Genel Bilgi
Kod | SUF314 |
Ad | Sucul Ortamda Bitki Kontrol Yöntemleri |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 6. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. FATMA ÇEVİK |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. FATMA ÇEVİK
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Sulak alanlardaki istenmeyen bitkilerle mücadele yöntemlerini ögrenmek.
Dersin İçeriği
Sucul ortamda bitki gelisimi; islevleri; siniflandirilmasi(su üstü-yüzen yaprakli-sualti, tek hücreli-ipliksi algler); bitki kontrol yöntemleri(mekanik-çevresel-biyolojik-kimyasal); örnek problemler.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Anonim 2015. TÜRKİYE İSTİLACI BİTKİLER KATALOĞU. GIDA, TARIM VE HAYVANCILIK BAKANLIĞI Tarımsal Araştırmalar ve Politikalar Genel Müdürlüğü Bitki Sağlığı Araştırmaları Daire Başkanlığı, ISBN: 978-605-9175-05-0 Anonim 2009. SU YABANCIOTLARI Yayılış Alanları, Yaşamları, Çevresel İlişkileri, Sorunları ve Savaşım Yöntemleri. T.C. ÇEVRE VE ORMAN BAKANLIĞI DEVLET SU İŞLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ İşletme ve Bakım Dairesi Başkanlığı Çevik, F., 2022. Sucul Ortamda Bitki Kontrol Yöntemleri Ders Notları
Notlar
İnternet
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Su bitkilerinin ekosistemdeki görevlerini bilir. |
ÖÇ02 | Zararlı ve yayılımcı su bitkilerini öğrenir. |
ÖÇ03 | Mücadele yöntemlerini inceler |
ÖÇ04 | Konuyla ilgili örnekleri inceler |
ÖÇ05 | Mücadelede uygulanacak yöntemlerin belirlenmesinde beceri kazanır |
ÖÇ06 | Bitki kontrolündeki yöntemlerin çevresel etkilerini bilir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fen bilimleri ve temel mühendislik dallarında yeterli bilgiye sahip olma; bu alanlarda edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri su ürünleri mühendisliği uygulamalarında bir arada kullanır. | 2 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Su ürünleri alanındaki verileri bilimsel yöntemlerle değerlendirir, problemleri belirler, çözüm önerileri geliştirir ve uygular. | 4 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Su ürünleri alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak tasarım yapar, olay ve olguları bilimsel yöntem ve tekniklerle inceler ve yorumlar. | 3 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Su ürünleri alanında veri toplar, temel deneysel çalışmaları yapar, sonuçları değerlendirir, sorunları tanımlar ve çözüm önerileri geliştirir. | 3 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Su ürünleri alanı ile ilgili herhangi bir çalışmayı bireysel olarak planlar, projelendirir ve bağımsız olarak yürütür, danışmanlık ve bilirkişilik yapar. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Karşılaştığı problemleri çözmede bireysel veya ekip üyesi olarak sorumluluk alabilir, sorumluluğu altında çalışanların gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar ve yönetir. | 4 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanı ile ilgili öğrenme gereksinimlerini belirler, kaynak araştırması yapar, bilgiye ulaşır ve veri tabanlarını kullanır. | 3 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaşam boyu öğrenme tutumu geliştirir ve elde edilen bilgileri toplum yararına kullanır | 1 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Su ürünleri ile ilgili toplumsal bilinç oluşturur ve sucul kaynakların sürdürülebilir kullanımını sağlayacak becerilere sahip olur. | 3 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanı ile ilgili yazılı ve sözlü etkin iletişim kurar, su ürünleri ile ilgili seminer ve toplantıları izler, düzenler, proje hazırlar ve yabancı dil bilgilerine dayanarak yurt dışı kaynaklı yayınları takip eder. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanlarının gerektirdiği bilgisayar yazılımları ile bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | 1 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. | 2 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Sucul kaynakların mevcut durumunun tespiti, sürdürülebilir kullanımı, su kirliliği ve kontrolü ve biyoteknoloji alanlarında yetkinlik kazanır. | 4 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Doğal çevrenin korunmasını gözeten su ürünleri yetiştiricilik teknikleri ile su ürünleri hastalıkları, avlama ve işleme teknolojisi, balıkçılık sektörünün yapısı, problemleri ve çözümleri konularında çalışmalar yapma ve sonuçları yaygınlaştırabilme yetilerine sahip olur | 3 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Su ürünleri alanında toplumsal, çevresel ve mesleki etik değerlere ve mevzuata uygun hareket eder. | 4 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Genel bilgi, dersin amaci ve tanitimi. | Kaynaklardaki ilgili bölümün okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Sucul bitkiler faydalari ve zararlari, bitki kontrol yöntemleri. | Kaynaklardaki ilgili bölümün okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Mekanik kontrol yöntemleri 1 | Kaynaklardaki ilgili bölümün okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Mekanik kontrol yöntemleri 2 | Kitaptaki ilgili bölüm okunacak. | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
5 | Çevresel kontrol yöntemleri 1 | Kitaptaki ilgili bölüm okunacak. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Çevresel kontrol yöntemleri 2 | Kitaptaki ilgili bölüm okunacak. | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
7 | Örnekler ve degerlendirme. | Kitaptaki mücadele yöntemleri gözden geçirilecek. | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
8 | Ara sinav. | Ara sınav için hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Kontrol yöntemlerinin görsel izlenmesi. | Kitaptaki mücadele yöntemleri gözden geçirilecek. | Öğretim Yöntemleri: Gösteri |
10 | Degerlendirme | Konular çalışılacak. | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
11 | Biyolojik kontrol yöntemleri 1 | Kitaptaki ilgili bölüm okunacak. Ödev hazırlığı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Biyolojik kontrol yöntemleri 2 | Kitaptaki ilgili bölüm okunacak. Ödev hazırlığı | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
13 | Kimyasal kontrol yöntemleri 1 | Kitaptaki ilgili bölüm okunacak. Ödev hazırlığı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Kimyasal kontrol yöntemleri 2 | Kitaptaki ilgili bölüm okunacak. Ödev hazırlığı | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
15 | Tartışma, örnekler ve değerlendirme. | Kitaptaki mücadele yöntemleri gözden geçirilecek. | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
16 | Final sınavı | Final sınavı için hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Final sınavı | Final sınavı için hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 78 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,12 | ||
AKTS | 3 AKTS |