındaki verileri bilimsel yöntemlerle değerlendirir, problemleri belirler, çözüm önerileri geliştirir ve uygular. | 2 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Su ürünleri alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak tasarım yapar, olay ve olguları bilimsel yöntem ve tekniklerle inceler ve yorumlar. | 3 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Su ürünleri alanında veri toplar, temel deneysel çalışmaları yapar, sonuçları değerlendirir, sorunları tanımlar ve çözüm önerileri geliştirir. | 3 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Su ürünleri alanı ile ilgili herhangi bir çalışmayı bireysel olarak planlar, projelendirir ve bağımsız olarak yürütür, danışmanlık ve bilirkişilik yapar. | 4 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Karşılaştığı problemleri çözmede bireysel veya ekip üyesi olarak sorumluluk alabilir, sorumluluğu altında çalışanların gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar ve yönetir. | 3 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanı ile ilgili öğrenme gereksinimlerini belirler, kaynak araştırması yapar, bilgiye ulaşır ve veri tabanlarını kullanır. | 4 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaşam boyu öğrenme tutumu geliştirir ve elde edilen bilgileri toplum yararına kullanır | 2 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Su ürünleri ile ilgili toplumsal bilinç oluşturur ve sucul kaynakların sürdürülebilir kullanımını sağlayacak becerilere sahip olur. | 4 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanı ile ilgili yazılı ve sözlü etkin iletişim kurar, su ürünleri ile ilgili seminer ve toplantıları izler, düzenler, proje hazırlar ve yabancı dil bilgilerine dayanarak yurt dışı kaynaklı yayınları takip eder. | 3 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanlarının gerektirdiği bilgisayar yazılımları ile bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. | 3 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Sucul kaynakların mevcut durumunun tespiti, sürdürülebilir kullanımı, su kirliliği ve kontrolü ve biyoteknoloji alanlarında yetkinlik kazanır. | 3 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Doğal çevrenin korunmasını gözeten su ürünleri yetiştiricilik teknikleri ile su ürünleri hastalıkları, avlama ve işleme teknolojisi, balıkçılık sektörünün yapısı, problemleri ve çözümleri konularında çalışmalar yapma ve sonuçları yaygınlaştırabilme yetilerine sahip olur | 4 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Su ürünleri alanında toplumsal, çevresel ve mesleki etik değerlere ve mevzuata uygun hareket eder. | 5 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Normlar hiyerarşisi | İlgili bölümün okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Su ürünleri yasası bölüm 1-2 | İlgili bölümün okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
3 | Su ürünleri yasası bölüm 3-4, | İlgili bölümün okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap |
4 | Su ürünleri yasası bölüm 5-6 | İlgili bölümün okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
5 | Su ürünleri yasası bölüm 7-8-9 | İlgili bölümün okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
6 | Su ürünleri yönetmeliği-1 | İlgili bölümün okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Su ürünleri yönetmeliği-2 | İlgili bölümün okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
8 | Vize sınavı | Tekrar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Yetiştiricilik yönetmeliği-1 | İlgili bölümün okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
10 | Yetiştiricilik yönetmeliği-2 | İlgili bölümün okunması | Öğretim Yöntemleri: Beyin Fırtınası, Anlatım, Soru-Cevap |
11 | Su ürünleri Sirküleri-1 | İlgili bölümün okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
12 | Su ürünleri Sirküleri-2 | İlgili bölümün okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme |
13 | Bakanlık merkez ve taşra teşkilatı yapısı | İlgili bölümün okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
14 | Deniz ticaret hukuku | İlgili bölümün okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Deniz idari hukuku | İlgili bölümün okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
16 | Final sınavı | Tekrar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Final sınavı | Tekrar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 78 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,12 | ||
AKTS | 3 AKTS |