Genel Bilgi
Kod | SUF310 |
Ad | Su Ürünleri Mekanisazyonu |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 6. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 1-2 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. SUAT DİKEL |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. SUAT DİKEL
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Su ürünleri üretiminde kullanilan alet ekipman ve makinalarin üretimdeki rollerini anlamak, yetistiricilikte kullanilan yöntemleri karsilastirma hakkinda bilgiler edinmek
Dersin İçeriği
Bu derste su ürünleri yetistiriciliginde kullanilan alet ve ekipmanlar makinalarla birlikte anlatilarak, yetistiricilik yöntemleri konusunda makinalarin nasil kullanildigi ne ise yaradigi ve tüm özellkleri anlatilamaktadir.
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Su ürünlerinde mekanizasyon kitabı
Notlar
makaleler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Su ürünlerinde Mekanizasyonunda kullanılan alet ve ekipmanları açıklar İlkel ve modern yetiştiricilik enstrümanlarını karşılaştırr |
ÖÇ02 | yetiştiricilik yöntemleri arasındaki farklılıkları tanımlar |
ÖÇ03 | Kültür teknikleri arasındaki farkları tanımlar. |
ÖÇ04 | Yetiştiricilik ekipmanları öğrenilir |
ÖÇ05 | Sayma Boylama ekipmanları öğrenilir |
ÖÇ06 | Aeratorler ve Oksijen jeneratörleri öğrenilir |
ÖÇ07 | Yemleme ekipmanları öğrenilir |
ÖÇ08 | Filtre ekipmanlarını tanınır |
ÖÇ09 | Isı transfer ekipmanları öğrenilir |
ÖÇ10 | Enerji ekipmanları öğrenilir |
ÖÇ11 | Hasat ve otomatik hasat makinalari öğrenilir |
ÖÇ12 | Temizlik ve güvenlik ekipmanlari öğrenilir |
ÖÇ13 | Türkiyede ve Dünyada Mekanizasyon öğrenilir |
ÖÇ14 | Endüstriyel yetiştiricilik açısından Mekanizasyonun önemi öğrenilir |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fen bilimleri ve temel mühendislik dallarında yeterli bilgiye sahip olma; bu alanlarda edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri su ürünleri mühendisliği uygulamalarında bir arada kullanır. | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Su ürünleri alanındaki verileri bilimsel yöntemlerle değerlendirir, problemleri belirler, çözüm önerileri geliştirir ve uygular. | 4 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Su ürünleri alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak tasarım yapar, olay ve olguları bilimsel yöntem ve tekniklerle inceler ve yorumlar. | 3 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Su ürünleri alanında veri toplar, temel deneysel çalışmaları yapar, sonuçları değerlendirir, sorunları tanımlar ve çözüm önerileri geliştirir. | 4 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Su ürünleri alanı ile ilgili herhangi bir çalışmayı bireysel olarak planlar, projelendirir ve bağımsız olarak yürütür, danışmanlık ve bilirkişilik yapar. | 3 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Karşılaştığı problemleri çözmede bireysel veya ekip üyesi olarak sorumluluk alabilir, sorumluluğu altında çalışanların gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar ve yönetir. | 5 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanı ile ilgili öğrenme gereksinimlerini belirler, kaynak araştırması yapar, bilgiye ulaşır ve veri tabanlarını kullanır. | 2 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaşam boyu öğrenme tutumu geliştirir ve elde edilen bilgileri toplum yararına kullanır | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Su ürünleri ile ilgili toplumsal bilinç oluşturur ve sucul kaynakların sürdürülebilir kullanımını sağlayacak becerilere sahip olur. | 4 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanı ile ilgili yazılı ve sözlü etkin iletişim kurar, su ürünleri ile ilgili seminer ve toplantıları izler, düzenler, proje hazırlar ve yabancı dil bilgilerine dayanarak yurt dışı kaynaklı yayınları takip eder. | 2 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanlarının gerektirdiği bilgisayar yazılımları ile bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | 3 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. | 5 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Sucul kaynakların mevcut durumunun tespiti, sürdürülebilir kullanımı, su kirliliği ve kontrolü ve biyoteknoloji alanlarında yetkinlik kazanır. | 3 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Doğal çevrenin korunmasını gözeten su ürünleri yetiştiricilik teknikleri ile su ürünleri hastalıkları, avlama ve işleme teknolojisi, balıkçılık sektörünün yapısı, problemleri ve çözümleri konularında çalışmalar yapma ve sonuçları yaygınlaştırabilme yetilerine sahip olur | 5 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Su ürünleri alanında toplumsal, çevresel ve mesleki etik değerlere ve mevzuata uygun hareket eder. | 1 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Su ürünleri mekanizasyon araçlarinin siniflandirilmasi | Konu ile ilgili kaynak taraması ve bilgi edinilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Sahada kullanilan araçlar, Arastirma araçlarinn tanitimi | Konu ile ilgili kaynak taraması ve bilgi edinilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Yetistiricilikte kullanilan araçlar, Canli stoklama araçlari havuzlar tanklar kafesler | Konu ile ilgili kaynak taraması ve bilgi edinilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Filtre mekanizasyonu, filtre elemanlari, sterilizasyon | Konu ile ilgili kaynak taraması ve bilgi edinilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Havalandirma araçlari oksijen ve havalandirma ekipmanlari | Konu ile ilgili kaynak taraması ve bilgi edinilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Isi transfer ekipmanlari | Konu ile ilgili kaynak taraması ve bilgi edinilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Enerji ekipmanlari | Konu ile ilgili kaynak taraması ve bilgi edinilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınav | Konu ile ilgili kaynak taraması ve bilgi edinilmesi | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Balik Boylama makinalari | Konu ile ilgili kaynak taraması ve bilgi edinilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Hasat ve otomatik hasat makinalari | Konu ile ilgili kaynak taraması ve bilgi edinilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Besleme Araçlari ve yemleme yöntemleri | Konu ile ilgili kaynak taraması ve bilgi edinilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Besleme Araçlari ve yemleme yöntemleri 2 | Konu ile ilgili kaynak taraması ve bilgi edinilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Temizlik ve güvenlik ekipmanlari | Konu ile ilgili kaynak taraması ve bilgi edinilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Türkiyede ve Dünyada Mekanizasyon | Konu ile ilgili kaynak taraması ve bilgi edinilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Endüstriyel yetiştiricilik açısından Mekanizasyonun önemi | Konu ile ilgili kaynak taraması ve bilgi edinilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Preperation of exam | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Preperation of exam | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 86 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,44 | ||
AKTS | 3 AKTS |