SUF415 Denizel Kuluçkahane Teknolojisi

3 AKTS - 1-2 Süre (T+U)- 7. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod SUF415
Ad Denizel Kuluçkahane Teknolojisi
Yarıyıl 7. Yarıyıl
Süre (T+U) 1-2 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Doç. Dr. Hatice Asuman YILMAZ


Dersin Amacı

Bu dersin amaci ögrencilerin denizel bir kuluçkahane kurarken dogru yer seçimi, kuluçkahane dizayni ve üretim ünitelerinin planlanmasi, anaçlardan itibaren tüm larva ve ön-büyütme üretim tekniklerinin ve yavru tasima tekniklerinin ögretilmesidir

Dersin İçeriği

Denizel Kuluçkahaneler Için Yer Seçimi, Deniz Suyu Alim Sistemleri, Deniz Suyu Aritim Sistemleri, Kuluçkahane Dizayni, Destek Üniteleri, Anaç Ünitesi, Anaç Yumurtlatma ve Yumurta Inkübasyon Ünitesi, Larva Yetistiricilik Ünitesi, Canli Yem Ünitesi, Artemia ve Rotifer Besin Zenginlestirme Teknikleri, Ön-Büyütme Ünitesi, Yavru Tasima Teknikleri

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

güncel makaleler ve ders notları

Notlar

Deniz balıkları yetiştiriciliği ders kitapları


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Denizel bir kuluçkahane için uygun yer seçimi yapar
ÖÇ02 Kuluçkane ve üretim ünitelerini tasarlar
ÖÇ03 Bir denizel kuluçkahanenin tüm üretim aşamalarında (canlı yem üretimi, zenginleştirme, larva ve ön-büyütme) kullanılan üretim tekniklerine vakıftır
ÖÇ04 Yavru taşıma tekniklerini bilir
ÖÇ05 Su Aritim Sistemleri bilir
ÖÇ06 Su Isitma/Sogutma ve Desarj Sistemlerini bilir
ÖÇ07 Uzmanlık alanı ile ilgili verilerin toplanması, değerlendirilmesi, yorumlanması ve yayımlanması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözetir denetler ve bu değerleri öğretir.
ÖÇ08 Uzmanlaştığı konu itibariyle meydana gelebilecek problemlerin çözümüne, bireysel veya yardımcı araştırıcı olarak katkıda bulunur ve sorumluluk alır.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Fen bilimleri ve temel mühendislik dallarında yeterli bilgiye sahip olma; bu alanlarda edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri su ürünleri mühendisliği uygulamalarında bir arada kullanır. 4
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Su ürünleri alanındaki verileri bilimsel yöntemlerle değerlendirir, problemleri belirler, çözüm önerileri geliştirir ve uygular. 3
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Su ürünleri alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak tasarım yapar, olay ve olguları bilimsel yöntem ve tekniklerle inceler ve yorumlar. 4
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Su ürünleri alanında veri toplar, temel deneysel çalışmaları yapar, sonuçları değerlendirir, sorunları tanımlar ve çözüm önerileri geliştirir. 3
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Su ürünleri alanı ile ilgili herhangi bir çalışmayı bireysel olarak planlar, projelendirir ve bağımsız olarak yürütür, danışmanlık ve bilirkişilik yapar. 3
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Karşılaştığı problemleri çözmede bireysel veya ekip üyesi olarak sorumluluk alabilir, sorumluluğu altında çalışanların gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar ve yönetir. 3
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Alanı ile ilgili öğrenme gereksinimlerini belirler, kaynak araştırması yapar, bilgiye ulaşır ve veri tabanlarını kullanır.
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Yaşam boyu öğrenme tutumu geliştirir ve elde edilen bilgileri toplum yararına kullanır
PÖÇ09 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Su ürünleri ile ilgili toplumsal bilinç oluşturur ve sucul kaynakların sürdürülebilir kullanımını sağlayacak becerilere sahip olur.
PÖÇ10 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanı ile ilgili yazılı ve sözlü etkin iletişim kurar, su ürünleri ile ilgili seminer ve toplantıları izler, düzenler, proje hazırlar ve yabancı dil bilgilerine dayanarak yurt dışı kaynaklı yayınları takip eder. 3
PÖÇ11 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanlarının gerektirdiği bilgisayar yazılımları ile bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
PÖÇ12 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. 3
PÖÇ13 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Sucul kaynakların mevcut durumunun tespiti, sürdürülebilir kullanımı, su kirliliği ve kontrolü ve biyoteknoloji alanlarında yetkinlik kazanır. 2
PÖÇ14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Doğal çevrenin korunmasını gözeten su ürünleri yetiştiricilik teknikleri ile su ürünleri hastalıkları, avlama ve işleme teknolojisi, balıkçılık sektörünün yapısı, problemleri ve çözümleri konularında çalışmalar yapma ve sonuçları yaygınlaştırabilme yetilerine sahip olur 3
PÖÇ15 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Su ürünleri alanında toplumsal, çevresel ve mesleki etik değerlere ve mevzuata uygun hareket eder.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Ticari Denizel Türlerin Tanitimi ve Üretim Teknikleri Ticari Denizel Türlerin Tanitimi ve Üretim Teknikleri ile ilgili ön hazırlık yapmak Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
2 Denizel Kuluçkahane Için Yer Seçimi verilen ödev makaleler hakkında özet çıkartılması Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
3 Kuluçkahane Dizayni Kuluçkahane Dizayni ile ilgili araştırma yapmak Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
4 Kuluçkahaneye Su Alim Sistemleri Kuluçkahaneye Su Alim Sistemleri ile ilgili sunum hazırlamak Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
5 Su Aritim Sistemleri Su Aritim Sistemleri ile ilgili araştırma yapmak Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
6 Su Isitma/Sogutma ve Desarj Sistemleri örnek sistemlerin araştırılması Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
7 Anaç Ünitesinin Tasarimi ve Olgunlastirma Teknikleri Anaç ünitesi hakkında bilgi toplamak Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
8 Ara Sınav Sınava Hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Yumurtlatma ve Yumurta Açtirma Ünitelerinin Tasarimi Yumurtlatma ve Yumurta Açtirma Ünitelerinin Tasarimi ile ilgili makale araştırması yapmak Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
10 Larva Yetistiricilik Ünitelerinin Tasarimi ve Üretim Teknikleri larval yetiştiricilik ile ilgili makale taraması yapmak Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
11 Canli Yem Ünitesi Tasarimi ve Üretim Teknikleri Canlı yem ile ilgili araştırma yapmak Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
12 Ön-Büyütme Ünitesi Tasarimi ve Üretim Teknikleri-1 Ön-Büyütme Ünitesi Tasarimi ve Üretim Teknikleri ile ilgili araştırma yapmak Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
13 Ön-Büyütme Ünitesi Tasarimi ve Üretim Teknikleri-2 Ön büyütme ünitesini çalışarak gelmek Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
14 Yavru Tasima Teknikleri makale araştırması Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
15 Ticari Bir kuluçkahaneye Teknik Gezi Genel durum değerlendirmesi Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
16 Yarıyıl Sınavları Sınav hazırlığı Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınav Hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 6 6
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 10 10
Toplam İş Yükü (Saat) 86
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,44
AKTS 3 AKTS