Genel Bilgi
Kod | SUF431 |
Ad | İş Sağlığı ve Güvenliği 1 |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 7. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. SUAT DİKEL |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. SUAT DİKEL
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
6331 sayılı İş Sağlığı ve Güvenliği Kanunu hakkında bilgi vermek. Bu kanun kapsamında görev, yetki ve sorumlulukların öğretilmesi ve iş yerlerindeki mevcut risklerin ortaya koyulması. İş Sağlığı ve Güvenliği konusunda güncel mevzuat hakkında bilgi sahibi olunmasını sağlamak.
Dersin İçeriği
İş Sağlığı ve Güvenliği Temel Prensipleri/ Hukuksal Yönden İş Sağlığı ve Güvenliği/ Riskin Tanımı ve Değerlendirilmesi/Risk Yönetimi ve Değerlendirme/ Gürültü/ Titreşim/ Ergonomi/ İş Kazaları ve Korunma/ İş Hijyeni/ Yangın ve Korunma/ Kişisel Koruyucu Malzemeler
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Ders Notları
Notlar
Dergiler ve makaleler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | İş Güvenliğinin önemini kavrar. |
ÖÇ02 | İş Kazalarından korunma yöntemleri hakkında bilgi sahibi olur |
ÖÇ03 | Meslek Hastalıkları hakkında bilgi edinir. |
ÖÇ04 | Kişisel koruyucu malzemelerin kullanılmasının önemini bilir |
ÖÇ05 | İş sağlığı ve güvenliği ile ilgili öğrendiği bilgileri başkalarıyla paylaşır |
ÖÇ06 | Kanun ve yönetmeliklerdeki değişiklikleri takip eder |
ÖÇ07 | İş yerinde ergonominin önemini detaylı olarak bilir |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fen bilimleri ve temel mühendislik dallarında yeterli bilgiye sahip olma; bu alanlarda edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri su ürünleri mühendisliği uygulamalarında bir arada kullanır. | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Su ürünleri alanındaki verileri bilimsel yöntemlerle değerlendirir, problemleri belirler, çözüm önerileri geliştirir ve uygular. | 5 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Su ürünleri alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak tasarım yapar, olay ve olguları bilimsel yöntem ve tekniklerle inceler ve yorumlar. | 3 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Su ürünleri alanında veri toplar, temel deneysel çalışmaları yapar, sonuçları değerlendirir, sorunları tanımlar ve çözüm önerileri geliştirir. | 2 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Su ürünleri alanı ile ilgili herhangi bir çalışmayı bireysel olarak planlar, projelendirir ve bağımsız olarak yürütür, danışmanlık ve bilirkişilik yapar. | 3 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Karşılaştığı problemleri çözmede bireysel veya ekip üyesi olarak sorumluluk alabilir, sorumluluğu altında çalışanların gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar ve yönetir. | 5 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanı ile ilgili öğrenme gereksinimlerini belirler, kaynak araştırması yapar, bilgiye ulaşır ve veri tabanlarını kullanır. | 3 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaşam boyu öğrenme tutumu geliştirir ve elde edilen bilgileri toplum yararına kullanır | 3 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Su ürünleri ile ilgili toplumsal bilinç oluşturur ve sucul kaynakların sürdürülebilir kullanımını sağlayacak becerilere sahip olur. | 4 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanı ile ilgili yazılı ve sözlü etkin iletişim kurar, su ürünleri ile ilgili seminer ve toplantıları izler, düzenler, proje hazırlar ve yabancı dil bilgilerine dayanarak yurt dışı kaynaklı yayınları takip eder. | 3 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanlarının gerektirdiği bilgisayar yazılımları ile bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. | 3 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Sucul kaynakların mevcut durumunun tespiti, sürdürülebilir kullanımı, su kirliliği ve kontrolü ve biyoteknoloji alanlarında yetkinlik kazanır. | 2 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Doğal çevrenin korunmasını gözeten su ürünleri yetiştiricilik teknikleri ile su ürünleri hastalıkları, avlama ve işleme teknolojisi, balıkçılık sektörünün yapısı, problemleri ve çözümleri konularında çalışmalar yapma ve sonuçları yaygınlaştırabilme yetilerine sahip olur | 4 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Su ürünleri alanında toplumsal, çevresel ve mesleki etik değerlere ve mevzuata uygun hareket eder. | 5 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Temel Tanımlar | Ders Notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Yasal Hak ve Sorumluluklar | Ders Notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | İş Sağlığı ve Güvenliği Temel Kavramları | Ders Notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Risk Kavramı | Ders Notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Risk Etmenleri | Ders Notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Meslek Hastalıkları | Ders Notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Ergonomi | Ders Notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınav | Sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Yüksekte Çalışma | Ders Notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Yangın ve Yangın dan Korunma | Ders Notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Kişisel Koruyucu Donanımlar | Ders Notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Gürültü ve Titreşim | Ders Notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Tozdan Korunma | Ders Notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | İlk Yardım ve Acil Durum | Ders Notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | İlk Yardım ve Acil Durum 1 | Ders Notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 78 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,12 | ||
AKTS | 3 AKTS |